به عقب برنمی گردیم و دنبال راه حل حل مسائل هستیم

به گزارش مجله انجمن دعوت، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر گفت: بعضی از دستگاهها به وظایف خود درباره کارتن خواب ها و بی خانمان ها عمل نمی نمایند و در این زمینه میتوان به بهزیستی اشاره نمود.

به عقب برنمی گردیم و دنبال راه حل حل مسائل هستیم

مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی مجله انجمن دعوت، اظهار کرد: طی روزهای گذشته از یکی از مراکز گرمخانه ارائه خدمات موقت به کارتن خوابها و بی خانمان های شهر تهران بازدید کردم و شرایط انجام را از نزدیک دیدم.

وی توضیح داد: ما شاهد این هستیم که برخی از دستگاههای اجرایی به وظایف خود درباره کارتن خواب ها و بی خانمان ها عمل نمی نمایند و در این زمینه به طور تعیین میتوان به سازمان بهزیستی کشور اشاره نمود.

شهرداری تهران فراتر از وظیفه، به کارتن خوابها و بی خانمان ها خدمات می دهد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اضافه نمود: در حال حاضر شهرداری تهران فراتر از وظیفه ای که بر عهده دارد به برخی از افراد مثل کارتن خوابها و بی خانمان ها خدمات ارائه می دهد.

اقراریان یادآور شد: عمده افرادی که در گرمخانه با آن ها صحبت کردم کسانی هستند که حتی خانواده برخی از آن ها حاضر به نگهداری شان نیستند و از سایر شهرها و استانهای کشور به تهران آمده اند و این موضوع یک ایراد مبنایی به تعداد می رود.

وی بعلاوه گفت: به طور معمول سایر دستگاه های اجرایی مسئول در حوزه افراد بی خانمان و کارتن خواب به علت مسائل بودجه ای و عدم توانایی در تامین بودجه مورد احتیاج در موضوع ارائه خدمات به کارتن خواب و بی خانمان ها از انجام این کار سر باز می زنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: ما در شورای شهر تهران به موضوع نظارت بر عملکرد دستگاههای مختلف در حوزه آسیب های اجتماعی به اسم عامل نظارتی وارد می شویم و اصل موضوع را اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر از سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران پیگیری می نمایند.

به عقب برنمی گردیم و دنبال راه حل حل مسائل هستیم

اقراریان یادآور شد: عملکرد شورای پنجم در حوزه نظارتی و حقوقی مسائل اجتماعی را پیروز نمی دانم و مشکل عظیم دوره قبل از هم گسیختگی در موضوعات مختلف و از جمله ساماندهی افراد بی خانمان بود.

وی اضافه نمود: ما در شورای ششم ضمن آسیب شناسی مسائل گذشته، به عقب برنمی گردیم و دنبال این نیستیم که به اشتباهات موضوعات مختلف در دوره قبلی اعضای شورای اسلامی شهر تهران بپردازیم و در صدد برطرف مسائل موجود هستیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بعلاوه با پیگیری شهردار تهران کوشش کنیم که دستگاههای مختلف در حوزه افراد دارای معلولیت، بی خانمان ها و افراد کارتن خواب به وظایف خود عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 605

به "به عقب برنمی گردیم و دنبال راه حل حل مسائل هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به عقب برنمی گردیم و دنبال راه حل حل مسائل هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید