جنگ خیابانی در فرانسه ، اعتراضات گسترده در 70 شهر

به گزارش مجله انجمن دعوت، در ادامه اعتراضات به قانون منع فیلم دریافت از پلیس در فرانسه، شنبه شب خیابان های پاریس و ده ها شهر دیگر این کشور صحنه تجمعات گسترده بود که در بسیاری از موارد به خشونت کشیده شد.

جنگ خیابانی در فرانسه ، اعتراضات گسترده در 70 شهر

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل مجله انجمن دعوت، هزاران نفر روز شنبه در اعتراض به قانون امنیتی جدید فرانسه که فیلم دریافت از ماموران پلیس را ممنوع می نماید، در بیش از 70 شهر این کشور به خیابان ها آمدند.

سازمان دهندگان این تجمعات، جمعیت شرکت کننده را بیش از نیم میلیون نفر اعلام نموده اند، اما وزارت کشور فرانسه گفت 46 هزار نفر در پاریس و 133 هزار نفر در سایر نقاط این کشور به اعتراض پرداختند.

به گزارش آرتی، گروه های مدنی و اصحاب رسانه ها نگرانند که این قانون جدید مانع آزادی مطبوعات گردد و باعث گردد وحشیگری پلیس برملا نشده و مجازات نگردد.

هنگام روز تجمعات با آرامش برگزار گردید، اما با رسیدن غروب درگیری هایی در بعضی شهر ها از جمله پاریس، نانت، رن، لیل، بوردو و لیون رخ داد.

درگیری ها در پاریس از سایر شهر ها شدیدتر بود و نیروی های پلیس با گاز اشک آور و باتون به معترضان حمله کردند. در میدان باستیل پاریس جمعیت عظیمی با نیرو های پلیس به جنگ خیابانی پرداختند و در بعضی نقاط این شهر معترضان حریق های عمدی ایجاد کردند و خودرو ها و بانک ها را به آتش کشیدند.

جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه گفت 37 نیروی پلیس در جریان این اعتراضات زخمی شده اند و خشونت علیه پلیس را غیر قابل قبول خواند. بنابر گزارش ها، در این اعتراضات حداقل 46 نفر بازداشت شده اند.

این اعتراضات بعد از آن تشدید شد که ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن پلیس پاریس یک شهروند سیاه پوست را مورد ضرب و شتم قرار می داد. امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز آدینه در واکنش به تصاویر منتشر شده از وحشیگری پلیس، گفت این تصاویر باعث شرمندگی فرانسه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 113

به "جنگ خیابانی در فرانسه ، اعتراضات گسترده در 70 شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ خیابانی در فرانسه ، اعتراضات گسترده در 70 شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید