تسریع فرایند حفاظت و بازسازی پل دختر کرج در دستور کار نهاده شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، فریدون محمدی روز ‌شنبه 22 آذر ماه 99، با اعلام این خبر اضافه کرد: بر این اساس و با همکاری و مساعدت فرماندار ویژه شهرستان کرج و معاون استاندار البرز، مقرر شد تا اقداماتی از قبیل تامین بودجه، لایروبی و مهار افتادگی، برای آغاز عملیات اجرایی حفاظت و بازسازی اضطراری این پل تاریخی در دستور کار نهاد‌های مربوطه قرار گیرد.

تسریع فرایند حفاظت و بازسازی پل دختر کرج در دستور کار نهاده شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در ادامه بیان نمود: بخش عمده آسیبی که در حال حاضر متوجه این اثر تاریخی است به خاطر ریزش آب‌های سطحی و همچنین آب‌هایی است که به منظور آبیاری فضای سبز پیرامون آن جریان داشته و مستقیما وارد پایه‌های شرقی طاق پل می‌گردد.

محمدی بیان کرد: بدین منظور ضروری است شهرداری اقدام به آزاد‌سازی حدود پنج متر از حاشیه این پل کند تا به موجب آن از نفوذ و ورود آب‌های سطحی و همچنین آب‌های مورد استفاد برای آبیاری محوطه به پایه و بدنه پل جلو‌گیری گردد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: همچنین در نظر داریم با نصب تجهیزات مورد احتیاج، اقدام به مهار افتادگی در قسمت چشمه طاق شرقی پل کنیم تا از احتمال ریزش و بروز حادثه‌ای جدید جلوگیری به عمل آید.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 136

به "تسریع فرایند حفاظت و بازسازی پل دختر کرج در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع فرایند حفاظت و بازسازی پل دختر کرج در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید