کشف گونه جدید سیب در اروپا

به گزارش مجله انجمن دعوت، او گفت این گیاه آشکارا درختی کاشته شده به دست انسان نیست بلکه تخم آن احتمالا ترکیبی از سیب های قلمه زده شده با مالوس وحشی است، که سیب خودرویی اروپایی است.

کشف گونه جدید سیب در اروپا

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا با تور از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

گونه ای جدید از سیب به دست یک عاشق طبیعت که مشغول دویدن در جنگل بود کشف شد. آرچی توماس، که در ندر، ولی در ویلتشایر سکونت دارد، اوایل ماه نوامبر در نزدیکی خانه خود کنار منطقه بزرگی از جنگلی باستانی، به یک میوه ناشناس برخورد.

متخصصان می گویند این میوه نوع خیلی جالبی از سیب است و مزه خوبی دارد. توماس گفت: این میوه خلاف هر چیزی بود که سابقا دیده بودم. و از یک درخت تنها و کهن سیب در پرچین ها به زمین افتاده بود و تعداد زیادی از آن هم هنوز روی درخت بود.

درخت های سیب که از دانه این میوه خلق می شوند همه با هم تفاوت دارند، برای همین گونه های مورد کاشت یا گونه های مورد استفاده، با بریدن شاخه های درخت های فعلی سیب و قلمه زدن آن ها به ریشه گیاه جدید انجام می گردد برای اطمینان از این که درخت جدید نیز سیب هایی یکسان فراوری خواهد نمود.

اکنون هزاران سال است که سیب به این شیوه یا دیگر شیوه های مشابه کاشت و برداشت می گردد.

توماس که برای سازمان خیریه زندگی گیاهان، سازمانی برای محافظت از گیاهان و قارچ های وحشی، کار می نماید وقتی این سیب غیرعادی را در محلی کم رفت وآمد پیدا کرد، سریع تصمیم گرفت آنالیز کند تا ببیند اگر این سیب یکی از گونه های شناخته شده و مورد کاشت این میوه است یا گونه ای جدید است که او می تواند اسم جدیدی برای آن بگذارد.

او گفت: گرچه من اصلا کارشناس میوه نیستم، اما بلافاصله به نظرم رسید این میوه خیلی غیرعادی است، برخلاف تمام سیب هایی که من در طول زندگی خود دیده بودم. من که از رنگ پریده و خال خال های عجیب روی پوست این میوه هیجان داشتم تصمیم گرفتم به دنبال شناسایی آن بروم و از همان زمان فکر کردم شاید روزی برسد که من بتوانم نام آن را انتخاب کنم.

او ادامه داد: این آرزوی من بود، اما تا حدی هم انتظار داشتم نتیجه جست وجوی من از این که هست کمتر هیجان انگیز باشد.

بعد از چیزی که او آن را به عنوان پیگیری خستگی ناپذیر سیب توصیف می نماید، که باعث تعجب بسیاری از کارشناسان میوه از این کشف شد، او با دریافت یاری از طرف همکاران خود در سازمان زندگی گیاهان، به عنوان نماینده این سازمان در جامعه کشاورزی سلطنتی در بخش شناسایی میوه ها در باغ ویزلی منصوب شد.

جیم آربوری، متخصص میوه جامعه کشاورزی سلطنتی، درخت این سیب ها را مورد آنالیز قرار داد و به توماس اطلاع داد این درخت، گیاهی کاشته شده به دست انسان نیست بلکه نوعی جدید است که او خود می تواند آن را قلمه بزند و نامی برایش انتخاب کند.

آربوری گفت: این سیب خیلی جالبی است. او گفت این گیاه آشکارا درختی کاشته شده به دست انسان نیست بلکه تخم آن احتمالا ترکیبی از سیب های قلمه زده شده با مالوس وحشی است، که سیب خودرویی اروپایی است. او گفت: مزه این سیب خیلی خوب است. سیبی است که هم می تواند برای پختن استفاده گردد و هم خام خورده گردد، کمی حالت اسیدی دارد، ولی طعم آن هم منحصر به فرد است.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 170

به "کشف گونه جدید سیب در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گونه جدید سیب در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید