افزایش 23 درصدی ثبت نام زوجین نابارور ، خدمات 90 درصدی بیمه در کدام مراکز ارائه می گردد؟ ، 20 درصد زوجین کشور نابارورند

به گزارش مجله انجمن دعوت، اکنون 57 هزار و 356 زوج نابارور در سامانه های الکترونیک بیمه سلامت نشاندار شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش 23 درصدی را نشان می دهد.

افزایش 23 درصدی ثبت نام زوجین نابارور ، خدمات 90 درصدی بیمه در کدام مراکز ارائه می گردد؟ ، 20 درصد زوجین کشور نابارورند

به گزارش مجله انجمن دعوت،هزینه های درمانی ناباروی در حالی تحت پوشش بیمه نهاده شده که آمارهای رسمی نشان می دهد بیش از 20 درصد زوجین کشور نابارور هستند که پیش از این برای صاحب فرزند شدن باید جیب پر پول می داشتند. آن هم در حالی است که اکثریت زوجین نابارور، از قشر کم عایدی و محروم جامعه هستند که نمی توانند هزینه های سنگین دارو و درمان را تأمین نمایند. بر اساس مطالعات اجرا شده در جهان، 40 درصد مشکل ناباروری مربوط به آقایان و 40 درصد هم مربوط به بانوان است و 20 درصد هم یا به هر دو نفر ارتباط دارد و یا اینکه دلیل آن ناشناخته است.

خدمات تخصصی ناباروری قبل از سال 1400 در تعهد سازمان های بیمه گر نبود، در نتیجه پرداخت از جیب بیمه شده بسیار زیاد بود. اما پس از آن برای تمام این خدمات 90 درصد تعرفه در مراکز دولتی و 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی (یعنی یک تعرفه بالاتر از تعرفه دولتی) در مراکز خصوصی و مراکز عمومی غیردولتی مثل مراکز جهاد دانشگاهی، تحت پوشش بیمه نهاده شد. بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت کلیه زوجین نابارور که هیچ گونه دفترچه بیمه ای ندارند می توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و یا به پنل شهروندی سایت بیمه سلامت مراجعه نموده و خودشان را بیمه نمایند تا از این خدمات بهره مند شوند.

مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران در تشریح بسته خدمتی بیمه سلامت برای زوجین نابارور گفت: اکنون 57 هزار و 356 زوج نابارور در سامانه های الکترونیک بیمه سلامت نشاندار شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش 23 درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان این که مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در حال حاضر به 202 مرکز خدمات ناباروری دولتی و غیر دولتی افزایش یافته، اضافه نمود: در این مراکز بسته های خدمتی شامل 63 قلم داروی تخصصی، 28 قلم تجهیزات پزشکی، 56 کد خدمت آزمایشگاهی، 7 خدمت تصویربرداری پزشکی و 20 خدمت جراحی تحت حمایت بیمه سلامت در این مراکز ارائه می گردد.

رضایی با بیان این که سال جاری 304 میلیارد تومان در پوشش خدمات درمان ناباروری هزینه نموده ایم ، مطرح نمود: هم اکنون 4 خدمت فوق تخصصی ناباروری هم با پوشش 90 درصدی بیمه ای ارائه می گردد و تعرفه هر کدام از بسته ها در مراکز دولتی با تعرفه دولتی و در مراکز عمومی و خیریه و خصوصی بر مبنای تعرفه های عمومی تحت پوشش بیمه واقع شده است.

وی درباره این که چرا در بعضی مراکز، هزینه این خدمات گران تر است، شرح داد: ممکن است بعضی مراکز عمومی بخواهند با تعرفه ای بیش از تعرفه مصوب هزینه را اخذ نمایند که هزینه مازاد به مردم تحمیل می گردد. در بخش خصوصی هم ممکن است قیمت تمام شده با این تعرفه که قانون برای پرداخت مشخص نموده یک فاصله ای باشد که پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا کند. زوج های نابارور اگر در حوزه دانشگاه و دولتی خدمات بگیرند، پرداخت از جیب کمتر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1402 بروزرسانی: 24 شهریور 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1106

به "افزایش 23 درصدی ثبت نام زوجین نابارور ، خدمات 90 درصدی بیمه در کدام مراکز ارائه می گردد؟ ، 20 درصد زوجین کشور نابارورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 23 درصدی ثبت نام زوجین نابارور ، خدمات 90 درصدی بیمه در کدام مراکز ارائه می گردد؟ ، 20 درصد زوجین کشور نابارورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید