هشدار روسیه درباره افغانستان

به گزارش مجله انجمن دعوت، ایسنا نوشت: سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت، شرایط در افغانستان رو به وخامت می رود و بی ثباتی در آنجا مشهود است.

هشدار روسیه درباره افغانستان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به مجله انجمن دعوت گفت: به طور کلی، ما گفته ایم و بارها هم تکرار نموده ایم که البته بعد از خروج آمریکاییها و متحدانشان از افغانستان، تحولات در این کشور از جمله دغدغه های مهم ما خواهد بود. ما از نزدیک اوضاع را دنبال می کنیم و متاسفانه بی ثباتی در حال شکل گیری است.

سخنگوی کرملین بعلاوه گفت، مساله استقرار نظامیان روسیه در افغانستان مساله مورد بحث آنها نیست. پسکوف گفت: خیر. بحثی درباره این قضیه وجود ندارد.

هم زمان با ادامه خروج نظامیان غربی از افغانستان خشونت های نظامی در این کشور افزایش یافته و طالبان در حال توسعه منطقه ها تحت اختیار خود است.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا تاریخ یازدهم سپتامبر را به اسم ضرب الاجل خروج نطامیان این کشور از افغانستان معین نموده است.

این روز بیستمین سالگرد حملات القاعده به آمریکا در سال 2001 است که منجر به حمله نظامیان این کشور به افغانستان و سرنگونی حکومت طالبان شد. اما برخی از گزارش ها بیانگر کامل شدن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در روزهای آینده و زودتر از زمان مقرر است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 547

به "هشدار روسیه درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید