همه چیز درباره کوه های رنگارنگ چین

به گزارش مجله انجمن دعوت، کوه های رنگارنگ چین

با دنیای نقاشی و رنگ آمیزی چقدر ارتباط دارید؟ آیا تا کنون به نقاشی های موجود در طبیعت زنده دقت نموده اید؟ اینکه کدام دست هنرمند و چیره دست چنین زیبا این طبیعت را نقاشی نموده است؟ کوه های زیبا و راسخ، دشت های گسترده و رنگارنگ، دریاهای مواج و آرام مجذوب کننده و هر چه که زیبایی خیره کننده در طبیعت است همه و همه انسان را ضمن اینکه به وجد می آورد و لذتی دو چندان را پدید می آورد سبب می گردد تا کمی به فکر فرو رود تا دلیل آن پدیده را جستجو نماید. خبرنگاران شما گردشگران دوستدار پدیده های بکر و زیبا را به تماشای یکی از این پدیده ها که به کوه های رنگارنگ چین معروف گشته فرا می خواند.

همه چیز درباره کوه های رنگارنگ چین

پدیده دانکسیا لندفرم یا کوه های رنگارنگ چین

پدیده دانکسیا لندفرم یا کوه های رنگارنگ چین یکی از بی نظیر ترین و زیبا ترین پدیده ها و مباحث زمین شناسی است و در بعضی منطقه ها چین قابل مشاهده است، مانند ژانگی در استان گانسو چین. این پدیده که به معنی ابر سرخ می باشد در بخشی از زمین دیده می گردد که سنگهای آن ماسه ای و به رنگ قرمز است. این سنگ ها در گذر زمان به کوهها و صخره هایی زیبا و شگفت انگیز و دیدنی مبدل شده اند. دانکسیا یعنی ابر سرخ! و این ابر سرخ کوهستانی قله هایی با نوک تیز و تپه های گرد است. پدیده طبیعی رنگارنگ یا ژانگی دانکسیا لندفرم رگه هایی به رنگ های آبی، قرمز، زمردی، سبز، نارنجی،زرد، و… است که بخش های گوناگون ژانگی دانکسیا لندفرم را زیبایی بخشیده است. این تنوع و گوناگونی رنگی در این نقطه از چین بیش از هر چیز یک بوم زیبای نقاشی را در فکر بیننده تداعی می نماید، یک اثر سورئالیستی که هیچ شباهتی با دنیای واقعی و طبیعت رنگی ندارد و گویا این پدیده شگفت انگیز و این کوه های رنگارنگ چین بیشتر یک فتوشاپ است تا یک پدیده طبیعی.

پدیده ژانگی دانکسیا لندفرم که زیبایی خیره کننده آن و بعلاوه نظم و ترتیبی که در این رنگ آمیزی طبیعی اجرا شده هوش از سر انسان می برد یک نمونه از پدیده های منحصر به فرد هزاران پدیده ژئومورفولوژی سنگی است که از ماسه سنگ های قرمز و کنگلومراها بوجود آمده است. رودهایی که به دریاچه می ریزند، چه چیزی با خود از آن بالا دست ها به ارمغان می آورند که حاصلش رسوبات رنگی است؟ این رسوبات پس از ته نشین شدن چنین زیبایی را برای کوه های رنگارنگ چین می آفرینند. این فرآیند شکل گیری ژئوپارک ژانگی بالغ بر 24 میلیون سال به درازا کشیده و می توان قدمت آن را به دوره کرتاسه، از ادوار علم زمین شناسی نسبت داد. به تازگی یونسکو این منطقه را میراث دنیای نامیده و سبب شد تا این کوه های رنگارنگ چین معروفیت دنیای پیدا کند.

برای رهایی از هزاران چالش وحشتناک و دیوانه کننده زندگی امروزی شاید دلتان خواسته باشد به تنهایی یا با یک همراه سفر کنید به دور دست ها و از هر چه که هست دور شوید! آزاد و رها، بی وزن همانند پرنده ای سبکبال در آسمان خیال و دنیایی رنگ و زیبایی، چه چیز می تواند مانع از این سفر رویایی و پرواز بر فرار کوه های رنگارنگ چین گردد. سفری که آرامشی در وجود انسان جاری می سازد که هرگز در تصور نمی گنجد. قدم زدن بر فرشی از رنگین کمان رنگ ها، فرق بین رویا و واقعیت در اینجا ناممکن می گردد در این نقطه از کره ما، در چین، در گانسو، یک لحظه در خود فرو می روی و با خود می گویی این زمین ما که این همه سعی در ویرانی و زشتی اش نموده اند چنین بهشتی از رنگ و زیبایی دارد دیگر نقاط دنیا چه خبر است؟! به نظر می رسد مناسب ترین زمان برای رفتن به این نقطه زیبا از زمین و غرق شدن در زیبایی های آن، ماه های ژوئن تا سپتامبر می باشد. در فصل تابستان ساعات بازدید 5 صبح تا 8 بعد از ظهر است و در زمستان از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد. هزینه ورودی به این منطقه و بازدید از آن برای هر نفر 10 دلار است.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 876

به "همه چیز درباره کوه های رنگارنگ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کوه های رنگارنگ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید