گزارش بازارهای جهانی در سپتامبر 2021

به گزارش مجله انجمن دعوت، امور بین الملل بورس تهران گزارشی از بازارهای جهانی در سپتامبر 2021 را گردآوری و تدوین نموده است.

گزارش بازارهای جهانی در سپتامبر 2021

به گزارش گروه اقتصادی مجله انجمن دعوت، امور بین الملل بورس تهران گزارشی از بازارهای دنیای در سپتامبر 2021 را گردآوری نموده که به توضیح زیر است:

منا اینتلیجنس؛ در انتها نیمه اول امسال میلادی، حجم سرمایه گذاری خارجی در بازار سهام عربستان سعودی 150 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال 2018 داشت. بخش هایی که بیشترین سرمایه گذار خارجی را به خود جذب کردند، شامل بانکداری، فلزات اساسی، انرژی و ارتباطات است، در شش ماه نخست سال 2021 ارزش معاملات سرمایه گذاران خارجی در مجموع حدود 74 میلیارد دلار بود که عمدتا به وسیله سرمایه گذاران حقوقی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید

بورس سوئیس؛ نیز با همه گیری کرونا از زمان شیوع آن تاثیری شگرف بر اقتصاد دنیای داشته و آمار بیکاری را به علت تعطیلی بعضی بنگاه ها بالا برده است. با این حال، نشانه هایی از بهبود شرایط، امیدواری هایی را به وجود آورده است. انتظار می رود این تحولات باعث افزایش ارزش معاملات بازار ها در ماه های به جای مانده سال میلادی گردد؛ هر چند تنها عاملی که ممکن است پس از این بر حجم معاملات آثاری گسترده تر داشته باشد، نرخ تورم خواهد بود.

فدراسیون بورس های اروپا - آسیایی؛ بورس مالزی از اقداماتش برای تبدیل شدن به یک بورس کربن - خنثی در سال 2022 و دستیابی به هدف عدم فراوری آلاینده کرین در تمام فعالیت هایش تا سال 2050 اطلاع داد. بر این اساس، بورس مالزی مجموع آلاینده های کربنی خود را مدیریت خواهد نمود.

موندوویزیونه؛ بورس سهام تایلند لیست سرمایه گذاری پایدار سال 2021 خود را مشتمل بر 146 شرکت اعلام نموده این رقم در سال گذشته 124 شرکت بود. این آمار نشان می دهد که شرکت های پذیرش شده تایلندی بیش از پیش خود را در قبال اصول پایداری متعهد می دانند تا ریسک ها را کاهش و توان کسب و کار خود را حتی در شرایطی مانند همه گیری کرونا ارتقا دهند. بلومبرگ بازار سهام هندوستان در شرف پیشی گرفتن از بازار بریتانیا از حیث ارزش بازار است و در زمره پنج بورس بزرگ دنیا قرار خواهد گرفت. این شرایط همزمان با نرخ های بهره نازل در این کشور و افزایش شدید سرمایه گذاران خرد در بازار سهام رخ می دهد، ارزش بازار سهام هندوستان در امسال 37 درصد رشد داشته و به حدود سه و نیم تریلیون دلار رسیده است.

فدراسیون دنیای بورس ها؛ بازار سهام در تایوان تبدیل به مکانی مطلوب برای برنامه ریزی اقتصادی افراد شده است. در سال 2015 حدود 40 درصد از تایوانی ها دارای کد معاملاتی بودند و این رقم در سال گذشته به 50 درصد رسید. حضور یک نفر از هر دو تایوانی در بازار سهام موضوعی استثنایی است. این حضور احتیاج به اطلاعات وسیع و آگاهی از حرفه اقتصادی دارد. از سال 2008 بورس تایوان رویکردی منحصر به فرد را برای امر مهم آموزش سرمایه گذاران خرد به کار گرفته و مجموعه های داستانی مصور (کمیک) را فراوری نموده است. این بورس با ترکیب تخیل و رخدادهای زندگی واقعی کوشش نموده تا آموزش و تفریح را در کنار هم به مخاطبان عرضه کند.

بلومبرگ؛ پذیرش شرکت های نو در بازار اصلی بورس هنگ کنگ از روزهای پر رونق فاصله گرفته است. در هفته های اخیر چندین ناشر با پتانسیل انجام عرضه های اولیه میلیارد دلاری، به علت تشدید نظارت ها و ضعف بنیادین بازار درخواست های خود را متوقف نموده اند. از سویی، کناره گیری ناشران از انجام عرضه ها می تواند نشانه ای از تهدیدات نظارتی چین و افت صندلی این هاب اقتصادی برای جذی عرضه های اولیه باشد.

لیدر شیپ؛ بورس نیجریه برنامه بازارگردانی سهام پذیرش شده خود را با هدف ارتقای نقدشوندگی و تداوم جریان منابع قابل دسترسی در بازار شروع نموده است. به بیانی ساده، بازارگردانی فرآیندی است که طی آن فعالان مجاز برای اوراقی معین مظنه های دو سویه ای ارائه می نمایند و بسته به احتیاج سفارش خرید و فروش می گذارند و حجم و ارزش مورد نظرشان را آشکار می نمایند. هنگامی که سفارشی از یک خریدار می گیرند، از موجودی خود می فروشند و بالعکس، تا ثبات در بازار حفظ گردد.

د بیزینس پر؛ ترکیب جمعیت در بسیاری از کشورهای آفریقایی، جوان است و بالای 50 درصد آنها کمتر از 20 سال سن دارند. از این رو، در 10 سال آینده بسیاری از سرمایه گذاران کوشش خواهند کرد تا تقاضای بی پاسخ نیروی کار در ایالات متحده، اروپا و بخش هایی از آسیا را با توان نیروی انسانی آفریقا پوشش دهند. در واقع، آفریقا پس از سال 2030 دارای جمعیت جوان بالای یک میلیارد نفری خواهد بود که بالاتر از چین یا هندوستان است. بسیاری از کشورهای این قاره، از جمله اتیوپی، کنیا، تانزانیا و اوگاندا کوشش های جذب سرمایه گذاری خارجی خود را در صنایع پوشاک، چرم و کفش شروع نموده اند، فرصت های کسب و کار در فناوری های اقتصادی، خدمات پستی و سلامت همزمان با افزایش جمعیت شهرنشین آفریقا شکل می گیرد. در دهه های آینده، نیمی از جمعیت این قاره به طبقه مصرف گرا تبدیل می شوند. در واقع از بسیاری جهات، شهرنشینی در اغلب کشورهای آفریقایی فرصت های بی شمار کسب و کار را همگام با تنوع اقتصادی فراهم می آورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 686

به "گزارش بازارهای جهانی در سپتامبر 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش بازارهای جهانی در سپتامبر 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید