اختلاف دیدگاه ها ریشه اصلی بی اعتمادی صنعت و دانشگاه است

به گزارش مجله انجمن دعوت، پژوهشگر حوزه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس ریشه اصلی بی اعتمادی صنعت و دانشگاه به هم را در اختلاف دیدگاه ها دانست و گفت: ماهیت و زبان صنعت با دانشگاه متفاوت است.

اختلاف دیدگاه ها ریشه اصلی بی اعتمادی صنعت و دانشگاه است

به گزارش خبرنگار دانشگاه مجله انجمن دعوت، حسین نصیری پژوهشگر حوزه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس در برنامه رادیویی صبح و مصاحبه درمورد علت بی اعتمادی صنعت و دانشگاه به یکدیگر گفت: مسئله ارتباط دانشگاه با صنعت از زمان تأسیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، جهاد دانشگاهی، مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ایجاد دفاتر ارتباط متقابل این دو در دانشگاه و وضع قانون وزارت علوم مطرح شد.

وی با بیان اینکه ارتباط امروز دانشگاه و صنعت با 15 سال گذشته قابل مقایسه نیست، اضافه نمود: با ایجاد شرکت های دانش بنیان شاهد تحرکات خوبی در این حوزه هستیم و اقدامات موثری نیز صورت گرفته، اما همچنان ارتباط دانشگاه با صنعت مطلوب و ایده آل نیست.

پژوهشگر حوزه آموزش عالی و تحقیقات مرکز پژوهش های مجلس بیان نمود: در کشور های پیشرو از نظر ارتباط صنعت و دانشگاه 70 درصد بودجه تحقیق و توسعه را شرکت های خصوصی تأمین می نمایند و دولت نقش کمرنگی دارد.

نصیری ریشه اصلی بی اعتمادی صنعت و دانشگاه به هم را در اختلاف دیدگاه ها دانست و گفت: ماهیت و زبان صنعت با دانشگاه متفاوت است؛ صنعت بیشتر بر مبنای سود و دستاورد های صنعتی فعالیت می نماید و رقابتی هم نیست و فعالیت دانشگاه بر مبنای مقاله و تحقیق است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 439

به "اختلاف دیدگاه ها ریشه اصلی بی اعتمادی صنعت و دانشگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف دیدگاه ها ریشه اصلی بی اعتمادی صنعت و دانشگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید