تونل باد خارق العاده چینی ها برای پرواز جنگنده های مافوق صوت ، عکس

به گزارش مجله انجمن دعوت، ایسنا نوشت: دانشمندان چینی با شبیه سازی شرایط پرواز در تونل باد با سرعت 33 برابر سرعت صوت، به رکورد جدیدی در حوزه تحقیقات پرواز مافوق صوت دست یافت.

تونل باد خارق العاده چینی ها برای پرواز جنگنده های مافوق صوت ، عکس

/ عغول پیکرترین تونل باد در دنیا در حال حاضر در جنوب غربی چین عملیاتی شده است که آزمایشات کم هزینه و عالی را برای تحقیقات مافوق صوت امکان پذیر می نماید.

بر اساس گزارشی که به وسیله رسانه دولتی ساوث چاینا مورنینگ پست منتشر شده است، این مرکز می تواند شرایط پروازی پرآشوب را با سرعت های بین 2.5 تا 11.5 کیلومتر در ثانیه، یعنی بیش از 33 برابر سرعت صوت شبیه سازی کند.

لیو ژیگو، سرپرست این تیم پژوهش از موسسه آیرودینامیک Hypervelocity تحت نظارت مرکز تحقیقات و توسعه آیرودینامیک چین در میانیانگ گفت: ما بزرگترین تونل باد لوله انبساط با پیستون آزاد دنیا را با آنتالپی بالا ساخته ایم.

آنتالپی اندازه گیری اندازه گرمای موجود در هوا یا اندازه کل محتوای انرژی یک سامانه در فشار و دمای ثابت است. آنتالپی جمع انرژی درونی سیستم و حاصل ضرب فشار و حجم آن است.

به گفته پژوهشگران، این تاسیسات پیشرفته که به وسیله یک دانشمند استرالیایی طراحی شده است، در نهایت به تعدادی از ماموریت ها از جمله فرستادن فضانوردان چینی به ماه و توسعه یک هواپیمای مافوق صوت که می تواند در یک ساعت به هر نقطه از دنیا سفر کند، یاری خواهد نمود.

پژوهشگران ادعا کردند که این تونل آزمایشی با قطر 80 سانتیمتر (2.6 فوت) تقریباً دو برابر بزرگتر از امکانات مشابه در دنیای غرب است. آنها با اشاره به سرعت فرار از میدان گرانشی زمین ادعا کردند که می توان از آن برای پروژه های مهندسی در سطح ملی مانند کپسول برگشت پروژه فرود ماه، ورود به جو یک دنیای بیگانه با هواپیمای اکتشافی میان ستاره ای و توسعه وسایل نقلیه مافوق صوت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: کاخ شگفت انگیزی که چین در آسمان ساخته است!

به گفته پژوهشگران، قابلیت استفاده مجدد کامل از این پیستون، هزینه های عملیاتی تونل باد را به شدت کاهش می دهد.

با این حال، این پیستون 840 کیلوگرمی که سنگین ترین پیستونی است که تا به امروز در یک تونل باد استفاده شده است، با یک دشواری روبرو است. این پیستون باید فشار خرد کننده هوای فشرده معادل 10 هزار برابر نیروی گرانش را در حین حرکت با سرعت تا 540 کیلومتر در ساعت تحمل کند.

به گفته محققان چینی، این پیستون به علت طراحی خاص و استفاده از مواد تازه، آزمایش های مکرر و طاقت فرسا را بدون آسیب دیدگی تحمل نموده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 953

به "تونل باد خارق العاده چینی ها برای پرواز جنگنده های مافوق صوت ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونل باد خارق العاده چینی ها برای پرواز جنگنده های مافوق صوت ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید