ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه&zwnjشنبه

به گزارش مجله انجمن دعوت، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام است، گفت از سه شنبه به تدریج سامانه ای بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود و مناطقی از غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه&zwnjشنبه

صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت: امروز در استان های گیلان و مازندران، بارش باران، در گلستان بارش باران و برف در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز شرقی، برف و مه آلودگی پیش بینی می شود. شنبه در بعضی نقاط غربی استان گیلان، باران و در خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی، بارش برف و مه آلودگی رخ خواهد داد. از امروز تا یکشنبه سردی هوا در شمال شرق ماندگار است و از دوشنبه حدود 5 تا 10 درجه گرمتر خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: یکشنبه و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام است. از امروز تا سه شنبه بجز استان های واقع در مرز شرقی کشور، فرایند کند افزایش دما در بقیه مناطق کشور حاکم است. در استانهای واقع در غرب و شمال غرب کشور حدود 3 تا 5 درجه، دمای هوا افزایش می یابد. از سه شنبه به تدریج سامانه ای بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود و مناطقی از غرب و شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته وی، در پنج روز آینده در شهرهای صنعتی و پر جمعیت با غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده ها روبرو هستیم.

وی درباره شرایط آب و هوایی تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و همراه با غبار محلی بوده و با حداقل دمای یک و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه 23 آذر ماه نیز صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با غبار محلی با حداقل دمای دو و حداکثر دمای 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 189

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه&zwnjشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه&zwnjشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید