طلوع کیان: دستمان برای تعویض بسته است

به گزارش مجله انجمن دعوت، مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: دست من برای تعویض کردن واقعا بسته است و گاهی گیر می افتم. کادر فنی خیلی دوست دارد که به تیم یاری کند، اما مصدومیت بازیکنان کار را سخت می نماید.

طلوع کیان: دستمان برای تعویض بسته است

به گزارش گروه ورزشی مجله انجمن دعوت، علیرضا طلوع کیان پس از شکست 3 بر 2 تیم ملی والیبال کشورمان مقابل آرژانتین در هفته سوم رقابت های لیگ ملت های 2023 اظهار کرد: به بازیکنان خسته نباشید می گویم. امروز چند مصدوم هم دادیم اما آن ها بسیار انگیزه داشتند. ملی پوشان ایران دوست دارند که به آن ها اعتماد گردد. آرژانتین تیم بزرگی است، کاری به گذشته ندارم که این تیم توانسته مدال برنز المپیک را کسب کند. آن ها تا به امروز تنها 3 شکست در لیگ ملت ها داشتند و خوب والیبال بازی می نمایند.

وی ادامه داد: بازی تیم ایران به آرژانتینی ها می خورد و قبل از بازی انگیزه بسیار خوبی داشتیم. در روزی که سید محمد موسوی و محمدرضا موذن استراحت کردند و بزرگان تیم در کنار سایر بازیکنان نبودند، چنین عملکردی داشتیم. جوانان باید روی پای خود بایستند و این مسابقه پیغام خوبی داشت، چون آن ها خوب بازی نموده و خوب جنگیدند، اما هنوز اشتباهاتی داریم. مواقعی بازی از دست مان در می رفت و باید این مشکل را در مسابقه بعد رفع کنیم.

مربی تیم ملی والیبال ایران اعلام نمود: شاید روزی یک ساعت با عطایی و کادر فنی صحبت می کنم و برنامه داریم که مسائل تیم را رفع کنیم. این مسابقه تجربه بسیار خوبی برای بازیکنان ایران بود. در ست چهارم جواد کریمی را از دست دادیم و قبل از آن علی حاجی پور هم مصدوم شده و از زمین بیرون رفته بود. دکتر وی را معاینه کرد و هنوز چیزی تعیین نیست. امیدوارم مشکل خاصی نداشته باشد.

طلوع کیان با بیان اینکه قطعاً تیم ملی در مسابقه بعدی خود نمی تواند از حضور علی حاجی پور استفاده کند، گفت: در معاینه اولیه تعیین شد دچار پارگی مینیسک و رباط نشده است و مشکلش در حد کشیدگی است. سلامتی بازیکنان برای ما بسیار اهمیت دارد. فشار بازی اینقدر بالا بود که جواد کریمی و مرتضی شریفی هم دچار مصدومیت هایی شدند. شرایط کریمی به قدری جدی بود که نتوانست در ست پنجم بازی کند و فعلاً زیر نظر پزشک تیم است تا ببینیم می تواند فردا بازی کند یا خیر. زمان زیادی برای ریکاوری نداریم و باید به مصاف کوبا برویم. خوشحالم که با وجود باخت های مکرر، ملی پوشان می جنگند.

وی اضافه نمود: در ملاقاتی که مقابل فرانسه باختیم هم بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. بخشی از اشتباهات به علت مسائل روحی و روانی است که امروز بهتر شدیم، اما شاید بخشی از مشکل هم از ماست وگرنه می توانستیم در مسابقه امروز پیروز شویم. فکر می کنم بازیکنان در حال رسیدن به بلوغ هستند. تعداد مسابقات بالا رفته و بازیکنان باید برنامه ریزی نمایند. برای مسابقه با کوبا هم باید ببینیم که چه نفراتی را در اختیار داریم. امیدوارم شکل تیمی ایران بهم نخورد. دست من برای تعویض کردن واقعا بسته است و گاهی گیر می افتم. کادر فنی خیلی دوست دارد که به تیم یاری کند، اما گاهی مصدومیت بازیکنان کار را سخت می نماید.

مربی تیم ملی والیبال ایران در خصوص ملاقات با کوبا، توضیح داد: واقعا زمان زیادی نداریم. کوبا همواره مقابل ایران خوب بازی می نماید. ضعف هایی دارند، اما بازیکنان شاخص آن ها در لیگ ایتالیا توپ می زنند. بی برنامه نیستیم، اما باید روی ریکاوری تیم تمرکز کنیم تا شرایط بازیکنان را دقیقاً آنالیز کنیم. سیستم لیگ ملت ها برای همه است، اما این تعداد سفر و مسابقات باعث بروز مسائلی هم می گردد. امیدوارم که بتوانیم برای بازی با کوبا خودمان را جمع و جور کنیم تا بازی تماشاگرپسندی انجام دهیم. امروز هم فکر می کنم خیلی ها از نمایش تیم ایران لذت بردند.

مربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: پشتمان به یک ملت گرم است. بازیکنان دوست دارند که اتفاق خوبی رخ دهد تا مردم شاد شوند. بازیکنان جوانی داریم که چشم شان به شاد کردن مردم است و اگر اینگونه نگردد، خودخوری نموده و اعتماد به نفس شان را از دست می دهند. امروز مشت ها گره نموده بود تا بازیکنان ثابت نمایند که برای مردم می جنگند، اما شاید گاهی آن اتفاق لازم رخ نمی دهد و قسمت نیست.

وی درمورد اشک ریختن بازیکنانی همانند حاجی پور و جلوه در سرانجام مسابقه، گفت: بازیکنان با تمام غیرت خود بازی می نمایند. بارها از آن ها تشکر کردم. شانس صعود نداریم و نتایج هم تاثیری در رنکینگ ندارد؛ با این شرایط مسابقاتمان تنها حیثیتی است و بازیکنان باید از این شرایط بهره برداری نمایند تا برای آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشند. وقتی فدراسیون روی این بازیکنان سرمایه گذاری نموده، بدون شک آن ها هم دوست دارند جواب اعتماد فدراسیون را بدهند، شاید الان نتیجه نگیرند، اما قطعاً در آینده تاثیر این سرمایه گذاری دیده خواهد شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1083

به "طلوع کیان: دستمان برای تعویض بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلوع کیان: دستمان برای تعویض بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید