اجرای طرح خوانا در بیش از 400 مدرسه ابتدایی کردستان

به گزارش مجله انجمن دعوت، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به توسعه بسته تحولی خوانا در سال تحصیلی 1400-1401 گفت: سال جاری این طرح در 480 مدرسه ابتدایی اجرا می گردد.

اجرای طرح خوانا در بیش از 400 مدرسه ابتدایی کردستان

به گزارش خبرنگار از ، صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اجرای طرح خوانا گفت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین، سال تحصیلی جاری در اولویت فعالیت ها واقع شده است در 480 مدرسه دوره اول و دوم دبستان اجرا خواهد شد.

او اضافه کرد: بسته تحولی مدرسه خوانا در پی ارتقای کیفیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی و استقرار تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است که شامل ارتقای مهارت های چهارگانه زبانی، گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن و آداب و مهارت های زندگی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای این طرح زمینه ایجاد تحول در نظام آموزشی را بر اساس چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین فراهم می نماید و گفتمان مهارت محور جایگزین گفتمان دانش محور شده و در پی تربیت دانش آموزانی با ادب، مسوولیت پذیر و دارای عزت نفس بالا است.

عبداللهی یادآور شد: بسته های تحولی این طرح بر اساس اهداف سند تحول بنیادین و با تکیه بر چرخش های تحول آفرین موردنظر سند به وسیله معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است.

او ابراز امیدواری کرد، نتایج این طرح سبب بهبودی ارتقای مهارت های چهارگانه زبانی و مهارت های زندگی در دانش آموزان گردد و صندلی کشورمان در آزمون بین المللی سواد خواندن و نوشتن ارتقاء یابد و زمینه تقویت زبان ملی در منطقه ها 2 زبانه و توسعه عدالت آموزشی و تربیتی را فراهم کند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 619

به "اجرای طرح خوانا در بیش از 400 مدرسه ابتدایی کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح خوانا در بیش از 400 مدرسه ابتدایی کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید