از 11 درصد فوتی بستری ها در سال گذشته به 4.5 درصد در امسال رسیدیم

به گزارش مجله انجمن دعوت، تهران (پانا) - استاندار تهران از تشکیل کمیته واکسیناسیون در ستاد مقابله با کرونا استان تهران و همچنین شهرستان های این استان برای انجام سریع تر واکسیناسیون در سطح استان تهران اطلاع داد.

از 11 درصد فوتی بستری ها در سال گذشته به 4.5 درصد در امسال رسیدیم

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: اقدامات خوبی در پیک چهارم شیوع کرونا در سطح استان تهران انجام شد که از جمله آن می توان به افزایش تخت های بیمارستانی اشاره نمود که موجب شد هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان معطل نماند.

وی اضافه کرد: در این راستا بالغ بر 10 هزار تخت بیمارستانی برای اختصاص به بیماران کرونایی افزایش پیدا کرد تا در این حوزه دچار چالش و بحران نشویم. اقدام دیگر فعال سازی مراکز 16 ساعته و 24 ساعته بود که موجب کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها شد.

محسنی بندپی ادامه داد: راه اندازی خط تلفنی 6070 اقدام دیگری بود که به ابتکار ستاد مقابله با کرونای تهران انجام شد و موجب شد که بیماران از سردرگمی خارج شوند و هدایت و پاسخگویی مناسبی توسط این خط تلفنی دریافت نمایند.

وی تأکید کرد: تهران با 14 میلیون جمعیت و ویژگی های خاص از جمله تراکم جمعیتی با همکاری اصناف، نیروی انتظامی و دانشگاه های علوم پزشکی توانست در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اقدامات موثری را انجام دهد که جای تقدیر از همکاری اصناف وجود دارد. در حال حاضر متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران به بالای 70 درصد رسیده که در این میان باید از شهرداری تهران نیز به دلیل لغو تحریم ترافیک و یاری به افزایش فاصله گذاری اجتماعی قدردانی کرد؛ اما بی تردید در ادامه این جهت نباید هیچ گاه از مراقبت و جدیت خود کم کنیم. کماکان در حالت پیک مراجعه قرار داریم و هنوز فوتی های قطعی و غیرقطعی 150 نفر است و بستری ها زیاد هستند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در سال 1400 به دلیل افزایش تجربه و ارتقای کیفیت مراقبت در کادر درمان و همچنین اثربخشی داروها شاهد بهبود شرایط هستیم، اضافه کرد: در امسال 4.5 درصد بستری ها منجر به فوت می گردد در حالی که در سال گذشته حدود 11 درصد بستری ها فوت می کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت تأکید کرد و اضافه کرد: قطعا ورود نیروهای جدید به بدنه زمان بر خواهد بود لذا درخواست ما با توجه به حجم سختی کار در دانشگاه های علوم پزشکی تمدید بازنشستگی نیروهای کادر درمان و بهداشت است. باید تمام نیروهای کادر درمان و بهداشت در سراسر کشور و به ویژه استان تهران بازنشستگی آن ها تمدید گردد.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم آمادگی برای واکسیناسیون در استان تهران تأکید کرد و اضافه کرد: ذیل کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران باید کمیته واکسیناسیون شکل بگیرد تا مکان های مورد احتیاج برای انجام واکسیناسیون تأمین گردد. فرمانداران در سراسر شهرستان های استان تهران نیز موظف هستند این کمیته متناظر را در سطح شهرستان خود تشکیل دهند. در استان تهران یک و نیم میلیون نفر جمعیت بالای 60 سال داریم که تزریق واکسن برای آن ها باید در دو دُز انجام گردد لذا می طلبد که تمهیدات ویژه ای در سطح استان تهران به وسیله کمیته واکسیناسیون برای در نظر دریافت مکان های تزریق واکسن اتخاذ گردد.

استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد ظرفیت تخت های بیمارستان های دولتی برای بیماران کرونایی اختصاص پیدا نموده که این به معنای کاهش چشمگیر درآمد آن هاست لذا ضروری است در رابطه با پرداخت نقدی توسط بیمه ها اقدام موثری صورت بگیرد.

وی در مورد پیشنهاد فعالیت اصناف نیز گفت: با مشورت خود اصناف پیشنهادی ارائه شد که با کاهش ساعت کاری و تشکیل کمیته ای نسبت به افزایش رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی اصناف اقدام گردد. در حقیقت اصنافی که فعالیت آن خللی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وارد نمی کند بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 480

به "از 11 درصد فوتی بستری ها در سال گذشته به 4.5 درصد در امسال رسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از 11 درصد فوتی بستری ها در سال گذشته به 4.5 درصد در امسال رسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید