تور ارزان بلغارستان: برترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل

به گزارش مجله انجمن دعوت، دانشگاه های بلغارستان

کشور مجذوب کننده اما کوچک بلغارستان در شبه جزیره بالکان قرار گرفته و هم برای گردشگران و هم برای دانشجویان مملوء از مجذوب کنندهیت های دیدنی ست. اگر خیال دارید تا در بلغارستان ادامه تحصیل دهید به غیر از دانشگاه های خوب، جاذبه های طبیعی زیادی هم در انتظارتان است: از سواحل گرم و ماسه ای و کوه های نفسگیر گرفته تا پیست های معروف اسکی. بلغارستان یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد تحصیلی دنیاست و از آن جایی که در سال 681 میلادی تاسیس شده از قدیمی ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود. نظرتان با تحصیل در بلغارستان چیست؟ می خواهیم تعدادی از برترین دانشگاه های بلغارستان را معرفی کنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان بلغارستان: برترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بیشتر دانشجویان بین المللی بلغارستان از کشورهای اطرافش ترکیه و یونان به این سرزمین می فرایند هر چند که دانشجویانی از نیجریه، آلمان، ایتالیا، غنا، آفریقای جنوبی، هند و … هم دارد، دانشجویانی که جذب سیستم آموزشی باکیفیت، مدارک معتبر بین المللی، هزینه های مناسب تحصیل و زندگی، و محیط امن و دوست داشتنی این کشور شده اند. بلغارستان 51 دانشگاه دارد که همگی از اعتبار جهانی برخوردارند. در موسسات آکادمیک بلغارستان رشته های زیادی برای دانشجویان خارجی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه می شود.

تعدادی از رشته های فوق لیسانس انگلیسی زبان هستند و تعداد دانشگاه هایی که دوره های پزشکی را هم به زبان انگلیسی درس می دهند روز به روز بیشتر می شود. تحصیلات عالی در بلغارستان کاملا از پیمان بلونیا پیروی می نماید پس خیالتان راحت باشد که سیستم آموزشی دانشگاه های این کشور کاملا مطابق با دیگر کشورهای اروپایی ست. سه تا از دانشگاه های بلغارستان در لیست رنکینگ های معروف بین المللی قرار دارند.

دانشگاه های بلغارستان

1- دانشگاه صوفیا سنت کلیمنت اوریدسکی | Sofia University St. Kliment Ohridski

یکی از برترین دانشگاه های بلغارستان در مرکز یعنی صوفیا و تنها دانشگاه بلغارستان که در لیست رنکینگ QS سال 2016 جای دارد آن هم در محدود 651 تا 700. این دانشگاه که به دانشکاه صوفیا معروف است در سال 1888 تاسیس شده و قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه بلغارستان است به طوری که در سراسر شهر صوفیا پردیس های زیادی از این دانشگاه را می بینید. این دانشگاه به تحقیقات تخصصی معروف است و در اکتشافات قطب جنوب نیز سهیم بوده است. در سال 1988 به مناسبت صدمین سال افتتاح، نام رشته کوه هایی در جزیره الکساندر قطب جنوب به نام این دانشگاه نامگذاری شدند. با اینکه این دانشگاه در اولین سال های تاسیس فقط 3 دانشکده داشت اما امروز 21 دانشکده دارد که در رشته های زیادی از علوم انسانی، علوم، فقه، آی تی، داروسازی و اقتصاد را پوشش می دهند. دانشگاه صوفیا یکی از برترین دانشگاه های بلغارستان است و حدود 21 هزار دانشجو دارد.

2- دانشگاه American در بلغارستان

یک دانشگاه خصوصی که در سال 1991 افتتاح شده و در رنکینگ EECA رتبه اش 151 تا 200 است. همانطور که از نام این دانشگاه معلومه زبان تدریس آن انگلیسی است و دانشجویان بین المللی زیادی از 39 کشور مختلف دارد. این دانشگاه در شهر بلاگوگراد در جنوب غربی بلغارستان واقع شده است، شهری که به خاطر داشتن این دانشگاه بیشتر جمعیتش را دانشجویان تشکیل می دهند.

3- دانشگاه تراکیا | Trakia University

این دانشگاه در شهر استارا زاگورا (Stara Zagora) در نواحی جنوبی بلغارستان واقع شده است و در سال 1995 تاسیس شده است. نام این دانشگاه از ناحیه تاریخی Thrace گرفته شده و بیشتر رشته هایش به زبان بلغاری تدریس می شود با این حال به تازگی تعدادی رشته انگلیسی زبان هم به آن اضافه شده است. حدود 8200 دانشجو از بلغارستان و کشورهای دیگر در این دانشگاه ثبت نام نموده اند.

4- دانشگاه نوین بلغارستان | New Bulgarian University

این دانشگاه که در شهر صوفیا واقع شده است در سال 1991 تاسیس شده و پردیس آن در منطقه غربی شهر به خاطر نزدیکی به پارک طبیعی ویتوشا معروفیت زیادی دارد. این پردیس از دو ساختمان تشکیل شده که در احاطه فضاهای سرسبز هستند و در داخل آن کتابخانه، آمفی تئاتر، باشگاه، مرکز پزشکی و … وجود دارد. در کتابخانه این دانشگاه 128 هزار کتاب هست که هر سال 150 هزار نفر از این منابع استفاده می نمایند. نام این دانشگاه به خصوص در زمینه رشته های اقتصاد بر سر زبان ها افتاده و حدود 8 هزار دانشجو در آن مشغول تحصیلند.

5- دانشگاه فنی صوفیا | Technical University

بزرگ ترین دانشگاه فنی بلغارستان که در سال 1945 در قسمتی از مدرسه پلی تکنیک تاسیس شد اما در سال 1953 بعد از اینکه این مدرسه به 4 موسسه فنی مختلف تقسیم شد این مرکز آموزشی هم مستقل شد. این مرکز از سال 1995 تبدیل به دانشگاه شده و 14 دانشکده آن در شهرهای صوفیا، پلودیو و سلیون قرار گرفته اند. خبر خوب برای دانشجویان بین المللی این است که در سه تا از دانشکده های این دانشگاه فقط به زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی تدریس می شود. پردیس این دانشگاه در شهر صوفیا، 14 ساختمان مختلف دارد. ساختمان شماره 1 این دانشگاه که در گذشته پادگان نظامی بوده امروز به مرکز اداری این دانشگاه تبدیل شده است.

6- دانشگاه پلودیو | Plovdiv University

دانشگاهی با 9 دانشکده که در سال 1962 در شهر پلودیو (در فاصله حدود 150 کیلومتری صوفیا) تاسیس شده است. این دانشگاه از مهمترین مراکز علمی و فرهنگی شهر است و در سال 1973 اولین دانشگاه بلغارستان بود که رشته های ادبیات روس و بلغارستان را هم در برنامه های خود قرار داد. دانشکده های این دانشگاه شامل دانشکده زیست شناسی، اقتصاد و علوم اجتماعی، ریاضی، فیزیک، زبان و ادبیات، فلسفه و تاریخ، شیمی، فقه و … است.

7- دانشگاه اقتصاد ملی و جهانی | University of National and World Economy

یکی از برترین دانشگاه های بلغارستان در صوفیا که با قدمتی نزدیک به 100 سال از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه های اقتصاد در جنوب شرقی اروپاست. افراد معروف و سیاست مداران زیادی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که این به تنهایی کیفیت بالای این دانشگاه را نشان می دهد.

8- دانشگاه مالی تسنوو

در دانشگاه اقتصاد تسنوو بیش از 10 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و دارای 4 دانشکده عمومی نیز دارا هست. بیش از 320 استاد هم در سطوح مختلف آموزشی این دانشگاه در حال تدریس هستند. از دهه 1990 به بعد تحولات مالی و رشد بلغارستان نیز اجرا شده و پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال 2007 نشان دهنده تجربه بسیار این کشور در مدیریت چالش های مالی است.

9- دانشگاه علوم مالی

بعد از دانشگاه صوفیه یکی از دیگر از قدیمی ترین و پر سابقه ترین دانشگاه های بلغارستان دانشگاه علوم مالی است. این دانشگاه در مرکز شهر وارنا واقع شده است و شعار اصلی آن استفاده از سنت ها برای پیش برد آینده است. تقریبا حدود 12 هزار دانشجو دارد و به طور کلی رشته های اقتصاد و علوم اجتماعی در کشور بلغارستان از پایه و ساختار قوی برخوردار است و سطح بالایی دارد. علت این که این دانشگاه در این دو رشته بسیار قوی است تجربه ها و تحولات سیاسی و تاریخی عمیق بغارستان نیز بر می شود. نظام کمونیستی حاکم بر بلغارستان، درس های بزرگی در زمینه اقتصاد و سیاست برای این کشور بر جای گذاشته است.

10- دانشگاه ولیکو تارنوو

دیگر دانشگاه کشور بلغارستان که بسیار عملکرد خوبی داشته دانشگاه ولیکو است که 18 هزار دانشجو نیز دارد. این دانشگاه در ابتدا موسسه و مرکزی برای پاتولوژی بوده که به تدریج به دانشگاه بدل شده و به شکل امروزی اش نیز درآمده است. بعد از دانشگاه صوفیه، دانشگاه ولیکو بزرگ ترین دانشگاه بلغارستان به شمار میرود.

11- دانشگاه آزاد وارنا | Varna Free University

این دانشگاه خصوصی در سال 1991 افتتاح شده و دانشکده های اقتصاد، فقه و معماری دارد. بیش از 12 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می نمایند و 80 برنامه آموزشی برای دوره لیسانس و 20 برنامه برای دوره فوق لیسانس دارد. این دانشگاه امکانات رفاهی خوبی دارد و دانشجویان زیادی را بورسیه می نماید.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 767

به "تور ارزان بلغارستان: برترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان بلغارستان: برترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان بلغارستان: برترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید