کشف بقایای چند وایکینگ در سوئد

به گزارش مجله انجمن دعوت، کاوش در سوئد به کشف هفت قبر متعلق به وایکینگ ها که اسکلت های سالمی از جمله بقایای دو کودک دوقلو را در خود جای داده اند منجر شد.

کشف بقایای چند وایکینگ در سوئد

باستان شناسان بقایای هزارساله هشت نفر را که چهار نفر از آن ها بزرگسال و چهار نفر کودک هستند در قبرهای واقع در شهر سیگتونا کشف نموده و معتقدند این افراد وایکینگ هایی بوده اند که به مسیحیت روی آورده بودند.

به گفته یکی از باستان شناسان، اغلب این افراد درحالی که به پشت خوابانده شده بودند دفن شده اند؛ این درحالی است که در آن موقع پیروان سنت های وایکینگ های سوئد درگذشتگان خود را می سوزاندند.

بعلاوه بقایای زغال چوب و جعبه های سوخته نشان می دهد دست کم برای تدفین چهار مورد از این افراد از تشریفات مرتبط با آتش استفاده شده است.

بر روی چهار قبر هم تل های سنگ کشف شده است. بعلاوه در اطراف یکی از این قبرها سنگ ها در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.

در این قبرها چند اثر تاریخی قابل توجه هم کشف شده است. یکی از این افراد درحالی دفن شده بود که یک کمربند چرمی با سگگی از جنس نقره و مس در کنار او قرار داده شده و چند سکه نقره هم در دهان او قرار داشت.

به گفته یکی از باستان شناسانی که در کشف این بقایا نقش داشته است، قرار دادن سکه در دهان اجساد روشی تقریبا مرسوم برای مسیحیان دوره وایکینگ های سوئد محسوب می گردد.

بعلاوه در یکی از این قبرها یک شانه حکاکی شده از جنس استخوان کشف شده است.

تحقیق درباره این آثار تاریخی و اسکلت ها همچنان ادامه دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 531

به "کشف بقایای چند وایکینگ در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای چند وایکینگ در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید