مجسمه های غول پیکر چین کدام اند

به گزارش مجله انجمن دعوت، کشور چین از معروفیت بالایی به علت وجود میراث فرهنگی غنی، سلحشوری و روحیه جنگاوری مردم خود در دنیا، برخوردار است. می توان یکی از جلوه های اعجاب برانگیز این فرهنگ را در مجسمه های غول پیکر چین مشاهده کرد. این یادبودها و آثار هنری، نه تنها فکر و خیال انسان ها را درگیر خود می نمایند، بلکه گواهی بر دستاوردهای هنری، فرهنگی و تاریخی چین هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل در خصوص مجسمه های غول پیکر چین بحث نموده و اهمیت، اعجاز معماری و زمینه فرهنگی و مذهبی آن ها را نشان دهیم. ما با آنالیز دقیق تر جزئیات این مجسمه های استثنایی، درک عمیق تری را در خصوص غنای آثار هنری و میراث فرهنگی چین ارائه می کنیم. پس تا سرانجام این مقاله، با ما همراه باشید.

مجسمه های غول پیکر چین کدام اند

آنچه در این مطلب می خوانید

  • مجسمه بزرگ بودا از Leshan
  • مجسمه تیان تان بودا
  • مجسمه بودا گوان ین
  • مجسمه پادشاه یان و زوجه اش در باغ مجسمه های کوچک تراکوتا
  • مجسمه بودای ژاده سرخ
  • مجسمه سنگی سلطان شبح
  • تندیس بهار معبد بودا
  • الهه طول عمر شاندونگ
  • مجسمه بودای بزرگ در لینگ شان
  • سخن انتهای

مجسمه بزرگ بودا از Leshan

مجسمه بزرگ بودا، یکی از آثار هنری برجسته در شهر لشان واقع در استان سیچوان چین است. این مجسمه یکی از مجسمه های غول پیکر چین شناخته می گردد و به یکی از جاذبه های توریستی استان سیچوان تبدیل شده است. مجسمه بزرگ بودا، به عنوان میراث دنیای یونسکو، به ثبت رسیده است.

ارتفاع مجسمه بودا لشان، تقریباً 71 متر (233 فوت) است. این مجسمه به زحمت بر روی تخت سنگ قرمز در تلاقی با رودخانه های مینجیانگ، دادو و کینگی قرار گرفته است. این مجسمه به قدری بزرگ است که ارتفاع سر آن به تنهایی 14.7 متر و عرض شانه های آن نیز 28 متر است.

ساخت مجسمه بزرگ بودا به عنوان یکی از مجسمه های غول پیکر چین در سال 713 در سلسله تانگ شروع شد و به مدت 90 سال، به طول انجامید. این پروژه به وسیله یک فرد راهب بودائی با نام هایتنگ شروع شد و امیدوار بود تا وجود بودا موجب آرام شدن آب های خروشان رودخانه ها و حفاظت از ملوانان در برابر جریان های خطرناک گردد. به باور بسیاری از افراد، مجسمه بزرگ بودا، جزو مهم ترین مجسمه های غول پیکر چین، محسوب می گردد.

مجسمه تیان تان بودا

یکی دیگر از مجسمه های غول پیکر کشور چین، مجسمه تیان تان بودا واقع در روستای گونگ پینگ در جزیره لانتائو هنگ کنگ است. ارتفاع این مجسمه 34 متر (112 فوت) بوده و در ساخت آن از 200 قطعه برنز با وزن 250 تن استفاده شده است. بازتماشامایندگان از این مجسمه، باید از 268 پله بالا بروند تا به پایه مجسمه که حدود 482 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، برسند. بعلاوه این مجسمه بر روی یک برجستگی قرار گرفته است و نواحی اطراف آن نیز بسیار مجذوب نماینده و گیرا هستند.

ساخت این مجسمه از سال 1990 شروع شده و در 29 دسامبر سال 1993 مقارن با سالگرد روز بودا، به انتها رسیده است. سمت صورت این مجسمه برخلاف بسیاری از مجسمه های بودا، به سمت شمال است. این مجسمه، نماد توازن و هارمونی میان طبیعت، انسان و سرنوشت است. این مجسمه، رابطه بین انسان و دنیای معنوی را نشان می دهد.

برترین زمان برای بازدید از مجسمه تیان تان بودا که یکی از مجسمه های غول پیکر چین محسوب می گردد، از ابتدای سپتامبر تا اواسط دسامبر است که در این زمان، هوا مناسب و مقدار رطوبت نیز اندک است.

مجسمه بودا گوان ین

مجسمه بودان گوان ین در نانشن، مجسمه الهه رحمت است. این مجسمه در معبد نانشن در سانیا در استان هینن در جمهوری خلق چین قرار گرفته است. ارتفاع مجسمه گوان ین 108 متر (354 فوت) است و یکی از مجسمه های غول پیکر چین، محسوب می گردد. بعلاوه این مجسمه در سال 2023، به عنوان چهاردهمین مجسمه بلند دنیا شناخته شد. این مجسمه طی 6 سال ساخته شد و در نهایت در روز 7 فوریه سال 2005، به بهره برداری رسید. هزینه ساخت این مجسمه، 97 میلیون دلار بوده است. این مجسمه بر روی یک ستونک با ارتفاع 30 متر قرار گرفته است و ارتفاع بدن این مجسمه به تنهایی، 78 متر است.

مجسمه گوان ین چین، نمادی از بودی ساتوا گوان ین است. گوان ین الهه رحمت و حافظ بچه ها است. امروزه 15000 توریست در هر روز، از این مجسمه بازدید می نمایند. این مجسمه دارای سه صورت به سمت شرق، غرب و شمال است. چهره اول که مجموعه ای از کتاب احکام شرعی را بر دست دارد، نماد خرد و معرفت، چهره دوم که نیلوفر آبی دارد، نماد صلح و چهره سوم که تسبیح بر دست دارد، نماد شفقت و مهربانی است. این مجسمه با 100 کیلوگرم طلا، 120 قیراط الماس آفریقای جنوبی، هزاران یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد سبز، مرجان سرخ، فیروزه و گوهر و در نهایت با 100 کیلوگرم سنگ سبز، آراسته شده است.

مجسمه پادشاه یان و زوجه اش در باغ مجسمه های کوچک تراکوتا

مجسمه امپراتور یان و هانگ، یکی از مجسمه های غول پیکر چین است که در منطقه تماشایی رودخانه زرد در استان ژنگژو قرار گرفته است. ارتفاع کلی مجسمه 106 متر و ارتفاع صورت 51 متر است. این یادبود به صورت دو مجسمه کنار هم ساخته شده است که مجسمه بلندتر، امپراتور یان و مجسمه کوتاه تر، امپراتور هوانگ است. کل مجسمه از سنگ واقعی متعلق به رشته کوه های تایهانگ ساخته شده است. یک محراب و یادبود مربع شکل در زیر مجسمه واقع شده است.

این مجسمه شامل دو بخش است. بخش بالایی سر و سینه به وسیله یک سازه بتن مسلح، تحمل می گردد. یکی از دو امپراتور، نیاکان بشریت و دیگری، الهه کشاورزی در چین است. هنگامی که روبروی این مجسمه قرار می گیرید، مشاهده خواهید که این مجسمه چه عظمتی در برابر شما دارد.

مشاهده قیمت

مجسمه بودای ژاده سرخ

معبد ژاده بودا در سال 1882 ساخته شد و در آن دو مجسمه بودا ژاده وجود دارد که از برمه به شانگهای وارد شده بودند. این مجسمه ها به وسیله چن جونپو، به عنوان ثروتمند چینی در برمه در طی سلطنت امپراتوری گوانجو در سلسله کینگ فرستاده شدند. مجسمه بزرگ تر به طول دو متر و وزن سه تن است و بودا در حالت نشسته را نشان می دهد؛ مجسمه کوچک تر، یک بودا در حالت لم داده است. معبد اصلی تخریب شد و معبد نو سال 1928 ساخته شد.

مجسمه سنگی سلطان شبح

مجسمه سنگی سلطان شبح، یکی از مجسمه های غول پیکر چین محسوب می گردد که در استان چانگ کینگ، ساخته شده است. این مجسمه با سنگ حکاکی شده است و نشان دهنده یک پیکر فراطبیعی و قدرتمند با نام سلطان شبح است.

سلطان شبح، یک کاراکتر افسانه ای در فرهنگ بومی چین محسوب می گردد و به باور بسیاری، فرمانروای سرزمین مردگان است. این مجسمه نشان دهنده اساس و ماهیت سلطان شبح و قدرت و ماهیت غیرمادی آن است.

در این مجسمه، از تکنیک بسیار دقیقی جهت حکاکی این سنگ استفاده شده است و جزئیات پیچیده ای، لحاظ شده اند. بافت ها و نقش های برجسته سنگ، کیفیت بسیار بالایی دارند و می توان این مجسمه را یک اثر هنری واقعی دانست.

این مجسمه نه تنها یک اثر هنری بزرگ محسوب می گردد، بلکه ارزش و اهمیت فرهنگی زیادی دارد. این مجسمه نشان دهنده افسانه و باورهای غنی مردم چین است و به عنوان نماد قدرت و معنویت، به شمار می آید. ارتفاع این مجسمه، 138 متر و عرض آن 217 متر است و می توان این مجسمه را از بیشتر بخش های شهر، مشاهده کرد.

تندیس بهار معبد بودا

تندیس بهار معبد بودا، مجسمه بزرگی است که در شهر لشان در استان هنان چین واقع شده است. این مجسمه با ارتفاع 128 متر (420 فوت) یکی از مجسمه های غول پیکر چین به شمار می آید.

این مجسمه بودای ویروکانا را به تصویر کشیده است که به باور بسیاری، تجسم مفهوم بودائی روشن ضمیری است. این مجسمه در سال 2008 با استفاده از برنز به عنوان مصالح اصلی آن، ساخته شد. ساخت این مجسمه، 11 سال به طول انجامید و هزینه آن نیز 55 میلیون دلار برآورد شده است. در ساخت این مجسمه از 1100 قطعه برنز و مس استفاده شده است و وزن آن 1000 تن است و از این حیث، جزو مجسمه های غول پیکر چین به شمار می آید.

تندیس بهار معبد بودا، بر روی یک تپه در ناحیه فوداشان قرار گرفته است و یکی از جاذبه های مهم توریستی این منطقه محسوب می گردد. درون این مجسمه، چندین طبقه شامل موزه، سالن های نمایشگاه و صومعه بودائی، وجود دارند.

این مجسمه، نماد صلح و روشن ضمیری است و محل زیارتی برای بودائیان محسوب می گردد. بعلاوه توریستان از سراسر دنیا، برای تماشا این مجسمه، به چین می روند.

الهه طول عمر شاندونگ

الهه طول عمر که با نام پدر شوژینگ نیز شناخته می گردد، یک الهه در فولکلور چینی و تائوئیسم محسوب می گردد که مظهر زندگی طولانی، سلامت و شکوفایی است. شاندونگ، استانی در شرق چین است که میزبان تعداد زیادی از معابد برای پرستش الهه طول عمر است.

در فرهنگ چین، عمر دراز ارزش بالایی دارد و بسیاری از مردم در پی برکات و محافظت از الهه طول عمر برای یک زندگی طولانی و سالم هستند. الهه طول عمر، یک مرد مسن با ریش سفید است که یک هلو به دست دارد و نماد طول عمر و نامیرایی است.

بسیاری از مردم از معابد تماشا می نمایند و الهه طول عمر را به ویژه در روز تولد وی یعنی روز نهم ماه دوم تقویم قمری چین، ستایش می نمایند. به باور پیروان این آیین، ستایش الهه طول سبب افزایش عمر و دستیابی به زندگی سالم و پربرکت می گردد.

این مجسمه سنگی، رکورد دنیای گینس را در اختیار دارد و با دارا بودن ارتفاع 218 متر، سر این مجسمه، درون ابرها می رود. پس بی تردید، الهه طول عمر شاندونگ، یکی از مهم ترین مجسمه های غول پیکر چین است. این مجسمه سنگی به وسیله آموزشگاه مرکزی هنرهای زیبای چین به عنوان یکی از شاخص ترین آموزشگاه های هنری این کشور، طراحی شد.

مجسمه بودای بزرگ در لینگ شان

مجسمه بودای بزرگ در لینگ شان، یک مجسمه برنزی بزرگ در نزدیکی استان جیانگسو چین است. این مجسمه، یکی از بزرگ ترین و مطرح ترین مجسمه ها در دنیا است که مجذوب نمایندهیت توریستی قابل توجهی دارد.

این مجسمه با ارتفاع 88 متر (289 فوت) ساخته شده است و یک ستونک 9 متری اضافی نیز دارد، بنابراین می توان آن را جزو مجسمه های غول پیکر چین، دانست. این مجسمه در سال 1996 ساخته شد و 700 کارگر به مدت 3 سال، برای ساخت آن کوشش کردند. وزن برنز استفاده شده برای این مجسمه، 700 تن است.

مجسمه بودای بزرگ در حالت ویروکانا بودائی قرار گرفته است که نشان دهنده آموزه ها و روشنگری های بودا است. در اطراف این مجسمه، باغ زیبایی واقع شده است که محیط آرامش بخش و زیبایی را برای توریستان به ارمغان می آورد. بعلاوه یک مجموعه صومعه وجود دارد که بازتماشامایندگان می توانند آموزه های آیین بودا را فرا گرفته و در فعالیت های مذهبی شرکت نمایند.

مجسمه بودای بزرگ در لینگ شان، نه تنها یک نماد مذهبی، بلکه یک نشانه فرهنگی در این ناحیه است. سالانه، میلیون ها نفر از توریستان از سراسر دنیا، به این محل مراجعه نموده و زیبایی و شکوه این مجسمه را ستایش می نمایند. بعلاوه این محل، نقطه بسیار مجذوب نمایندهی برای عکس برداری به ویژه در هنگام طلوع صبح و غروب خورشید در زمان تابش نور خورشید به مجسمه محسوب می گردد.

سخن انتهای

مجسمه های غول پیکر چین، یکی از مهم ترین نمادهای فرهنگی این کشور محسوب می گردد و طراحان، معماران و سازندگان این مجسمه ها، سابقه ای طولانی و درخشان در ساخت آثار هنری مجذوب نماینده و حیرت انگیز دارند. مجسمه های غول پیکر چین، عموماً یادآور ارزش های فرهنگی، مذهبی یا تاریخی این کشور هستند و راهی برای افتخار و ستایش آیین ها و فرهنگ این کشور شناخته می شوند.

این مجسمه ها نه تنها ابعاد بسیار بزرگی دارند، بلکه دارای جزئیات دقیق و پیچیده ای هستند و مهارت های هنری مجسمه سازان و طراحان چینی را به نمایش گذاشته اند. مجسمه های غول پیکر چین، توریستان بسیار زیادی را در هر سال جذب می نمایند و به عنوان جاذبه های توریستی مهم این کشور شناخته می شوند. در ساخت مجسمه های بزرگ، منابع و بودجه زیادی صرف می گردد و از برترین روینمودهای معمارانه و مهندسی استفاده می گردد. بعلاوه این مجسمه های غول پیکر چین، راهی برای پیوند و غرور ملی محسوب می شوند و در بعضی موارد، نمادهای قدرت و تأثیرگذاری سیاسی به شمار می آیند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چین از مجله انجمن دعوت کلیک کنید.

if($atts[name] === دبی) $atts[name] = امارات; ?> خرید تور چینمنبع: ستاره ونک
انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 15 تیر 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1082

به "مجسمه های غول پیکر چین کدام اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه های غول پیکر چین کدام اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید