اصول درمان سینوزیت

به گزارش مجله انجمن دعوت، درمان اصلی سینوزیت برقراری ارتباط دوباره بین بینی و سینوس است و ترشحات سینوس باید بتوانند به بینی تخلیه شوند و پس از آن علایم سردرد و سنگینی بیمار رفع می گردد.

اصول درمان سینوزیت

اصول درمان سینوزیت

درمان اصلی سینوزیت برقراری ارتباط دوباره بین بینی و سینوس است و ترشحات سینوس باید بتوانند به بینی تخلیه شوند و پس از آن علایم سردرد و سنگینی بیمار برطرف می گردد.

در قدم اول از آنتی بیوتیک ها استفاده می کنیم که بر اساس سن بیمار و نوع میکروب تولیدکننده سینوزیت متغیر است. بخور دادن و استفاده از بخار گرم و مرطوب موجب فعالیت مژک های مخاط سینوس شده و به تخلیه ترشحات بینی و بهبود سینوزیت یاری می نماید. استفاده از بخور به خصوص در فصل سرد و خشک سال و هوای آلوده موثرتر است. روش دیگر استفاده از آب نمک استریل برای شستشوی بینی است که می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید. یک لیوان آب جوشیده را که سرد شده و در آن نصف قاشق چای خوری نمک حل شده است می توان در خانه تهیه کرد که ترشحات سینوس را رقیق نموده و به تخلیه ترشحات بینی و بهبود سینوزیت یاری می نماید.

دوش آب گرم به شرط اینکه فرد پس از آن در معرض هوای سرد قرار نگیرد هم موثر است. اغلب با این روش های مراقبتی سینوزیت حاد بهبود می یابد. اصل مهم درمان مصرف به موقع و درست داروها در زمان کافی و طبق نظر پزشک است.

اگر عامل سینوزیت از طرف تیغه بینی باشد با جراحی و برطرف این انحراف سینوزیت درمان می گردد بعلاوه اگر عامل آن آلرژی باشد باید آلرژی و حساسیت بیمار درمان گردد تا بیماری او کاملا بهبود یابد. امروزه کوشش می گردد از جراحی سینوس و دستکاری آن خودداری گردد.

با آندوسکوپ بدون دستکاری سینوس و اختلال در عملکرد آن، می توان سینوزیت را درمان کرد. برای عمل جراحی به وسیله آندوسکوپ برخلاف دیگر روش های جراحی هیچ شکافی روی بینی ایجاد نمی گردد و فرآیند جراحی به وسیله حفره های بینی انجام می گردد. بالن راینو پلاستی روش تازه دیگری است که با انجام آن بالنی در سینوس کار گذاشته باد می گردد که با فشار آن برای ارتباطی سینوس به دهان باز شده و گشاد شده و ترشحات سینوس خیلی سریع تخلیه شده و علایم بیمار خیلی زود بهبود می یابد. درمان سینوزیت در درجه اول درمان دارویی است و در موارد کلی احتیاج به این روش ها وجود دارد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 621

به "اصول درمان سینوزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول درمان سینوزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید