باورها و آداب و رسوم مردم دنیا نسبت به اعداد رند

به گزارش مجله انجمن دعوت، باورها و آداب و رسوم بسیار زیادی در عرصه های مختلف میان اقوام موجود در سطح جهان مشاهده می شود. یکی از باورها و عقایدی که ریشه در نحس بودن یا خوش یمن بودن اعداد دارد این است که بسیاری از مردم تصور می کنند تاریخ ها و اعداد رند، باعث خوش اقبالی و خوش شانسی در زندگی می شوند.

باورها و آداب و رسوم مردم دنیا نسبت به اعداد رند

این باور صرفا در میان ایرانیان و کشورهای دنیا سوم رواج ندارد، بلکه ذهن بسیاری از مردم در کشورهای صنعتی را نیز به خود مشغول داشته است.

تاریخ 9/9/99 در ایران یکی از تاریخ هایی بود که در یک دهه گذشته سر و صدای زیادی بپا کرد و در بسیاری از شبکه های اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. چنین تاریخ رندی در تقویم ما هر یک دهه یک بار اتفاق می افتد؛ به عنوان مثال می توان به تاریخ 88/08/08 و یا تاریخ 7/7/77 اشاره کرد با این حال تاریخ 9/9 در سال 99 به علت گسترش دامنه شبکه های اجتماعی در میان مردم پر سر و صداتر از سایر تاریخ های رند بود.

99/09/09 خوش یمن است یا لاکچری؟

علت اینکه بسیاری از افراد توجه ویژه ای به این تاریخ رند داشته اند به موارد مختلفی معطوف می شود؛ برخی از آن ها با توجه به عقاید دیرینه خود چنین اعدادی را خوش یمن دانسته و عقیده دارند هر گونه امری که در این تاریخ اتفاق بیفتد با نتایج مطلوبی همراه خواهد بود.

یکی دیگر از مهم ترین علل توجه مردم به این تاریخ، خاص بودن و لاکچری بودن آن است. برخی از افراد هزینه های بسیار زیادی برای ثبت این تاریخ در شناسنامه فرزند خود یا قباله نکاح پرداخت نموده اند.

آن طور که معین است جنبه لاکچری بودن برای افرادی که حاضر شده اند با پرداخت هزینه های بسیار زیاد یک مناسبت ویژه در این تاریخ ثبت کنند مهم تر از سایر ابعاد است.

رشوه های میلیونی برای تولید نوزاد در تاریخ 99/09/09

لاکچری بودن برای بسیاری از ما ارزش بسیار زیادی دارد. انسان ها در طول زندگی هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شوند تا لاکچری به نظر رسیده و بتوانند یک سر و گردن بالاتر از دیگران باشند؛ اما به چه قیمتی! رشوه های میلیونی در سال 99 برای تولد نوزاد در رندترین تاریخ سال نشان داد که برخی از افراد حتی لاکچری بودن را به سلامت نوزاد خود ترجیح می دهند.

عجیب ترین خبری که در این زمینه دریافت گشت رشوه 130 میلیون تومانی پدر و مادری بود که اتاق عمل را برای تولد نوزادی که آمادگی تولد را نداشت برای ساعت 9 و 9 دقیقه در روز نهم آذر ماه سال 1399 رزرو نموده بودند. خبری که در شبکه های خبری و فضای مجازی منتشر گشت و بسیاری از افراد را در بهت و حیرت فرو برد.

تدبیر وزارت بهداشت برای لاکچری ترین تاریخ تولد سال

وزارت بهداشت که پیش از مردم در جریان چنین اموری در مطب ها و بیمارستان ها قرار گرفته بود سعی کرد با تدابیر مختلف از تولد نوزادانی که آمادگی تولد را ندارند در تاریخ 9/9/99 جلوگیری کند.

وزارت بهداشت علاوه بر معین مجازات کیفری برای پزشکانی که در این زمینه مبادرت به دریافت رشوه نموده بودند بیان نمود تمام نوزادانی که در 15 روز اول آذر ماه به دنیا بیایند به درخواست پدر و مادر، شناسنامه ای با تاریخ تولد 9/9/99 دریافت خواهند کرد. آن چیزی که در عمل مشاهده شد عدم توجه بسیاری از مردم و پزشکان به این تدابیر و تولد بسیاری از نوزادان پیش از تاریخ مقرر بود.

دفترخانه ها و ثبت تاریخ عقد در 9/9/99

دردسر لاکچری بودن و اعتقاد به خوش یمن بودن اعداد رند، صرفا به بخش زنان و زایمان در بیمارستان ها محدود نشد، چرا که چند روز مانده به نهم آذر ماه و مشاهده افزایش درخواست برای ثبت نکاح در این تاریخ معین کرد بسیاری از جوانان نیز با انگیزه درج این تاریخ رند در قباله نکاح خود مبادرت به این کار نموده اند.

افزایش ترافیک موجود جهت ثبت ازدواج نیز با درخواست رشوه از برخی دفترخانه ها همراه گشت، اما در این شرایط برخی از دفترخانه ها بیان نمودند که به علت پیشگیری از شیوع کرونا در دفتر خود از پذیرش چنین ترافیکی معذور بوده و در این تاریخ دفتر خانه ها را تعطیل کردند.

خرید و فروش در تاریخ 9/9/99، خوش اقبال یا لاکچری

برای خرید و فروش های ضروری که با عنوان هدیه، بذل و بخشش نباشد نمی توان به یک تاریخ رند در دفتر معاملات به عنوان یک معامله لاکچری نگاه کرد. خرید و فروش در تاریخ های رند در سراسر دنیا صورت می گیرد و در اغلب موارد هدف از انتخاب چنین تاریخی، خوش یمن بودن و خوش اقبال بودن چنین معامله ای است.

همانند بسیاری از آداب و رسوم کهن نمی توان برای چنین باوری نیز یک علت منطقی یا تجربی بیان نمود، چرا که بسیاری از معاملات اجرا شده در تاریخ های رند نیز با شکست روبرو شده اند و نتایج مطلوب نداشته اند از طرف دیگر بسیاری از معاملات اجرا شده در تاریخ های غیر رند نیز با نتایج مطلوبی همراه بوده اند.

آیا واقعا تاریخ رند خوش یمن است؟

از لحاظ منطقی، علمی و حتی تجربی نمی توان به این سوال پاسخ مثبت داد، چرا که هیچ گونه اخباری از خارق العاده بودن زندگی و سرنوشت کسانی که در تاریخ های رند به دنیا آمده اند دریافت نشده است. به عنوان مثال اگر به زندگی افرادی که در تاریخ های رند و در چند دهه اخیر به دنیا آمده اند نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که آن ها نیز یک زندگی عادی همانند سایر مردم اجتماع داشته اند.

شرایط زندگی این افراد نیز همانند بسیاری از مردم با توجه به سطح خانواده، شغل، شخصیت و تحصیلات آن ها وابسته است و نمی توان ویژگی عجیب و خارق العاده ای که ناشی از تاریخ تولد رند باشد را در زندگی آن ها مشاهده کرد. این امر در خصوص افرادی که در تاریخ رند ازدواج نموده اند یا در یک تاریخ رند مبادرت به معامله املاک یا معاملات کلان نموده اند نیز مشاهده می شود.

گردشگری: صنعت گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 187

به "باورها و آداب و رسوم مردم دنیا نسبت به اعداد رند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورها و آداب و رسوم مردم دنیا نسبت به اعداد رند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید