چاپ استنت قابل تجزیه در بدن با چاپگر سه بعدی

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از نیواطلس، انعطاف بیشتر و سازگاری با بافت های داخل بدن مزیت مهم این استنت است. از سوی دیگر تجزیه بعد از برطرف احتیاج به این ابزار باعث می گردد تا افراد برای استفاده از آن مسائل کمتری داشته باشند.

چاپ استنت قابل تجزیه در بدن با چاپگر سه بعدی

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

استنت های مشبک معمولاً از جنس سیلیکون یا آهن هستند که خارج کردن آنها از نای بعد از التیام زخم ها و آسیب های نای کار دشواری است. مدل های سیلیکونی استنت ها راحت تر از گلو خارج می شوند، اما به تدریج در بدن جابجا می شوند، زیرا بر اساس شرایط بدن تک تک بیماران شخصی سازی نمی شوند.

از همین رو محققان آلمانی نوع استنت مشبک با قابلیت انتقال هوا فراوری نموده اند که از سیلیکون های زیستی و تجزیه پذیر تشکیل شده و کاملاً قابل شخصی سازی است. بدین منظور از تصاویر سی تی اسکن تهیه شده از نای هر بیمار استفاده می گردد تا یک مدل سه بعدی دیجیتال از داخل گلوی هر بیمار تهیه گردد.

در نهایت برای فراوری استنت، نور ماورا بنفش به یک توده پلیمر حساس به این نور تابانده می گردد که باعث می گردد قسمت های خاصی از آن بر مبنای الگوی سی تی اسکن به صورت جامد درآید. با توجه به چسبناک بودن این پلیمر فرایند فراوری استنت مذکور با استفاده از چاپگرهای سه بعدی باید در دمای 70 تا 90 درجه سانتیگراد صورت بگیرد.

در نهایت برای تسهیل ردیابی شرایط استنت مذکور، ذرات طلا در درون آن جاگذاری می گردد. آنالیز یک استنت فراوریشده بدین شیوه نشان داد که این محصول در یک دوره شش تا هفت هفته ای در سر جای خود باقی مانده و پس از آن توسط بدن این حیوان جذب شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 246

به "چاپ استنت قابل تجزیه در بدن با چاپگر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ استنت قابل تجزیه در بدن با چاپگر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید