نامتعادل جدیدترین فیلم راسل کرو؛ لطفا بوق نزنید!

به گزارش مجله انجمن دعوت، نامتعادل داستان رویارویی یک زن و یک مرد از نظر روانی نامتعادل است؛ ماجرا از یک درگیری ساده رانندگی آغاز می شود و در ادامه مرد روانی زن را تعقیب می کند و زن هدف اذیت و آزار او قرار می گیرد.

نامتعادل جدیدترین فیلم راسل کرو؛ لطفا بوق نزنید!

مجله انجمن دعوت| اگر دوست دارید آخر هفته را به تماشای یک فیلم دلهره آور و هیجان انگیز بنشیند که ضربان قلبتان را از شدت هیجان بالا ببرد، ما فیلم نامتعادل که جدیدترین فیلم راسل کرو است را پیشنهاد میکنیم.

در این فیلم راسل کرو دیگر نه گلادیاتور است نه ریاضی دان، بلکه در نقش یک روانی خیابانیِ سنگین وزن ظاهر شده و قرار است نفس شما را بند بیاورد.

به گزارش مجله انجمن دعوت؛ این فیلم با ژانر ترسناک و دلهره آور ساخته شده و دریک بورت کارگردانی آن را بر عهده داشته است. شهر لندن و رویاپرداز آمریکایی از جمله فیلم هایی اند که توسط این کارگردان ساخته شده اند.

نامتعادل داستان رویارویی یک زن و یک مرد از نظر روانی نامتعادل است؛ ماجرا از یک درگیری ساده رانندگی آغاز می شود و در ادامه مرد روانی زن را تعقیب می کند و زن هدف اذیت و آزار او قرار می گیرد.

این فیلم که به موضوع خشم در جامعه غرب می پردازد، روایتگر داستان زنی ست که عجله هنگام رانندگی کار دستش می دهد. این زن با بوق های ممتد راننده خودروی جلویی که از قضا تعادل روحی ندارد را عصبی می کند و طولی نمی کشد که خود و خانواده اش هدف رفتار انتقام جویانه این راننده قرار می گیرند.

فیلم به عنوان یک تریلر روان شناختی برای خود تنها یک وظیفه ساده تعریف می کند؛ اینکه تا حد ممکن ضربان قلبتان را بالا و بالاتر ببرد و باید گفت در این وظیفه به شکل ناخوشایندی پیروز عمل می کند. به چنان شدتی که شاید پیش از دیدنش باید به مخاطبانی که قلب ضعیفی دارند هشدار بدهیم.

نامتعادل با نوعی تدوین سرگرم کننده و تأثیرگذار دهه نودی آغاز می شود و وقایع احساسی و غیرمنتظره زندگی معاصر را بازنمایی می کند؛ مجادله های خشونت بار میان غریبه ها، درگیری های جاده ای رو به فزونی، کار بیش از حد، جنگ، آلودگی و سایر نشانه های عمومی نوعی زوال اجتماعی.

با وجود کیفیت ویدیویی که در فیلم وجود دارد با یک تریلر جذاب و تند و تیز طرفیم که در عین حال نوعی کیفیت خاص دارد که ما را به یاد آثار قدیمی تر می اندازد.

علاوه بر راسل کرو، جیمی سیمپسون، گابریل بیتمن و کارن پیستوریوس از دیگران بازیگران این فیلم هستند.

جدیدترین فیلم کرو توسط شرکتی تازه تاسیسی به نام Solstice Studios ساخته شده است. این شرکت مهرماه سال گذشته تاسیس شده و قصد دارد سالی سه تا پنج فیلم بزرگ بسازد.

فیلم نامتعادل (Unhinged) که 31 ژوئیه (10 مرداد 99) در سینما های انگلیس اکران شد، این هفته با 154 هزار دلار فروش در صدر پرفروش ترین های گیشه این کشور باقی ماند. فیلم جدید راسل کرو در حالی جایگاه خود را در صدر این فهرست حفظ کرده که این هفته با وجود افزایش تعداد سانس های نمایش از 243 به 270 سانس، 34 درصد کمتر از هفته گذشته فروش کرد.

نامتعادل پیش از آغاز اکران در آمریکا در بازار آلمان نمایش داده شده بود. این اثر از جهت گستره اکران واجد اهمیت است چرا که اولین فیلمی است که در این ابعاد پس از همه گیری کرونا روی پرده سینما ها می رود. نامتعادل در حال حاضر چیزی حدود 10 میلیون دلار فروش داشته و تولیدکنندگان آن معتقدند با این فرایند که یک راستا آهسته و پیوسته است می توانند بودجه 30 میلیون دلاری فیلم را پوشش دهند و حتی به سوددهی برسند.

منتقدان درباره این فیلم 93 دقیقه ای چه دیدگاهی داشتند؟ عموم منتقدان معتقدند فیلم نامتعادل به دلیل شرایط ویژه صنعت سینمای آمریکا سروصدای زیادی به پا کرده و بسیاری از مخاطبان انتظار دیدنش را کشیدند، اما کیفیت فیلم در این حد و اندازه ها نیست و هنگام دیدن فیلم با اثری سطحی و درجه دو روبرو می شویم.

بررسی شرایط فیلم در وب سایت راتن تومیتوز حاکی از عدم رضایت کلی منتقدان نسبت به این اثر است. از مجموع 140 نقدی که در این وب سایت درباره نامتعادل ثبت شده 67 نقد مثبت و 73 نقد منفی بوده که نشان می دهد تنها 48 درصد منتقدان فیلم را پسندیده اند. میزان رضایت در میان منتقدان شاخص تر راتن تومیتوز از این هم پایین تر بوده و اگر تنها به نظر این گروه توجه کنیم، رضایت به چیزی حدود 39 درصد تقلیل می یابد.

در عین حال وضع فیلم در وب سایت متاکریتیک هم از این جالب تر نیست. در مجموع 34 نقد درباره این اثر سینمایی نوشته شده که 6 نقد از میان آن ها مثبت، 18 نقد میانه و 10 نقد منفی است.

راسل ایرا کرو (به انگلیسی: Russell Ira Crowe) بازیگر، تهیه کننده و نوازنده است. او یک شهفرایند نیوزلندی است، اما بیشتر عمرش را در استرالیا زندگی کرده است. او برای نقش اش به عنوان فرماندهٔ رومی، ماکسیموس دسیموس مِریدویس در فیلم حماسی، گلادیاتور (فیلم 2000) که توسط ریدلی اسکات ساخته شده، مورد توجه بین المللی قرار گرفته است. همچنین برای این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه سینمایی انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر مرد، جایزهٔ امپراتور برای بهترین بازیگری نقش اول مرد، جایزهٔ محفل منتقدان فیلم لندن برای بهترین بازیگر نقش اول مرد را برنده شد و کاندیدای 10 جایزهٔ دیگر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

در سال 1999 در فیلم نفوذی به عنوان افشاگر شرکت تنباکو جفری ویگارد ظاهر شد. کرو برای این فیلم 5 جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد و کاندیدای 7 جایزهٔ دیگر با عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شد

در 2001، کرو تجسم ریاضیدان و برندهٔ جایزهٔ نوبل، جان اف نَش، در فیلم زندگی نامه ای، یک ذهن زیبا بود که جوایز متعددی برای او به ارمغان آورد. از جمله: جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه گلدن گلوپ بهترین بازیگر مرد فیلم درام و جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر مرد.

دیگر فیلم های راسل کرو شامل: رومپر استومپر (1992)، محرمانه لس آنجلس (1997)، ناخدا و فرمانده: آخر دنیا (2003)، مرد سیندرلایی (2005)، گانگستر آمریکایی (2007)، شرایط فعلی (2009)، رابین هود (2010)، بینوایان (2012)، مرد پولادین (2013) و نوح (2014).

در 2015 کرو اولین فیلم اش را به نام آب شناس، که در آن بازی هم می کرد را ساخت. اینکار کرو برایش چندین ستایش در طول حرفه اش به دست آورد و او شد جز ستارگان پیاده روی مشاهیر هالیوود. سه نامزدی اسکار متوالی (1991-2001)، یک جایزهٔ گولدن گلوپ برای بهترین بازیگر مرد، یک بفتای، و یک جایزهٔ اسکار.

منبع: فرادید
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 126

به "نامتعادل جدیدترین فیلم راسل کرو؛ لطفا بوق نزنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامتعادل جدیدترین فیلم راسل کرو؛ لطفا بوق نزنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید