وال استریت ژورنال: چین قصد برگزاری نشستی با حضور ایران و کشورهای عربی خلیج فارس را دارد

به گزارش مجله انجمن دعوت، یک روزنامه آمریکایی امروز یکشنبه گزارش داد که چین قصد برگزاری نشستی با حضور ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را دارد.

وال استریت ژورنال: چین قصد برگزاری نشستی با حضور ایران و کشورهای عربی خلیج فارس را دارد

به گزارش تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد زمانیکه سران عربی در نشست منطقه ای در دسامبر گذشته در ریاض با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین ملاقات کردند، رهبر چین یک ایده بی سابقه را بیان کرد.

به گفته این منابع مطلع، این ایده یک گردهمایی سطح بالا با حضور مقام های ایرانی و پادشاهی های خلیج فارس در پکن در سال 2023 است.

این افراد بعلاوه بیان کردند که نشست گسترده تر بین ایران و شش کشور شورای همکاری خلیج فارس که پیشتر گزارش نشده بود، در مسیر انجام برای اواخر سال جاری است.

منابع مطلع به این روزنامه آمریکایی گفتند: چند روز پس از نشست ریاض مقام های چینی طرح های خود را با ایران به اشتراک گذاشتند. ایران خاطرنشان کرد اگر چین لحن استفاده شده در بیانیه را تلطیف کند، به سمت مذاکرات با ریاض به وساطت پکن حرکت می نماید.

وال استریت ژورنال در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به سفر علی باقری معاون وزارت امور خارجه ایران به چین اشاره نمود: مقام های کشورهای حاشیه خلیج فارس در خصوص این سفر گفتند که باقری درخواست نموده چین یک نقش بزرگتر در مذاکرات هسته ای تهران با قدرت های جهانی ایفا نماید، سرمایه گذاری های بیشتر انجام دهد و از واحد پولی ایران حمایت کند.

این روزنامه در خصوص محتوای توافق بین ایران و عربستان اضافه نمود: وزیران خارجه ایران و سعودی قرار است برای تحکیم توافق ملاقات نمایند. به گفته منابع مطلع، نشست شورای همکاری خلیج فارس با ایران در چین چند وقت بعد از آن برگزار می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1035

به "وال استریت ژورنال: چین قصد برگزاری نشستی با حضور ایران و کشورهای عربی خلیج فارس را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: چین قصد برگزاری نشستی با حضور ایران و کشورهای عربی خلیج فارس را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید