پیگیری ویژه برای معین حریم نارین قلعه سردرود

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیگیری ویژه مشخص حریم نارین قلعه سردرود توسط این اداره کل اطلاع داد.

پیگیری ویژه برای معین حریم نارین قلعه سردرود

احمد حمزه زاده در بازدید از محل تاریخی نارین قلعه سردرود، با بیان این که پرونده ثبتی نارین قلعه توسط گروه فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در حال آنالیز است، ادامه داد: در راستای اهداف صیانتی از مواریث تاریخی، طرح حفاظتی، معین حریم و مالکیت نارین قلعه به صورت مشارکتی ما بین میراث فرهنگی استان و شهرداری سردرود در حال آنالیز است.

وی با تاکید به ضرورت معرفی هنرصنعت تابلوفرش سردرود، گفت: تا به امروز اقدامات مؤثری در راستای معرفی این هنر بی بدیل همچون ثبت ملی تابلوفرش دستباف سردرود در فهرست آثار معنوی کشور، برپایی نمایشگاه های متعدد و شرکت در نمایشگاه های عظیم بین المللی توسط هنرمندان این حوزه اجرا شده است.

وی اضافه نمود: همچنین در راستای ثبت سردرود به عنوان شهر ملی صنایع دستی که یکی از مهم ترین اهداف این اداره کل در راستای حفظ هویت و اصالت این هنر بوده، مطالعات پژوهشی این هدف با مشارکت اتحادیه تابلو فرش سردرود در حال تکمیل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تاکید به لزوم بهره مندی از ظرفیت گردشگری غذا شهر سردرود، گفت: با توجه به این که سردرود به عنوان یکی از قطب های گردشگری غذا استان شناخته شده، لذا تقویت ظرفیت های موجود و فراهم سازی بستر مناسب فعالیت فعالان این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی با اشاره به ظرفیت صنایع دستی و توانمندی بانوان شهر سردرود در این حوزه، گفت: با توجه به برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در این شهر طی سال های گذشته و اعلام آمادگی و علاقه مندی بانوان هنرمند برای تداوم برگزاری دوره های آموزشی، ادامه این دوره ها با توجه به شرایط ویژه کنونی به دنبال شیوع کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 94

به "پیگیری ویژه برای معین حریم نارین قلعه سردرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری ویژه برای معین حریم نارین قلعه سردرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید