افزایش تصادفات موتورسیکلتی ، سرنوشت موتورهای توقیفی بدون صاحب

به گزارش دعوت، رییس پلیس راهور تهران ضمن اشاره به افزایش تردد با موتورسیکلت در شرایط کرونا و همچنین افزایش 14 درصدی تصادفات موتورسیکلت ها طی شش ماه سال جاری، در عین حال از برنامه ای برای اجرای مجازات های جایگزین به جای توقیف موتورسیکلت های متخلف اطلاع داد.

افزایش تصادفات موتورسیکلتی ، سرنوشت موتورهای توقیفی بدون صاحب

به گزارش دعوت از ایسنا، سردار حمیدی در این باره اظهار کرد: دو اقدام را در دستور کار قرار داریم، یکی طرح قدیم موتورسیکلت هاست که طبق قانون و مقررات اجرا می گردد.

وی اضافه کرد: البته خود این طرح آسیب هایی دارد که از جمله آن این است که نزدیک به 60 هزار موتورسیکلت رسوبی در سطح شهر داریم. با موتورسیکلت های متخلف هم در حد محدود برخورد می کنیم، اما قطعا میزان برخورد ما با حجم تخلفات تناسب ندارد و بر همین اساس شاهد انضباط نیستیم.

سردار حمیدی گفت: برنامه جدیدی داریم که با هماهنگی در حوزه های مختلف این اقدام را انجام خواهیم داد. این برنامه اطلاع رسانی غیر مستقیم و آموزش های غیر مستقیم است که روزمره اتفاق می افتاد. طی آن از اقشار تاثیر گذار مثل جامعه ورزشی یا هنری دعوت می کنیم که اقدامات ما را از نزدیک مشاهده نمایند. آن ها آسیب ها را لمس می نمایند ما هم حوادث را به آن ها نشان خواهیم داد.

رییس پلیس راهور تهران اضافه کرد: با توجه به این اقدامات به وسیله این عزیزان توصیه های آن ها را در فضای مجازی پخش خواهیم کرد. از همین طریق قوانین و مقررات و اثرات تخلفات را به اقشار مختلف جامعه که بر این عزیزان صحه می گذارند، انتقال می دهیم.

وی گفت: در حوزه برخوردی هم بر روی طرح مشترکی کار می کنیم که از مجازات های جایگزین به جای توقیف موتورسیکلت های متخلف استفاده کنیم. هماهنگی های لازم با بخش های قضایی اجرا شده و به محض اینکه قطعیت پیدا کند، اجرای آن را طی نشست خبری اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سردار حمیدی گفت: در شش ماه گذشته هم کاهش تصادفات را داشتیم، اما با این حال تصادف موتورسیکلت ها به خاطر افزایش تردد و شرایط کرونایی افزایش داشته است و شاهد افزایش سفر با موتورسیکلت هستیم.

به گفته رییس پلیس راهور تهران، تصادفات موتورسیکلت در شش ماهه سال اول نسبت به شش ماهه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد نوع این مجازات های جایگزین برای تخلفات موتورسیکلت ها گفت: اتفاقات نظر خوبی داریم اما هدف ما این است که آسیب های توقیف و هزینه های توقیف را به سمت جا به جایی به حداقل برسانیم.

سردار حمیدی درباره سرنوشتی که برای موتورسیکلت های توقیف شده اتفاق می افتد، گفت: موتورسیکلت هایی که توقیف می شوند و هیچکس به سراغشان نمی رود به نهاد های مسئول واگذار شده و از طرق مختلف به مزایده گذاشته می شوند، موتورسیکلت هایی که امکان استفاده دارند به چرخه باز می گردند.

رییس پلیس راهور تهران درباره راهکاری برای اینکه این دسته از موتورسیکلت ها در مدت طولانی نگهداری شوند، گفت: به دنبال این هستیم که سرنوشت موتورسیکلت های بدون صاحب و توقیف شده اینچنین نباشد اما مشکل اصلی این ها بحث اقتصادی و مالکیت است. مبحث اقتصادی مشکل بخش خصوصی است؛ برای اجرای این توقیف، پارکینگ ها هم هزینه می نمایند و هزینه ای برای آن ها خواهد بود. بحث مالکیت نیز متفاوت است، ما باید موتورسیکلت را به مالکش تحویل دهیم، اما بعضی از این موتورسیکلت ها به وسیله برگه، خرید و فروش می شوند.

وی در مورد راهکاری برای بسته شدن همیشگی پرونده موتورسیکلت ها گفت: باید هزینه و همکاری قوی ای در این زمینه انجام گردد.

رییس پلیس راهور تهران اضافه کرد: تا زمانی که به عنوان اشتغال موتورسیکلت نامرغوب فراوری می گردد، اقساط واگذار می گردد و مردم هم برای تردد احتیاج دارند، این مشکل رفع نخواهد شد.

سردار حمیدی اظهار کرد؛ در شهر های عظیم چین با جمع آوری موتورسیکلت های بنزینی فرسوده موتورسیکلت های برقی را افزایش دادند. حالا هم شهرداری تهران به جد به دنبال این است که بتواند اقداماتی اساسی انجام دهد، اما به دلیل اینکه احتیاجمند بودجه اساسی است و هماهنگی های بسیاری احتیاج دارد، تا کنون متوقف است. فکر نمی کنم با وجود این روش ها بتوانیم این شرایط را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه هنوز تعداد موتور سیکلت های برقی به یک درصد نرسیده است، گفت: هنوز آماری نیست که بدانیم نسبت موتور سیکلت های برقی به موتور سیکلت های بنزینی چقدر است.

سردار حمیدی اضافه کرد: ما به دنبال افزایش گره ها نیستیم، به دنبال دادن گواهینامه به موتورسواران هستیم و بیشتر به دنبال این هستیم که تخلفات را کاهش دهیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 31

به "افزایش تصادفات موتورسیکلتی ، سرنوشت موتورهای توقیفی بدون صاحب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تصادفات موتورسیکلتی ، سرنوشت موتورهای توقیفی بدون صاحب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید