خلأ گردشگری؛ از متن کتاب های درسی تا راهنمایی تحصیلی

به گزارش مجله انجمن دعوت، تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در ایران پتانسیل خوبی برای ایجاد اشتغال دارد که در جهت راهنمایی تحصیلی دانش آموزان کمتر به آن توجه شده است.

خلأ گردشگری؛ از متن کتاب های درسی تا راهنمایی تحصیلی

ایران از جمله کشورهایی است که بارها بر پتانسیل های خوب گردشگری اش تأکید شده است اما همچنان این حوزه به جایگاه واقعی خودش در اقتصاد ایران نرسیده است. عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است پاشنه آشیل این اتفاق جای خالی معرفی رشته گردشگری در کتاب های درسی ابتدایی و آموزش های عملی مرتبط در مقطع دبیرستان است.

همکاری مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی برای راهنمایی تحصیلی دقیق

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با پانا درباره اهمیت راهنمایی تحصیلی دانش آموزان و در راستا انتخاب شغل قرار گرفتن آنها، اظهار کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی هردو نهاد در راستا راهنمایی تحصیلی دانش آموزان احتیاجمند سبک و رویه جدیدتری هستند. این دو وزارتخانه مهم و اساسی هستند و می توانند با همکاری یکدیگر در بازار کار بسیار اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه بازار کار به همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و آموزش عالی احتیاج دارد، عنوان نمود: همکاری این دو نهاد و سرمایه گذاری در پایه دانش آموز وقتی وارد دانشگاه شد تکلیفش با رشته ای که می خواند و شغلی که بعد از آن انتخاب می نماید روشن است.

جای خالی گردشگری در راستا راهنمایی شغلی دانش آموزان

حسین زهی اضافه کرد: یکی از موضوعات شغلی که کمتر موردتوجه قرار گرفته است گردشگری است. ایران پتانسیل بسیار خوبی در ایجاد شغل در حوزه گردشگری دارد و این دو نهاد با همکاری یکدیگر با یک برنامه ریزی دقیق می توانند تحول خوبی در گردشگری ایجاد گردد.

حسین زهی با اشاره به اینکه در متن کتاب های درسی باید موضوع میراث فرهنگی و گردشگری مرور گردد تا دانش آموزان از همان کودکی با آن آشنا شوند، اظهار کرد: در موضوع نگارش کتاب های درسی می توان به مشاغل مرتبط با حوزه میراث فرهنگی یا دیگر حوزه هایی که کمتر شناخته شده اشاره نمود تا حداقل دانش آموز درباره آن شنیده و خوانده هایی داشته باشد و بعدازاینکه به سنین دبیرستان رسید به صورت عملی و کاربردی آموزش هایی ببیند.

احیای طرح کاد برای آشنایی و آموزش گردشگری

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی باید همکاری کند تا مشاغل مرتبط با این حوزه به خوبی برای دانش آموزان جا بیافتد، گفت: همه نهاد باید به یاری آموزش و پرورش بیایند و قطعاً مجلس هم از هیچ یاریی دریغ نمی نماید.

وی اضافه کرد: زمانی طرح کاد در آموزش و پرورش یاری بزرگی بود تا دانش آموزان آن موقع با شغل های مختلف به صورت عملی آشنا شوند و استعدادشان را می شناختند و این احتیاج وجود دارد که مجدد آموزش و پرورش چنین طرح هایی را احیا کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 945

به "خلأ گردشگری؛ از متن کتاب های درسی تا راهنمایی تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلأ گردشگری؛ از متن کتاب های درسی تا راهنمایی تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید