جای اطلس سرمایه گذاری در استان بوشهر خالی است

به گزارش مجله انجمن دعوت، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: تدوین اطلس سرمایه گذاری با ارائه اطلاعات دقیق درباره مشوق ها، موانع و فرصت ها برای جذب سرمایه گذار، ضرورت این استان است.

جای اطلس سرمایه گذاری در استان بوشهر خالی است

رسول رستمی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: اطلس سرمایه گذاری نه تنها برای شناسایی فرصت ها و مزیت ها راهنمای سرمایه گذاران است بلکه براساس لایه های متعددی از نقشه ها اطلاعات دقیقی را به سرمایه گذار ارائه می نماید.

وی با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری پروژه ای استانی ملی است و پیش از این در خصوص مفهوم آن یکپارچگی وجود نداشت، یادآور شد: از سال جاری تدوین این اطلس با همکاری سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی دنبال و از یکماه پیش تدوین آن با همکاری شرکت های دولتی یا گرفتن مشاور به استان ها ابلاغ شد.

رستمی ادامه داد: تدوین اطلس سرمایه گذاری استان بوشهر اکنون در مرحله گرفتن مشاور واقع شده است و با توجه به اینکه آمایش سرزمینی این استان مصوب شده و از داده های خوبی برخوردار است، پیش بینی می گردد خیلی زود به انعقاد قرارداد و اجرایی شدن تدوین این اطلس برسیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر شرح داد: این اطلس سرمایه گذاران را در زمینه ای که مورد تقاضای آنها است راهنمایی می نماید و اطلاعات مختلف درباره مزیت ها، زیر ساخت های آب، برق، گاز، راه دسترسی، امکان و حجم صادرات، حمایت های بانکی و دیگر مشوق ها و محدودیت ها را در اختیار آنها قرار می دهد تا امکان آنالیز و مقایسه نقاط سرمایه گذاری را پیدا نمایند.

وی با اشاره به موقعیت ساحلی استان بوشهر، بیان کرد: فعال کردن اقتصاد دریا از نقاط مزیتی ذاتی و نسبی این استان است که می تواند در اطلس سرمایه گذاری معرفی گردد.

رستمی اضافه نمود: فعال کردن دهکده های گردشگری از شمال تا جنوب این استان می تواند در این زمینه مورد توجه سرمایه گذاران سراسر کشور قرار گیرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بوشهر اضافه نمود: شیلات و آبزی پروری، صنایع دریایی و صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی از دیگر نقاط مزیتی استان بوشهر است.

مجله انجمن دعوت بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 982

به "جای اطلس سرمایه گذاری در استان بوشهر خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای اطلس سرمایه گذاری در استان بوشهر خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید