بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

به گزارش مجله انجمن دعوت، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور طی امروز (12 بهمن ماه) از شدت بارش در پنج استان اطلاع داد.

بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان گفت: در روز سه شنبه (12 بهمن ماه) با فعالیت سامانه بارشی در کشور در غالب منطقه ها به جز استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، استان های ساحلی خزر و استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان های جنوبی رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است و از بعدازظهر سه شنبه (12 بهمن ماه) به تدریج از سمت غرب کاهش ابر خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه اوایل چهارشنبه (13بهمن ماه) از سمت شمال شرق از کشور خارج می گردد و روز سه شنبه (12بهمن ماه) در جنوب غرب، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه (13 بهمن ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در بعضی نقاط وقوع گرد و خاک پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به جو آرام کشور تا روز آدینه (15 بهمن ماه) اظهارکرد: در سایر نقاط کشور تا روز آدینه (15 بهمن ماه) جوی آرام خواهیم داشت و آدینه (15 بهمن ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور، در شمال غرب، غرب استان های واقع در دامنه های رشته کوه مرکزی البرز و مرکزی زاگرس بارش خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان شنبه (16 بهمن ماه) علاوه بر این منطقه ها در شمال شرق نیز بارش رخ خواهد داد، در روز شنبه (15 بهمن ماه) بارش در استان های ساحلی خزر تشدید می گردد و کاهش دما در نوار شمالی کشور پیش بینی می گردد.

ضیاییان گفت: خلیج فارس از بعدازظهر سه شنبه تا پنجشنبه (12 تا 14 بهمن ماه) و دریای عمان روز های چهارشنبه و پنجشنبه (13 و 14 بهمن ماه) و دریای خزر روز شنبه (16 بهمن ماه) مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (13 بهمن ماه) صاف تا قسمت ابری و گاهی وزش باد با حد

ضیاییان در انتها گفت: امروز (12بهمن ماه) تبریزبا کمینه دمای 8- درجه سانتیگراد و فردا (12 بهمن ماه) زنجان و همدان با کمینه دمای 8- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می گیرند و امروز و فردا (10 و11 بهمن ماه) بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 825

به "بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید