تعداد قدم های مورد احتیاج برای کاهش وزن چقدر است؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، آماندا پالوچ، استادیار دپارتمان حرکت شناسی دانشگاه ماساچوست، می گوید: در حالی که شواهد در خصوص اینکه دقیقاً چند قدم در روز برای کاهش وزن احتیاج است محدود است، کارشناسان می گویند که هر هفته حدود 150 تا 300 دقیقه ورزش با شدت میانه تا شدید برای کاهش وزن مؤثر است.

تعداد قدم های مورد احتیاج برای کاهش وزن چقدر است؟

به گفته پالوچ، این مقدار به طور میانه 22 دقیقه در روز در سطح پایین و 45 دقیقه در سطح بالا است؛ و ما می دانیم که برای کاهش وزن و حفظ وزن، واقعاً باید به سطح بالاتر رسید.

نتایج یک مطالعه نشان داده است که 10000 قدم در روز، که حدود 3500 قدم از آن ها به عنوان فعالیت بدنی میانه تا شدید برای حداقل 10 دقیقه باشد، با افزایش کاهش وزن در یک مداخله رفتاری همراه با یک رژیم غذایی با کالری محدود مرتبط است.

مطالعه دیگری نشان داد که به ازای هر 2000 قدم ثبت شده به وسیله یک شرکت کننده در مطالعه، خطر مرگ زودهنگام بین 8٪ تا 11٪ کاهش می یابد. محققان بعلاوه دریافتند که 9800 قدم در روز بیشترین فایده را دارد؛ و مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است، نشان می دهد که 10000 قدم پیاده روی در روز خطر ابتلاء به زوال عقل، بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

به گفته محققان، پیاده روی یا دویدن بیشتر برابر است با کالری سوزی بیشتر. به طور کلی، به ازای هر 1.5 کیلومتر راه رفتن یا دویدن 100 کالری سوزانده می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1022

به "تعداد قدم های مورد احتیاج برای کاهش وزن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد قدم های مورد احتیاج برای کاهش وزن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید