آمریکا خواستار آزادی رهبران میانمار شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، سخنگوی کاخ سفید، از مخالفت آمریکا با هرگونه تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات در میانمار خبر داد و خواستار آزادی رهبران بازداشت شده این کشور شد.

آمریکا خواستار آزادی رهبران میانمار شد

جن ساکی شامگاه یکشنبه در واکنش به آنچه که کودتا در میانمار نامیده شده است، اضافه کرد: ایالات متحده از گزارش هایی مبنی بر اقدام ارتش میانمار (برمه) برای تضعیف انتقال دموکراتیک کشور، از جمله دستگیری آنگ سان سوچی رهبر دولت و سایر مقامات غیرنظامی این کشور، نگران است.

وی از آگاه شدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی وی نسبت به این مساله خبر داد و اظهار کرد: ما همچنان حمایت قاطع خود از نهادهای دموکراتیک میانمار را تایید می کنیم و با هماهنگی با شرکای منطقه ای خود، از ارتش و سایر طرف ها می خواهیم که به هنجارهای دموکراتیک و حاکمیت قانون پایبند باشند و زندانیان امروز را آزاد کنند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ایالات متحده با هر گونه تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات اخیر یا جلوگیری از انتقال دموکراتیک میانمار مخالف است و در صورت عدم بازگشت این مراحل، علیه عاملان آن اقدام خواهد کرد.

ساکی اضافه کرد: ما از نزدیک اوضاع را رصد می کنیم و در کنار مردم میانمار هستیم که پیش از برای دستیابی به دموکراسی و صلح تلاش کرده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 275

به "آمریکا خواستار آزادی رهبران میانمار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواستار آزادی رهبران میانمار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید