شرح موزه فرش درباره فرش های ناپدیدشدۀ سعدآباد

به گزارش مجله انجمن دعوت، موزه فرش ایران درباره فرش های ناپدیدشدۀ ساختمان حافظیه سعدآباد که زیرنظر نهاد ریاست جمهوری است و انتقال آن ها به این موزه توضیحات کوتاهی را به این توضیح منتشر کرد: در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال 1387 دو تخته قالی از کاخ بوستان (نهاد ریاست جمهوری) به شماره اموالی 51 - طبقه 8 بافت مشهد و شماره اموالی 77 - طبقه 8 بافت بیرجند، هر دو با طرح شیخ صفی الدین(لچک ترنج) به موزه فرش ایران به طور امانی منتقل شد.

شرح موزه فرش درباره فرش های ناپدیدشدۀ سعدآباد

این فرش ها در تاریخ 24 خردادماه سال 1395 به طور قطعی تحویل موزه شد و اکنون در این موزه قرار دارند.

پیش از این، مهران صحرایی که به تازگی سرپرست موزه فرش شده است در اظهارتی، انتقال فرش های ناپدیدشدۀ بخش ساختمان حافظیه سعدآباد را به موزه فرش رد نموده و گفته بود: در این سال ها هیچ فرشی آن هم در این تعداد (48 تخته فرش) به موزه فرش داده نشده است.

مسعود سپهرزاد ـ رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف ـ معتقد است که فرش های ساختمان نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد به موزه فرش ایران در چهارراه فاطمی انتقال داده شده اند.

چندی پیش خبر ناپدید شدن فرش های ساختمان حافظیه نهاد ریاست جمهوری در سعدآباد، در دولت سیزدهم به ارزش نسبی 130 میلیارد تومان اعلام شد.

عزت الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ درباره ناپدید شدن این فرش ها که بعضی از آن ها دارای ارزش اعلام شده، گفته است: درباره فرش های سعدآباد یک پرونده ای مربوط به سال های 95 - 94 است و با این که مربوط به این دوره نبوده، اما دستور آنالیز آن را داده ام. حراست بعد از صحبت با نهادهای مختلف، گزارش مقدماتی ارائه کرد که هنوز قابل استناد نیست. من خواستم که اطلاعات آن را استخراج نمایند، حتما باید اطلاعات به نظر مردم برسد تا مسأله روشن گردد، هم اصل قصه و هم کیفیت و چگونگی آن.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 1068

به "شرح موزه فرش درباره فرش های ناپدیدشدۀ سعدآباد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرح موزه فرش درباره فرش های ناپدیدشدۀ سعدآباد" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح موزه فرش درباره فرش های ناپدیدشدۀ سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید