این کتاب برای والدینی است که می خواهند حس ارزشمندی خود را در کودکشان بشناسند و بپرورانند

به گزارش مجله انجمن دعوت، مریم کرمی در گفت وگو با خبرنگاران درباره کتاب اعتماد به نفس بچه ها (راهبردهای عملی و موثر فرزندپروری) به فرزندتان یاری کنید تا دوست پیدا کند، تاب آوریش را افزایش دهد و … شرح داد: کتاب چاپ شده در خصوص موضوع بسیار مهم حس ارزشمندی خود در بچه ها است، مولفه ای که پایه و اساس گام های بعدی است که کودک در زندگی خود برمی دارد.

این کتاب برای والدینی است که می خواهند حس ارزشمندی خود را در کودکشان بشناسند و بپرورانند

او ادامه داد: این کتاب به توصیه های معمولی برای افزایش اعتماد به نفس نمی پردازد بلکه 3 عنصر اصلی آن را به والدین می آموزد. ارتباط با دیگران که مهم ترین بخش زندگی بچه ها و البته بزرگسالان است، انتخاب و شایستگی که به طور خلاصه منظور اهمیت انتخاب کردن و تصمیم گیری برای بچه ها و ضرورت کسب مهارت و شایستگی را نشان می دهد.

به گفته کرمی، تمامی کسانی که مفهوم ارزشمندی خود را تجربه می نمایند، یعنی تمام انسان ها در هر گروه سنی می توانند از این کتاب یاد بگیرند اما به طور ویژه این کتاب برای والدینی است که علاقه مند هستند حس ارزشمندی خود را در کودکشان بشناسند و بپرورانند.

او اعلام کرد: این کتاب به زبان ساده و روان و برای عموم مردم مناسب است. کتابی را در دست داریم که حس ارزشمندی خود را مولفه ای سطحی نمی داند که با روش هایی سطحی به دست بیاید بلکه آن را موضوعی عمیق می داند، بنابراین ضروری است به آن عمیق نگاه کرد.

کرمی درباره تاثیر این کتاب در عمومی سازی دانش روانشناسی گفت: مهم ترین تاثیر در اختیار گذاشتن دانش نوشته شده در این کتاب این است که از رفتن به سمت مسیرهای پراشتباه جلوگیری می نماید، این کتاب پیشگیری می نماید و البته در کنار یک درمانگر متخصص در ترمیم زخم هایی که تجربه شده است، یاری نماینده است.

او در سرانجام اعلام کرد: در تجربه ای که در تعامل با والدین داشته ام متوجه این نکته شده ام که نگرانی بسیاری در خصوص مفهوم ارزشمندی خود در کودکشان دارند، بنابراین مطالعه این کتاب می تواند مسیر را برایشان روشن کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1103

به "این کتاب برای والدینی است که می خواهند حس ارزشمندی خود را در کودکشان بشناسند و بپرورانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کتاب برای والدینی است که می خواهند حس ارزشمندی خود را در کودکشان بشناسند و بپرورانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید