آن ها ادای دِینی به کادر درمان و آینه تمام قدی برای افراد بی اعتنا به کروناست

به گزارش مجله انجمن دعوت، تهران (پانا) - چند روزی است که نمایش آن ها به کارگردانی کیانوش ایازی و با بازی احمد حامدی و شهلا رحیمی در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه رفته است.

آن ها ادای دِینی به کادر درمان و آینه تمام قدی برای افراد بی اعتنا به کروناست

کیانوش ایازی کارگردان نمایش آن ها در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره چرایی و چگونگی تولید و نمایش آن ها گفت: نمایش آن ها روایتگر از خودگذشتگی یک پرستار و پایبندی او به سوگند پزشکی است البته می گویند که یاد کردن سوگند پزشکی جزو ملزومات کار پرستاران نیست. شخصیت اصلی نمایش مذکور در اوج همه گیری کرونا با توجه به شرایط پیش آمده و از دست دادن همکارانش به تنهایی در یک اتاق ایزوله مانده است و تلاش می کند که با رسیدگی به حال بیماران از مردم محافظت کند.

وی در مورد فضای کلی نمایش آن ها بیان نمود: داستان نمایش آن ها یک درام است که به شیوه سورئال اجرا می شود. این فضا در واقع اتاق ایزوله ای است که دور تا دور آن با سروم پوشیده شده است.

این کارگردان در ادامه توضیح داد: تولید و اجرای هر نمایش هدفی دارد. ما تلاش کردیم با تولید نمایش آن ها به کادر درمان ادای دین کنیم و به افرادی که به کرونا بی اعتنا بوده اند و به سادگی از کنار شرایط پیش آمده گذشته اند بگوییم افرادی هستند که برای سلامتی، راحتی و آرامش ما از جان و خانواده شان گذشته اند. در این میان ساده انگاری ها و بی معرفتی برخی از افراد فشارهای مضاعفی را به آنها تحمیل کرده است و این فشارها در نهایت کادر درمان را از پای درمی آورد. به نظر من پرستاری که 40روز بدون وقفه از بیماران نگهداری می کند، یک قهرمان است البته ممکن است برخی از افراد بگویند کار 40روزه و بدون وقفه یک پرستار ماورایی است اما مگر ما چند دهقان فداکار داشتیم که در حد توانشان از وقوع یک حادثه پیشگیری کرده اند.

ایازی بیان نمود: نمایش آن ها با توجه به اینکه بُن مایه اش از خودگذشتگی است برای ارائه در جشنواره ایثار آماده شده است و من امیدوارم این نمایش بعد از نمایش عمومی این اقبال را داشته باشد که در جشنواره مذکور حضور داشته باشد. ما هم اکنون منتظر اعلام نتایج بازبینی هستیم.

به گفته وی نمایش دارای فضایی است که تماشاگر را به فکر وا میدارد و او متاثر ازاین شرایط از سالن خارج خواهد شد وقتی تماشاگر بعد از اجرا در مورد نمایش صحبت می کند یعنی تمام زحمات ما به ثمر نشسته است و خداوند را برای این نتیجه و ادای دین شاکرم

وی در پایان به استقبال خوب از داستان، فضا و نحوه اجرای نمایش آن هااشاره کرد و گفت: من معتقدم فعالیت در عرصه تئاتر پوستی سخت می خواهد زیرا فراهم کردن ملزومات تولید و اجرای یک نمایش بسیار سخت است. من در همینجا از عزیزانی که در تولید نمایش به ما کمک کردند تشکر می کنم. این نمایش ساختار اجرایی و روایتی کاملا متفاوت دارد دعوت میکنم به تماشای آن بنشینید.

نمایش آن ها حاصل تلاش ساهره سادات خاموشی و علیرضا توسلی زاده تهیه کننده، رها غفاری دستیار کارگردان، متین اسدی جعفری مجری طرح،طراح دکور:کیانوش ایازی. صمد خانی طراح نور، علیرضا خدامرادی طراح پوستر و بروشور، نازنین حاجی کمالی مدیر صحنه، سعید گلزاد منشی صحنه، علیرضا عزیزی دستیار صحنه، ناصر ارباب مشاور رسانه، علی جزائری عکاس و سعید نبوی صدابردار است. امیر اردلان مسئول انتخاب موسیقی این نمایش بوده و محمد جواد شیخ نیز محسن کریم نیا مسئول ساخت تیزر و روابط عمومی بر عهده محبت شیخ راد بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 797

به "آن ها ادای دِینی به کادر درمان و آینه تمام قدی برای افراد بی اعتنا به کروناست" امتیاز دهید

1 کاربر به "آن ها ادای دِینی به کادر درمان و آینه تمام قدی برای افراد بی اعتنا به کروناست" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آن ها ادای دِینی به کادر درمان و آینه تمام قدی برای افراد بی اعتنا به کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید