مخبر: دانشگاه ها به دولت یاری نمایند، در پی جلوگیری از خروج نخبگان هستیم

به گزارش مجله انجمن دعوت، معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه دانشگاه ها باید تبدیل به کانون تعریف و حل مسائل کشور شوند، توضیح داد: دانشگاه های ایران با وجود سرمایه بالای علمی و نخبگان، با مسأله یابی و ارائه راه حل های علمی و عملی در مدیریت و اداره کشور به دولت یاری نمایند.

مخبر: دانشگاه ها به دولت یاری نمایند، در پی جلوگیری از خروج نخبگان هستیم

به گزارش گروه سیاسی مجله انجمن دعوت، محمد مخبر امروز (یکشنبه) در جلسه با روسای دانشگاه های کشور که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های تهران و مراکز استان ها برگزار گشت، با بیان اینکه اگر دانشگاه ها در جایگاه اصلی خود قرار گیرند می توانند به درآمدزایی و خلق ثروت در کشور یاری نمایند، گفت: دولت کاملاً آمادگی دارد تا در صورت هرگونه تعریف پروژه منطقه ای و ملی از سوی دانشگاه ها برای حل مسائل کلان کشور، در حوزه های مختلف به ویژه آب، انرژی و محیط زیست از اساتید دانشگاه ها، نخبگان و دانشجویان حمایت و پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباط دولت و دانشگاه ها از اولویت های دولت است، گفت: تا به امروز نقش جامعه علمی با وجود بهره گیری از سرمایه علمی و فناورانه در حل مسائل کمرنگ بوده، اما رویکرد دولت سیزدهم در هم افزایی، همفکری و همکاری با دانشگاه ها برای نیل به درآمدزایی، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور است.

معاون اول رئیس جمهور، بعلاوه برطرف مسائل معیشتی اعضای هیئت علمی و نخبگان کشور و بعلاوه افزایش امکانات و تجهیزات در دانشگاه ها و خوابگاه ها را از دغدغه های دولت و وزارت علوم برشمرد و گفت: اعضای هیئت علمی و اساتید نباید به هیچ عنوان دچار مسائل معیشتی باشند، چرا که استاد دانشگاه باید با آرامش خاطر و بدون دغدغه های اقتصادی، خود را برای رشد علمی دانشجویان همیشه به روز نگه دارد.

وی توضیح داد: دولت در پی این است که با فراهم آوردن امکانات آموزشی و رفاهی و حمایت های اقتصادی لازم از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه دانشگاه ها می توانند محور فقرزدایی در کشور شوند، اضافه کرد: نخبگان علمی کشور با یاری گروه های جهادی می توانند در راستای فقرزدایی در منطقه ها محروم کشور برنامه ریزی و اقدامات عملی را انجام دهند.

بعلاوه در این جلسه روسای دانشگاه ها به طرح مطالبات، پیشنهادات و خواسته های خود در زمینه های مختلف اعم از لزوم توجه به مسائل معیشتی اعضای هیئت علمی و بورسیه های تحصیلی، توجه بیش از پیش به ارتباط دانشگاه و صنعت، تغییر ساختاری و کاربردی دانشگاه ها در راستای یاری به فراوری و رشد اقتصادی کشور، توجه به اقتصاد دانش بنیان به عنوان موتور محرک بخش های کشاورزی، اقتصادی و صنعتی، برطرف مسائل و کمبود های آموزشی، آزمایشگاهی و خوابگاه های دانشجویی پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 812

به "مخبر: دانشگاه ها به دولت یاری نمایند، در پی جلوگیری از خروج نخبگان هستیم" امتیاز دهید

6 کاربر به "مخبر: دانشگاه ها به دولت یاری نمایند، در پی جلوگیری از خروج نخبگان هستیم" امتیاز داده اند | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: دانشگاه ها به دولت یاری نمایند، در پی جلوگیری از خروج نخبگان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید