42 گونه نادر انواع پرنده در تالاب کانی برازان مشاهده شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: 42 گونه نادر و در حال انقراض در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان مشاهده شده اند.

42 گونه نادر انواع پرنده در تالاب کانی برازان مشاهده شد

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: باتوجه به آخرین طبقه بندی حفاظتی مهره داران کشور، 14 گونه از 52 گونه پرندگان در خطر انقراض و 30 گونه از 94 گونه پرندگان حمایت شده و حفاظت شده در این زیستگاه مشاهده شده اند که نشان از اهمیت و ارزش این تالاب دارد.

وی گفت: این گونه ها شامل اردک مرمری، طاووسک، کرکس مصری، اردک سرسفید، اردک بلوطی و خروس کولی بوده که در سطح جهانی در زمره پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت کامل قرار دارند که نشان دهنده موقعیت و شرایط بسیار خوب این مکان برای حضور انواع پرندگان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بعلاوه از برگزاری اولین جلسه کارگروه تخصصی تنوع زیستی کمیته هماهنگی مدیریت جامع تالاب کانی برازان مهاباد با حضور اعضا کارگروه در محل اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اطلاع داد.

سخنور اضافه کرد: انجام سرشماری زمستانه با همکاری سمن ها و جوامع محلی، بازدید کارشناسان منابع طبیعی از حاشیه شمالی تالاب بمنظور جلوگیری از تخریب اراضی، پایش مشترک اداره حفاظت محیط زیست و دامپزشکی و درخواست اختصاص 2میلیون مترمکعب حقابه به تالاب کانی برازان با توجه به شروع مهاجرت پرندگان از مصوبات این کارگروه بود.

مجله انجمن دعوت مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 952

به "42 گونه نادر انواع پرنده در تالاب کانی برازان مشاهده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "42 گونه نادر انواع پرنده در تالاب کانی برازان مشاهده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید