اتحادیه اروپا تعرفه بر واردات آمریکا اعمال می نماید

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگاران : تنها سه روز بعد از انتخابات 2020 آمریکا و ادامه رقابت انتخاباتی در این کشور، خبرگزاری رویترز آدینه شب نوشت: اتحادیه اروپا هفته آینده تعرفه هایی بر 4 میلیارد دلار از واردات ایالات متحده اعمال خواهد نمود.

اتحادیه اروپا تعرفه بر واردات آمریکا اعمال می نماید

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از ایرنا، رویترز به نقل از دیپلمات های اروپایی نوشت: اتحادیه اروپا پس از دریافت مجوز از سازمات تجارت جهانی در خصوص اختلاف بر سر یارانه شرکت هواپیماسازی بوئینگ، احتمالا هفته آینده بر 4 میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه اعمال خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، بیشتر دولت های اتحادیه اروپا از اعمال تعرفه (بر واردات کالاهای آمریکایی) حمایت می نمایند و انتظار میرود که اعمال تعرفه ها پس از جلسه وزیران بازرگانی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه صورت بگیرد.

سازمان تجارت جهانی ماه گذشته حکم کرد که اتحادیه اروپا می تواند به تلافی یارانه های دولتی که به هواپیماسازی بوئینگ داده می گردد به 4 میلیارد دلار از واردات آمریکا تعرفه وضع کند.

سازمان تجارت جهانی گفت که میزان این تعرفه های تلافی جویانه 3.99 میلیارد دلار است که برابر با میزان ضرری است که رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، از یارانه های داده شده به بوئینگ متحمل شده و بخشی از فروش خود را از دست داده است.

رابرت لایتایزر نماینده تجاری آمریکا در واکنش به این رأی گفت: اتحادیه اروپا هیچ مبنای معتبری برای وضع تعرفه های تلافی جویانه بر هیچ کالای آمریکایی ندارد. به جز معافیت مالیاتی که توسط ایالت واشنگتن به بوئینگ داده شده بود و در اوایل سال جاری لغو شد، سازمان تجارت جهانی هیچ مبنایی برای یارانه های دولتی در دست نداشت.

والدیس دومبوروسکیس معاون اجرایی کمیسیون اروپا در توئیتر خود نوشت: اتحادیه اروپا فوری به شکلی مثبت و سازنده با آمریکا وارد مذاکره خواهد شد تا در خصوص گام های بعدی تصمیم گیری کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 110

به "اتحادیه اروپا تعرفه بر واردات آمریکا اعمال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا تعرفه بر واردات آمریکا اعمال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید