فرانسه و ایتالیا خواهان همکاری کامل برسر مهاجران شدند

به گزارش مجله انجمن دعوت، روسای جمهور فرانسه و ایتالیا پس از بن بست هفته گذشته بر سر موضوع مهاجران، اکنون خواهان همکاری تمام و کمال شدند.

فرانسه و ایتالیا خواهان همکاری کامل برسر مهاجران شدند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) در بیانیه ای اظهار داشت که امانول مکرون رئیس جمهور فرانسه، و سرجو ماتارلا همتای ایتالیایی او، پس از بن بستی که هفته گذشته بر سر مهاجران دریای مدیترانه میان دو طرف به وجود آمد، اکنون خواهان بازگشت به همکاری تمام وکمال بر سر این مناقشه شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دو مقام ارشد در مذاکره ای تلفنی درباره این مسئله بحث کردند، این مکالمه پس از آن انجام شد که نخست وزیر ایتالیا اجازه تخلیه کشتی مهاجران دریای مدیترانه را نداد و باعث شد تا آدینه هفته گذشته فرانسه آن ها را وارد کشور خود کند.

از طرفی شنبه هفته جاری اعلام شده بود که فرانسه و انگلیس قصد دارند امروز توافقی را بر سر افزایش اقدامات خود در راستای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از کانال مانش امضا نمایند. این توافق تعداد افسران حاضر در سواحل مرزی فرانسه را به 200 نفر افزایش خواهد داد و افراد داوطلب هم در این منطقه مستقر خواهند شد تا از ورود بیشتر مهاجر غیرقانونی جلوگیری گردد. فرانسه هم با یک مقر مشترک برای کنترل موافقت خواهد نمود که نیرو های انگلیسی در آن مستقر خواهند شد.

در امسال میلادی تا به امروز حدود 40 هزار نفر توانسته اند در قایق های کوچک از کانال مانش عبور نمایند، از آنجا که سال گذشته این تعداد 28 هزار و 526 مهاجر بود، ریشی سوناک نخست وزیر کنونی انگلیس، تحت فشار است تا راهی برای مقابله با این مسئله پیدا کند. پیش از این وزرای کشور انگلیس در کوشش بودند تا پناهندگانی را که به این کشور می آیند، به کشور های آفریقایی از جمله رواندا اخراج نمایند، اما سپس از اخراج پناهجویان به کشور های پاراگوئه، پرو و برزیل صحبت می شد.

مجله انجمن دعوت بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 980

به "فرانسه و ایتالیا خواهان همکاری کامل برسر مهاجران شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه و ایتالیا خواهان همکاری کامل برسر مهاجران شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید