مادورو خواهان برطرف توقیف دارایی های ونزوئلا در سامانه کوواکس شد

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از آمریکا خواست دارایی های دولت کاراکاس را که برای خرید واکسن کرونا به حساب کوواکس واریز شده بود، آزاد کند.

مادورو خواهان برطرف توقیف دارایی های ونزوئلا در سامانه کوواکس شد

وی اقدام آمریکا در بلوکه کردن هزینه خرید واکسن از کوواکس را به دزدی مجرمانه تعبیر کرد و گفت: تحریم ها و اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا ظالمانه است. من بر اینکه دولت جو بایدن دست از بلوکه کردن پول های ونزوئلا بردارد، که به خرید واکسن کرونا اختصاص یافته، پافشاری می کنم.

وی همچنین ادامه داد: برنامه کواکس به اندازه کافی از ونزوئلا پول دریافت نموده تا واکسن ها را در اسرع وقت تحویل دهد و هیچ دلیلی مبنی بر عدم انجام این کار، پذیرفتنی نیست. ما بیش از 100 میلیون دلار پرداخت نموده ایم.

این صحبت ها پس از آن بیان شد که پیشتر نیز خورخه آریزا وزیر خارجه ونزوئلا، در پیغامی از مسدود شدن وجوه پرداختی این کشور برای خرید واکسن کرونا از طرح کوواکس خبر داده بود.

وی در پیغام خود بیان نمود: ونزوئلا تمام تعهدات (اقتصادی) خود طبق سازوکار کوواکس برای دریافت واکسن را انجام داده است. با این حال، بانک خودسرانه آخرین وجوه اقتصادی (پرداختی) را مسدود نموده و (اعلام نموده) این وجوه در دست آنالیز هستند.

ونزوئلا در حال حاضر برای تأمین واکسن مورد احتیاج خود به منابع بین المللی متعددی از جمله واکسن اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم چین و آسترازنکای عرضه شده به وسیله طرح کوواکس وابسته است.

گفتنی است که ایالات متحده آمریکا در راستای حمایت از خوان گوایدو سرنموده شورشیان ونزوئلا و با هدف براندازی دولت قانونی نیکلاس مادورو همچنان به اعمال فشارهای همه جانبه از جمله وضع تحریم های ظالمانه علیه این کشور آمریکای لاتین ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 507

به "مادورو خواهان برطرف توقیف دارایی های ونزوئلا در سامانه کوواکس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو خواهان برطرف توقیف دارایی های ونزوئلا در سامانه کوواکس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید