ببینید ، بازدید میدانی دستیار رئیسی از زاهدان؛ طرح بی پرده مسائل ، ما برای خدمات رسانی به این منطقه ها مشکل داریم...

به گزارش مجله انجمن دعوت، دولت سیزدهم با انتصاب دستیار پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی رسیدگی میدانی به حقوق شهروندی مردم را در شهرهای مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

ببینید ، بازدید میدانی دستیار رئیسی از زاهدان؛ طرح بی پرده مسائل ، ما برای خدمات رسانی به این منطقه ها مشکل داریم...

مجله انجمن دعوت- گروه سیاسی: دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی با حضور در شهر زاهدان از نزدیک در جریان مسائل و مسائل مردم این شهر نهاده شد. این بازدید در پی سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان و حضور سایر مقامات دولتی در این استان انجام شده است. مسئولان شهری به سکینه سادات پاد گفتند شهرداری زاهدان یکی از پایین ترین سرانه های درآمدی را در کل کشور دارد. مردم اینجا حتی توان پرداخت عوارض شهرداری را هم ندارند. تا دولت تصمیم خاصی برای زاهدان نگیرد، قطعا ما برای خدمات رسانی به این منطقه ها مشکل داریم.

در ویدئویی که از بازدید سکینه سادات پاد از منطقه ها حاشیه نشین زاهدان صورت گرفت، محمدامیر براهویی شهردار زاهدان به او می گوید در پهنه شمالی شهر زاهدان جمعیتی بالغ بر 44.4 هزار نفر جمعیت داریم که یکی از منطقه ها پرتراکم شهر زاهدان است. از لحاظ بعد خانوار در هر منزل حداقل 3 خانوار زندگی می نمایند و اگر 3 اتاق دارد، پدر و مادر و بچه ها شان و گاهی دختر و دامادشان هم در همین خانه زندگی می نمایند. وضع اسکان در اینجا مشکل است. یکی از دلایل رشد حاشیه نشینی در این منطقه ها 2 دهه خشکسالی های مستمر استان سیستان و بلوچستان بوده است که هم دامپروری مردم را دچار مشکل کرد و هم کشاورزی را از بین برد؛ خیلی از باغات و زمین های کشاورزی خشک شدند. این مسئله باعث شد که روستایی ها به سمت شهرها بیایند. شهر زاهدان ظرفیت پذیرش این جمعیت را داشت و به همین دلیل طی یک دهه اخیر رشد بسیار گسترده ای در حاشیه نشینی داشته ایم.

ویدئوی طرح مسائل زاهدان از زبان شهردار این شهر خطاب به دستیار رئیس جمهور را می بینید:

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1066

به "ببینید ، بازدید میدانی دستیار رئیسی از زاهدان؛ طرح بی پرده مسائل ، ما برای خدمات رسانی به این منطقه ها مشکل داریم..." امتیاز دهید

1 کاربر به "ببینید ، بازدید میدانی دستیار رئیسی از زاهدان؛ طرح بی پرده مسائل ، ما برای خدمات رسانی به این منطقه ها مشکل داریم..." امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، بازدید میدانی دستیار رئیسی از زاهدان؛ طرح بی پرده مسائل ، ما برای خدمات رسانی به این منطقه ها مشکل داریم..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید