توسعه فضاهای فرهنگی مراغه به همراهی سازنده نهادها نیاز دارد

به گزارش مجله انجمن دعوت، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود و هنرمندان مستعد در مراغه، توسعه فضاهای فرهنگی و هنری این شهرستان نیازمند همراهی و تعامل سازنده نهادهاست.

توسعه فضاهای فرهنگی مراغه به همراهی سازنده نهادها نیاز دارد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛سیدقنام ناظمی در جلسه بررسی مسائل موقوفه های فرهنگی مراغه اضافه کرد: فرهنگ و هنر همواره جزو مظلوم ترین بخش های بودجه ای کشور، استان و هم شهرستان هاست .

وی ادامه داد: تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری می تواند زمینه ساز ایجاد فضای یاس و ناامیدی در این بخش و افول فعالیت های هنری شود؛ بر همین اساس باید همه کمک کنند تا مسائل پیش روی این بخش ها حل شود.

وی اضافه کرد: با وجود گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، توجه شایسته ای به بخش های فرهنگی و هنری در آذربایجان شرقی نشده و آثار شاخص فرهنگی تدوین و اجرا نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری مراغه به نام دومین شهر استان بیان کرد: هم اکنون سرانه فرهنگی و هنری این شهرستان مطلوب نیست و باید بیش از پیش توسعه یابد.

وی گفت: برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری از طریق تعامل لازم با اوقاف و امور خیریه و شهرداری می توان گام های موثری برداشت.

ناظمی اضافه کرد: فعالیت انجمن های فرهنگی و هنری، مهم ترین راهکار برای کشف و بهره گیری از استعدادهای ناب هنری است و باید از تامین فضای لازم برای فعالیت این انجمن ها حمایت شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه هم در این نشست گفت: پنج فرهنگسرای محلات در سطح این شهرستان وجود دارد که فرصت مهمی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری است.

سیدعلی موسوی سرمایه گذاری در بخش های فرهنگی و هنری را زمینه ساز پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق نام کرد و اضافه کرد: فرهنگ سازی در سایر زمینه ها از جمله کم آبی و مسائل اقتصادی و فرهنگی هم از این طریق امکانپذیر است.

وی ادامه داد: هنرمندان با استفاده از ظرفیت های موجود بخش فرهنگ و هنر می توانند زمینه مساعدی برای برون رفت از مسائل موجود در جامعه فراهم کنند.

فرماندار مراغه اضافه کرد: تعامل سازنده بین شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد و اوقاف و امور خیریه شهرستان برای حمایت از توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری از طریق تامین فضاهای فرهنگی و هنری ضرورت دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه هم با اشاره به اختلاف ملکی در موقوفه ای که از سوی انجمن سینمای جوان این شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: 300 متر زیربنای موجود در این موقوفه از سال های گذشته در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد و این انجمن قرار گرفته است.

احمد دادرس فیاض اضافه کرد: با رفع مشکل این مجتمع فرهنگی و هنری در سایه تعامل بین نهادها، زمینه فعالیت و درخشش هنرمندان این انجمن مهیا می شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 568

به "توسعه فضاهای فرهنگی مراغه به همراهی سازنده نهادها نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فضاهای فرهنگی مراغه به همراهی سازنده نهادها نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید