خاتمه انحصار آیفون با خلاقیت برنامه نویس 16 ساله

به گزارش مجله انجمن دعوت، زومیت نوشت: نرم افزار Beeper Mini که نوجوانی 16 ساله در توسعه آن نقش داشته است، پیغام ها را مستقیماً از گوشی های اندرویدی به سرورهای اپل می فرستد.

خاتمه انحصار آیفون با خلاقیت برنامه نویس 16 ساله

اریک میگیکوفسکی به صورت رسمی نرم افزار Beeper Mini را معرفی کرد. این برنامه به صورت اتوماتیک کاربرانی را که از انواع گوشی اپل استفاده می نمایند شناسایی می نماید و به کاربران انواع گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی یا دیگر گوشی های اندرویدی این امکان را می دهد که پیغام را مستقیماً به سرورهای اپل ارسال نمایند.

یکی از کاربران پیکسل 8 که از این برنامه استفاده می نماید می گوید تمام پیغام های ارسال شده از این برنامه به گوشی های آیفون به شکل حباب های آبی آی مسیج دیده می شوند و هیچ کدام از کاربران این گوشی ها متوجه استفاده او از چنین برنامه ای نشده اند.

سازندگان Beeper Mini ادعا می نمایند مانند برنامه های شکست خورده ناتینگ چتس و Sunbird از سرویس های ابری برای ذخیره پیغام های کاربران استفاده نمی نمایند. این افراد می گویند که به وسیله جیلبریک آیفون ها به عمق سیستم عاملشان نفوذ نموده اند و با استفاده از جزئیات به دست آمده از آن ها پیروز به نوشتن کدهای ویژه ای برای ساخت برنامه خود شده اند.

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت Beeper، این برنامه بسیار به امنیت کاربران خود اهمیت می دهد و به اطلاعاتی از جمله پیغام ها، مخاطبین، رمزهای عبور و اپل آیدی آن ها دسترسی نخواهد داشت. متخصصان این استارتاپ ادعا می نمایند که کدهای برنامه مورد بحث متن باز هستند و در عین حفظ امنیت کاربران، برای کسانی که می خواهند آن ها را آنالیز نمایند قابل دسترس خواهند بود.

با وجود این که اپل به راحتی از کنار برنامه هایی که از مکانیزم پیغام رسانی آی مسیج استفاده می نمایند عبور نمی نماید، میگیکوفسکی ادعا می نماید که هیچ پتنتی از اپل را نقض ننموده است و برای ساخت برنامه خود مدارکی دارد که تأیید می نماید هیچ قانونی زیر پا گذاشته نشده است. کوپرتینویی ها هنوز هیچ واکنشی نسبت به اظهارات او نشان نداده اند.

برنامه یادشده از سال 2021 در حال توسعه بوده و تا به امروز حدود 16 میلیون دلار بودجه صرف آن شده است. میگیکوفسکی بیان می نماید که یکی از توسعه دهندگان مهم پروژه ساکن پنسیلوانیا است و تنها 16 سال سن دارد.

Beeper Mini در زمان بسیار عجیبی به کاربران معرفی شده است؛ زیرا اپل اخیراً اظهار داشت که استاندارد پیغام رسانی RCS را به دستگاه های خود می آورد و از این طریق تعامل بین کاربران را بهبود می بخشد. با وجود این، برنامه مورد بحث برای کسانی که به سبز یا آبی بودن حباب پیغام ها حساس هستند کاربردی خواهد بود.

سازندگان Beeper Mini ادعا می نمایند که علاوه بر سرویس های SMS و RCS، در آینده ویژگی های کاربردی برنامه هایی مانند واتساپ و سیگنال را به پیغام رسان خود اضافه خواهند کرد. میگیکوفسکی بیان می نماید حتی با وجود اضافه شدن RCS به آی مسیج، برنامه Beeper Mini هنوز ویژگی های منحصربه فردی برای ارائه به کاربران خواهد داشت.

میگیکوفسکی اعلام نموده کاربرانی که می خواهند از Beeper Mini استفاده نمایند باید مبلغی حدود 2 دلار در ماه هزینه نمایند؛ بعلاوه پسوند Mini به مرور از نام نرم افزار مورد بحث حذف خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 آذر 1402 بروزرسانی: 15 آذر 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1116

به "خاتمه انحصار آیفون با خلاقیت برنامه نویس 16 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه انحصار آیفون با خلاقیت برنامه نویس 16 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید