تور ارزان تایلند: برترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل

به گزارش مجله انجمن دعوت، دانشگاه های تایلند

شاید اینکه به تایلند به جای مقصدی توریستی به چشم یک مقصد تحصیلی نگاه کنیم کمی سخت باشد اما در این کشور دانشگاه های خوبی هست که می گردد برای ادامه تحصیل روی آن ها حساب کرد. تایلند هر سال 16 میلیون توریست دارد که خیلی از آن ها توریستان و کوله گردانی هستند که برای کشف فرهنگ و طبیعت بکر این ناحیه به اینجا می آیند. تایلند با حدود 3 هزار کیلومتر خط ساحلی، جزایر و بناهای تاریخی مقصد جذابی برای توریستان است اما این کشور دانشگاه های زیادی هم دارد که در ادامه برترین دانشگاه های تایلند را معرفی می کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان تایلند: برترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

دانشگاه Chulalongkorn

اگر به کمتر از برترین راضی نمی شوید و در پی برترین دانشگاه این کشور هستید باید به داون تاون بانکوک بروید و در دانشگاه Chulalongkorn ثبت نام کنید. دانشگاهی با رتبه 245 جهانی و 50 آسیا! این دانشگاه در سال 1917 تاسیس شده و در طول سال مرنام مختلفی مثل مهمترین نمایشگاه آکادمیک ملی در آن برگزار می گردد. از حدود 40 هزار دانشجوی این دانشگاه حدود 26 هزار نفر در مقطع لیسانس در حال تحصیل هستند و شخصیت های مهمی مثل نلسون ماندلا از این دانشگاه مدرک افتخاری گرفتند. این دانشگاه در رشته هایی مثل زبان های مدرن، شیمی، علوم بیولوژی و داروسازی در بین برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است و دانشجویانش یونیفروم مخصوصی دارند که حتما باید با آن در دانشگاه حاضر شوند.

دانشگاه ماهیدول (Mahidol University)

دانشگاهی در بانکوک با رتبه 334 جهانی و 58 آسیا. این دانشگاه که اولین دانشگاه پزشکی تایلند است در سال 1888 تاسیس و امروز به یک دانشگاه تحقیقاتی تبدیل شده که بیشتر بر روی علوم سلامتی تاکید دارد. بیشترین بودجه تحقیقاتی کشور به این دانشگاه داده می گردد و هر سال حدود 147 میلیون دلار از دولت می گیرد. این دانشگاه حدود 30 هزار نفر دانشجو دارد که 20 هزار نفر از آن ها در دوره لیسانس هستند. به غیر از پردیس اصلی دانشگاه که در شهر بانکوک قرار گرفته است سه پردیس دور افتاده در استان های ناخون ساوان، کانچانابوری و امنات چاروین هم دارد. این دانشگاه بیشتر به رشته پزشکی اش معروف است و در سال 2017 در این رشته جزو 150 دانشگاه برتر جهان بود، البته در 5 رشته دیگر هم از برترین دانشگاه های جهانست.

دانشگاه چیانگ مای (Chiang Mai University)

نام چیانگ مای ما را یاد کمپ فیل ها و کوله گردی می اندازد اما بیایید این بار کمی متفاوت به این شهر نگاه کنیم: نگاهی علمی و دانشگاهی! اگر در پی برترین دانشگاه در جایی دور از مرکز هستید به سراغ دانشگاه چیانگ مای بروید، دانشگاهی با رتبه 600 جهانی و 112 آسیا. این مرکز تحقیقاتی در سال 1965 تاسیس شده و اولین آکادمی تحصیلات عالیه در شمال تایلند است. پردیس اصلی این دانشگاه در بین داون تاون چیانگ مای و کوه Doi Suthep قرار گرفته است و حدود 293 هکتار از آن در نواحی نیمه جنگلی است. فاصله این دانشگاه تا خیابان های اصلی خرید و باغ وحش چیانگ مای چند دقیقه پیاده روی است. این دانشگاه در 7 رشته در رتبه های خوب بین المللی قرار گرفته است و در رشته کشاورزی و جنگلداری در بین 150 دانشگاه برتر جهانست. امروز حدود 36 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می نمایند پس اگر جذابیت های چیانگ مای شما را هم شیفته خودش نموده چرا به تحصیل در این شهر فکر نمی کنید؟

دانشگاه تاماسات (Thammasat University)

این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی تایلند و یکی از معروف ترین و معتبرترین موسسه های آموزش عالی در تایلند است. دانشگاه به طور رسمی در ژوئن سال 1934 در منطقه مرکزی بانکوک تاسیس شد، در ابتدا فقط دانشگاه علوم اخلاقی و سیاست بود و کار خود را با حدود 7 هزار دانشجو رشته های حقوق و سیاست آغاز کرد. فلسفه این دانشگاه از اول این بوده که به دانشجوها عشق ورزیدن و ارزش های دموکراسی را یاد دهد. بعد از یک دهه از تاسیس، اینجا از دانشگاهی با فقط دو رشته به دانشگاهی با رشته های متنوع و بین المللی تبدیل شد. تا به حال حدود 300 هزار دانشجوی لیسانس و فوق لیسانس از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند که همگی آن ها نقشه مهمی در پیشرفت آدینه و کشور تایلند داشته اند. شخصیت های مهمی مثل اعضای خانواده سلطنتی، نخست ویزان و تعدادی دیگر از شخصیت های دولتی در این دانشگاه درس خوانده اند. امروز این دانشگاه در23 دانشکده، کالج و آکادمی هایش حدود 30 هزار دانشجو دارد که 25 هزار نفر از آن ها در حال تحصیل در مقطع لیسانس هستند. تعدادی از دانشکده های این دانشگاه شامل : حقوق، تجارت، علوم سیاست، اقتصاد، جامعه شناسی و … است.

دانشگاه کاستسارت (Kasetsart University)

این دانشگاه دولتی سومین دانشگاه قدیمی تایلند است و در شهر بانکوک قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 2017 در رشته کشاورزی و جنگلداری رتبه 29 جهان را آورد البته تعجبی هم ندارد چون اینجا اولین دانشگاه کشاورزی تایلند بوده و در سال 1943 برای پیشرفت رشته های مرتبط با علوم کشاورزی تاسیس شده است. از آن موقع تا به حال رشته های مثل اقتصاد، تجارت، دامپزشکی، مهندسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، معماری و …هم به این دانشگاه اضافه شده است. این دانشگاه نقش زیادی در زنده نگهداشتن میراث تایلند و رشد تمدن این کشور دارد.

دانشگاه خون کاین (Khon Kaen University)

دانشگاهی در شمال شرقی تایلند و در شهر خون کاین. این دانشگاه اولین دانشگاه شمال شرقی تایلند است و از سال 1964 تا به حال قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه این منطقه به شمار می رود. در آن موقع بیشتر دانشجویان برای تحصیل به بانکوک می رفتند برای همین مسئولان تصمیم گرفتند تا با ساخت دانشگاه در دیگر قسمت های تایلند تمرکز را از بانکوک خارج نمایند. این دانشگاه از دانشگاه های معتبر آسیاست و دانشکده های کشاورزی، دندانپزشکی، تکنولوژی، حقوق، پرستاری، داروسازی، معماری و … دارد. پردیس این دانشگاه حدود 3میلیون متر مربع است و در 4 کیلومتری مرکز شخر خون کاین قرار گرفته است.

دانشگاه Prince of Songkla

این دانشگاه که اولین دانشگاه جنوب تایلند است در سال 1967 تاسیس شد و از 5 پردیس و برنامه های متنوع آموزشی تشکیل شده است. این دانشگاه 30 دانشکده، 2 بیمارستان و بیش از 40 مرکز تحقیقاتی دارد که همه آن ها متعهد هستند تا در برنامه های جامعه مشارکت های فعال داشته باشند. هدف اصلی این دانشگاه بالا بردن استاندارهای کلی آموزشی و پشتیبانی از صنایع جنوب تایلند و رشد آن است.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 778

به "تور ارزان تایلند: برترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل" امتیاز دهید

2 کاربر به "تور ارزان تایلند: برترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل" امتیاز داده اند | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: برترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید