چگونه سر وزن به مسابقه برسیم؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، برای سر وزن رسیدن ورزشکاران روش های مختلفی مدنظر قرار می گیرد، با این تفاوت که بعضی از این روش ها نادرست و مضر است.

چگونه سر وزن به مسابقه برسیم؟

به گزارش مجله انجمن دعوت، یکی از مهم ترین دغدغه های ورزشکاران به سر وزن رسیدن برای مسابقات مربوط می گردد در حالی که روش های درست و نادرستی طی سالیان گذشته از سوی بعضی مدنظر قرار گرفته است. استفاده از مدرها (که دوپینگ هم محسوب می گردد)، سونا و ننوشیدن آب برای سر وزن رسیدن غیر علمی است؛ این روش ها عمدتا موجب از دست رفتن آب بدن و کاهش عملکرد و احتمال بروز کرامپ و کاهش قدرت تعریق و آسیب های گرمایی می گردد.

حتی اگر ورزشکاران آب از دست رفته را به وسیله سرم های وریدی دریافت نمایند، عملکرد از دست رفته اصلاح نخواهد شد، در عین حال هر گونه تزریق در زمان مسابقات با قوانین مبارزه با دوپینگ مغایرت دارد.

بهترین روش برای تنظیم یک برنامه غذایی طولانی مدت زیر نظر کارشناسان تغذیه است و محدود کردن بیش از اندازه انرژی دریافتی به وسیله غذا، ممکن است دختران ورزشکار را در معرض سه گانه زن ورزشکار قرار دهد. در تعریف اولیه سه گانه زنان ورزشکار می توان به وجود سه اختلال خوردن (بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و...)، آمنوره (اختلال در نظم و یا قطع قاعدگی) و پوکی استخوان اشاره نمود، هرچند با پژوهش های بیشتر، گستره آن افزایش یافت.

در ادامه این مطلب که از سوی لاله حاکمی نایب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار مجله انجمن دعوت قرار گرفته، آمده است: در صورت بالا بودن درصد چربی بدن، استفاده از مکمل های چربی سوز می تواند یاری نماینده باشد و بدیهی است مکمل های مصرفی متناسب در زمان مسابقات و زمان اردوها متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 428

به "چگونه سر وزن به مسابقه برسیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سر وزن به مسابقه برسیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید