245 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان گلستان کشف شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از کشف و جمع آوری 245 دستگاه استخراج بیت کوین(ماینر) غیرمجاز از ابتدای سال تا به امروز در سطح استان خبر داد.

245 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان گلستان کشف شد

به گزارش وزارت نیرو، علی اکبر نصیری افزود: طی بازرسی های اجرا شده و برگزاری مانورهای اقدام فراگیر سال 1400 با موضوع شناسایی برق های غیرمجاز و بیت کوین، در سطح استان 245 دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و ضبط شد.

وی دستگاه های استخراج ارز دیجیتال را از جمله عوامل افزایش مصرف برق گفت و گفت: روز به روز به تعداد ماینرهای ضبط شده در سطح استان اضافه کرده می شود.

نصیری افزود: با توجه به اهمیت تامین انرژی برق مورد نیاز مردم و کمبود آن با توجه به شرایط موجود(گرمی هوا، خالی بودن سد و ....) که در حال حاضر مصرف به مرز هشدار رسیده است و طی دستورالعمل های دریافتی از وزارت نیرو، فعالیت تمامی مراکز استخراج رمز ارزها ممنوع بوده و با خاطیان این امر برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به برگزاری جلسه مقابله با مراکز استخراج رمز ارزها گفت: پلیس امنیت اقتصادی همچون گذشته کمک رسان مجموعه صنعت برق در کشف و برخورد با مراکز استخراج رمز ارز بوده و با افرادی که به صورت غیرقانونی این فعالیت را در استان انجام می دهند برخورد و اموال مکشوفه را مطابق قانون ضبط خواهد کرد.

نصیری افزود: اطلاعات مشترکانی که از طریق داده کاوی شرکت توزیع نیروی برق استان مشکوک به استخراج رمز ارز یا برق غیرمجاز هستند توسط پلیس امنیت اقتصادی رصد می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 513

به "245 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان گلستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "245 دستگاه ماینر غیرمجاز در استان گلستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید