برنده جایزه نویسنده جوان سال معین شد

به گزارش مجله انجمن دعوت، یک شاعر و هنرمند سیاه پوست انگلیسی عنوان نویسنده جوان سال را از آن خود کرد.

برنده جایزه نویسنده جوان سال معین شد

به گزارش مجله انجمن دعوت به نقل از ایرنا از روزنامه آیریش تایمز ، جِی برنارد (Jay Bernard) نویسنده، هنرمند و فعال 32 ساله انگلیسی برای کتاب شعر موج (Surge) به عنوان نویسنده جوان سال انتخاب شد و جایزه 5 هزار پوندی ساندی تایمز و دانشگاه وارویک را از آن خود کرد.

موج روایتی است فوق العاده از ماجرای آتش سوزی سال 1981 در محله نیوکراس لندن که جان 13 جوان سیاه پوست را گرفت. این کتاب شعر در سال 2019 به بازار آمد و در همان سال نیز به فهرست کوتاه جوایز معتبری چون جایزه تی. اس. الیوت 2019 و جایزه فوروارد برای بهترین مجموعه اول راه یافت.

برنارد در این کتاب، خطی را از ماجرای حریق نیوکراس تا آتش سوزی مرگبار برج گرنفل لندن دنبال می نماید و همزمان به آنالیز داستان های فردی جوامعی که از این دو تراژدی آسیب دیدند و به طور کلی تاریخ مردمان سیاه پوست در انگلیس می پردازد.

هومن برکت از اعضای هیات داوران این جایزه می گوید: مجموعه شعر موج مثل یک کُلِ منسجم است. این مجموعه روایت های خرد و کلان را به صورت یکپارچه به هم پیوند می دهد: از زندگی افراد گرفته تا وسعت تاریخ. این اشعار یاد یک گذشته گمشده را تداعی و همزمان به چالش های زمان حال اشاره می نمایند.

جایزه نویسنده جوان سال از سال 1991 میلادی هرساله به بهترین نویسنده زیر 35 سال انگلیسی یا ایرلندی اهدا می گردد که بهترین اثر داستانی، غیرداستانی و یا شعر سال را قلم زده باشد. از برندگان دوره های قبل این جایزه می توان به چهره های ادبی مشهوری چون زادی اسمیت، سیمون آرمیتاژ و سارا واترز اشاره نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 190

به "برنده جایزه نویسنده جوان سال معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنده جایزه نویسنده جوان سال معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید