اعلام شرایط سفرهای نوروزی مردمی

به گزارش مجله انجمن دعوت، معاون گردشگری به چگونگی انجام سفرهای نوروزی اشاره نمود و گفت:سفرهای نوروزی درصورت عدم تشدید شیوع ویروس کرونا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت برنامه ریزی شده امکانپذیر خواهد بود.

اعلام شرایط سفرهای نوروزی مردمی

مهر: ولی تیموری از ارائه طرح هایی از سوی وزارتخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد انجام سفرهای تعطیلات نوروزی اطلاع داد و گفت: به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با پیش شرط عدم تشدید شیوع ویروس کرونا سفرهای نوروزی با کنترل، نظارت و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی انجام می گردد.

وی با تأکید بر کنترل و محدودیت های سفرهای نوروزی گفت: این سفرها تنها در چارچوب تورهای برنامه ریزی شده به وسیله آژانس های مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امکان پذیر خواهد.

معاون گردشگری کشور توضیح داد: برای افرادی که خارج از تورهای برنامه ریزی شده اقدام به سفر نوروزی نمایند ارائه رزرو مرکز اقامتی مجاز الزامی است.

تیموری با اشاره به التزام رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذشده ارتباط تنگاتنگی بین دستگاه های عضو ستاد مرکزی خدمات سفر با ستاد ملی مقابله با کرونا برقرار خواهد بود که مسئولیت این فرایند در سطح ملی به عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در استان ها با استانداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل پروتکل های بهداشتی مجدداً اطلاع رسانی می گردد، افزود: پیش از آغاز تعطیلات نوروزی و هم زمان با تعطیلات دوره های آموزشی برای تمامی ذی نفعان گردشگری در سطوح ملی و استانی برگزار می گردد و در برگزاری این دوره ها نظارت کامل اعمال خواهد شد.

معاون گردشگری کشور همچنین به تصمیمات اتخاذ شده در مورد گردشگران ورودی اشاره نمود و گفت: کلیات موضوع در مورد اتباع ایرانی و گردشگران از کشورهای کم خطر در کمیته های تخصصی از جمله کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و در اولین جلسه این ستاد به تصویب نهایی خواهد رسید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 277

به "اعلام شرایط سفرهای نوروزی مردمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط سفرهای نوروزی مردمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید