هزینه بیمه یک خودروی لوکس چقدر است؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، اگر یک خودروی میلیاردی آسیب ببیند بیمه تمامی خسارت ها را پوشش نمی دهد. طبق قوانین بیمه ثالث که از سال 99 به تصویب رسیده است، خودروهای بالاتر از 220 میلیون در رده خودروهای لوکس به حساب می آیند و بیمه تنها نصف خسارت وارد شده را پرداخت می نماید.

هزینه بیمه یک خودروی لوکس چقدر است؟

بعضی از بیمه ها با تایید این قانون می گویند: زمانی که قیمت خودرو از قیمتی بالاتر برود به همان نسبت از مقدار خسارت پرداختی هم کم می گردد.

البته این موضوع به همین جا ختم نمی گردد و بعضی از بیمه ها در کل مجوزی برای صدور بیمه نامه خودرو های گران قیمت ندارند و پوشش بیمه ای برای این اتومیبل ها در نظر نمی گیرند.

طبق پیگیری های مجله انجمن دعوت از شعب بیمه ها، هزینه بیمه یک خودروی حدودا شش میلیاردی بین 26 تا 46 میلیون تومان آب می خورد.البته صاحبان خودروهای لوکس گزینه دیگری برای بیمه خودرو خود به نام پوشش اضافی دارند که این پوشش شامل بلایای طبیعی، پاشیدگی رنگ، اسیدپاشی و نوسان قیمت می گردد.

این اختلاف قیمت در هزینه بیمه برای یک خودرو لوکس به علت نحوه محاسبه متفاوت هر کدام از شرکت های بیمه ای است. و با وجود آنکه اظهار می نمایند طبق قوانین بیمه مرکزی عمل می نمایند اما هر کدام قوانین متفاوتی را دارند و در هنگام خرید بیمه برای مشتری سردرگمی ایجاد می نمایند.

یکی از نمایندگان صدور بیمه نامه به مجله انجمن دعوت گفت: بسته به نوع خودرو و سال ساخت آن قیمت بیمه تغییر می نماید. یعنی با فرض آنکه خودرو قبلا بیمه نشده باشد و پوشش های اضافی هم برای خودرو در نظر گرفته گردد، قیمت پرداخت نقدی بیمه برای خودرویی حدودا شش میلیاردی رقمی بین 23 تا 26 میلیون تومان خواهد بود.

بعضی دیگر از بیمه ها هم می گویند: اگر برای خودرو پوشش های اضافی در نظر گرفته گردد رقم بیمه 43 تا 46 میلیون تومان تمام می گردد.

بعضی از بیمه ها قانون پرداخت نصف خسارت را فقط برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته اند و می گویند اگر بدنه و قطعات خودرو دچار آسیب گردد بیمه بیشتر هزینه را پرداخت می نماید.

اگر خودرو از قبل بیمه بدنه داشته باشد هزینه بیمه شامل تخفیف می گردد. بعلاوه اگر حق بیمه به صورت نقدی پرداخت گردد حدودا دو تا سه میلیون تومان کمتر از مقدار پرداخت به صورت قسطی است. اما اگر مشتری قصد داشته باشد خودرو خود را به صورت قسطی بیمه کند باید ابتدا نصف هزینه را پرداخت کند و بعد از آن در چند چک تا حداکثر شش ماه مبلغ کامل را تسویه کند.

البته بسیاری از بیمه ها مقدار پرداخت خسارت را منوط به نظر کارشناس می دانند. زمانی که بیمه صادر می گردد اگر پوشش های فرعی مثل شکستگی شیشه، پاشبدگی رنگ و نوسان قیمت هم فعال گردد قیمت بالاتر می رود.

اگر قرار باشد تنها نصف هزینه از سمت بیمه پرداخت گردد، با توجه به بالا بودن قیمت قطعات خودرو، بیمه برای ماشین های گران قیمت فایده ای ندارد.

با قیمت های فعلی خودرو پژو 206 لوکس به شمار میرود. اگر صاحب خودرو خسارتی را متحمل گردد بیمه تنها بخشی از هزینه را جبران می نماید چه برسد به ماشینی با قیمت شش میلیارد تومان.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 701

به "هزینه بیمه یک خودروی لوکس چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه بیمه یک خودروی لوکس چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید