آغاز بازسازی و بازسازی و حفاظت برج شماره 16 ارگ تاریخی شهر بلقیس

به گزارش مجله انجمن دعوت، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، آغاز بازسازی و بازسازی و حفاظت برج شماره 16 ارگ تاریخی شهر بلقیس صورت می پذیرد.

آغاز بازسازی و بازسازی و حفاظت برج شماره 16 ارگ تاریخی شهر بلقیس

حسین رحمانی با اشاره به اینکه شهر بلقیس بقایای شهر کهن اسفراین در خراسان شمالی است، تاکید نمود: برج شماره 16 یکی از دو برج بزرگ ارگ شهر تاریخی بلقیس بشمار می رود که بخشهایی از این برج طبق کاوش ها و پیگردی های باستان شناسی در سال 91 کشف شد که از لحاظ قدمت مربوط به دوره سلجوقیان است و در دوره ایلخانی بازسازی و بازسازی و در دوره تیموری تخریب شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی اضافه کرد: این برج با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 800 میلیون ریال از اعتبارات ملی و تملک دارایی های استان بازسازی خواهد شد.

رحمانی در ادامه گفت: شهر بلقیس شرایط و ویژگی های کامل یک شهر اسلامی را دارا هست و از بخشهای مختلف شامل ارگ، شهرستان و تأسیسات مختلف شهری چون بازار و مسجد و... برخوردار است که با شماره 4497 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او در خاتمه اضافه کرد: ارگ شهر بلقیس مهمترین و شاخص ترین اثر این مجموعه باستانی است که از آن میتوان به عنوان یکی از بزرگترین سازه های خشتی در ایران نام برد.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 912

به "آغاز بازسازی و بازسازی و حفاظت برج شماره 16 ارگ تاریخی شهر بلقیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی و بازسازی و حفاظت برج شماره 16 ارگ تاریخی شهر بلقیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید