کرونا در اروپا، از رکود اقتصادی در سوئیس تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس

به گزارش مجله انجمن دعوت، اقتصاد سوئیس در سه ماه ابتدایی سال جاری میلادی به دلیل محدودیت های کرونایی شاهد رکود اقتصادی بوده و دانشمندان انگلیسی هم با توجه به شیوع ویروس هندی در این کشور درباره اجرای طرح لغو کامل محدودیت ها در ماه جاری میلادی به دولت هشدار داده اند.

کرونا در اروپا، از رکود اقتصادی در سوئیس تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس

به گزارش گروه بین الملل مجله انجمن دعوت، با وجود سرعت بالای فرایند واکسیناسیون در اروپا و پایداری برخی محدودیت ها اما کرونا همچنان مسئله ای حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده است.

هشدار دانشمندان انگلیسی درباره لغو کامل محدودیت ها

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که بسیاری از دانشمندان به دولت انگلیس در این باره که محدودیت های کرونایی را خیلی زود لغو کند هشدار داده اند.

راوی گوپتا ، از متخصصان میکروبیولوژی در انگلیس با نگاهی به شیوع ویروس هندی در این کشور تصمیم های دولت برای لغو همه محدودیت ها در 21 ماه جاری میلادی را زود ارزیابی کرده است.

وی در این باره گفته است: من فکر می کنم حداقل دو هفته تا یک ماه دیگر زمان لازم است تا مدارس بسته بمانند تا خطر انتقال ویروس کاهش یابد.

آدام فین از کمیسیون واکسیناسیون در انگلیس هم درباره اجرایی شدن طرح دولت برای لغو همه محدودیت ها در این شرایط ابراز نگرانی کرد.

انجمن پزشکی انگلیس هم درباره افزایش مجدد فشارها بر سیستم بهداشت و درمان در این کشور هشدار داده است. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس همچنان طرح لغو همه محدودیت ها در کشور را باز نگه داشته و قرار است در 14 ژوئن درباره ادامه اقدامات اطلاع رسانی شود.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت و لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی به شرایط کرونایی در کشورشان پرداختند.

وزیر بهداشت آلمان با تاکید بر اینکه طرح موسوم به ترمز اضطراری برای مهار کرونا همچنان تا چهار هفته دیگر اعتبار دارد گفت: این قانون متناسب با این دوره زمانی بوده و همه باید مشترکا در این راستا کار کنیم که اطمینان حاصلشود که دیگر به این طرح نیاز پیدا نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد که با پایان اجرای طرح ترمز اضطراری همه اقدامات و محدودیت ها پایان نمی یابد و برخی اقدامات در سطح منطقه ای مورد توافق قرار خواهد گرفت.

تغییر شرایط خطر در آلمان از شرایط بسیار بالا به بالا

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم شرایط خطر در کشور را همچنان بالا ارزیابی کرد که می تواند دوباره ارتقا یابد. انستیتو رابرت کخ البته با توجه به بهبود اوضاع، شرایط خطر را از بسیار بالا به بالا کاهش درجه داده است.

وی همچنین گفت: مردم آلمان مشترکا این موج کرونا را درهم شکستند و حالا این مسئله مهم است که تمرکز را روی دیگر کشورها داشته باشیم. وی افزود: بسیاری انسان ها در دیگر کشورها و همچنین در آلمان هنوز واکسینه نشده اند. این همه گیری از بین نخواهد رفت بلکه بومی خواهد شد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین از سفر اخیر خود به آفریقا سخن گفت و گفت که آنجا تنها بخش کوچکی از مردم واکسینه شده اند. وی با اشاره به اینکه تا همه ایمن نشوند کسی امنیت ندارد خواستار حمایت بیشتر از دیگر کشورها در زمینه واکسیناسیون شد.

وزیر بهداشت آلمان همچنین وعده داد که تا اواسط جولای 80 تا 90 درصد همه داوطلبان دریافت واکسن واکسینه شوند. وی همچنین شرایط خطر در کشور را از بسیار بالا به بالا کاهش ارتقاء داد.

رکود اقتصادی در سوئیس

اقتصاد سوئیس هم به دلیل اقدامات برای مهار کرونا در اوایل سال جاری میلادی با رکود روبرو شد. بر اساس اطلاعات نهاد اقتصادی موسوم به سکو که روز سه شنبه اعلام شد تولید ناخالص ملی در این کشور در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به سه ماهه قبل از آن حدود 0.5 درصد کاهش داشت. صنعت مهمانداری در این کشور هم حدود 30.4 درصد رکود داشت چرا که رستوران ها تعطیل شد و فعالیت های بین المللی سفر در سطح پایینی قرار گرفت.

153 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 1785 مبتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در ازای هر 100 هزار نفر به 35.2 کاهش پیدا کرد. 153 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

اختلاف دولت و مجلس آلمان درباره لغو طرح ترمز اضطراری

بر خلاف دولت آلمان رئیس کمیسیون بهداشت مجلس آلمان این مسئله را ضروری می داند که طرح ترمز اضطراری برای مهار کرونا تا بعد از پایان ژوئن هم تمدید شود. وی تاکید کرد : با توجه به شیوع ویروس های جهش یافته من این مسئله را ضروری می دانم.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان شب گذشته اعلام کرد که طرح موسوم به ترمز اضطراری برای مهار کرونا می تواند اواخر ژوئن لغو شود. وی در عین حال تاکید کرد که در صورت افزایش تعداد مبتلایان در سراسر کشور این طرح مجددا می تواند فعال شود.

وی این طرح را در شکستن موج سوم کرونا در کشورش بسیار موثر دانست. مرکل از شهفرایندان بابت عقل گرایی و تلاش ها در ماه های گذشته تشکر کرده و تاکید کرد که کرونا همچنان وجود دارد حتی اگر شمار مبتلایان کاهش یابد.

موافقت کمیسیون اروپا با واکسیناسیون بچه ها بالای 12 سال

از این پس بچه ها بالای دوازده سال هم در اروپا می توانند با واکسن فایزر- بیون تک واکسینه شوند.

بعد از توصیه آژانس دارویی اروپا برای استفاده از این واکسن برای بچه ها بالای دوازده سال امروز (دوشنبه) کمیسیون اروپایی هم رسما استفاده از این واکسن برای این منظور را تایید کرد.

کمیسر بهداشت و سلامت اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری نوشته است :کشورهای عضو اتحادیه اروپا حالا می توانند در این باره تصمیم بگیرند که آیا کمپین واکسیناسیون خود را می توانند به سنین پایین تر گسترش دهند.

پیش از این در کشورهای کانادا و آمریکا نهادهای بهداشتی استفاده از واکسن برای بچه ها 12 تا 15 سال را تایید کرده اند.

وزیر بهداشت آلمان هم توصیه آژانس دارویی اروپا برای استفاده از این واکسن برای بچه ها را تمجید کرده است.

آژانس دارویی ایتالیا Aifa) هم استفاده از واکسن فایزر برای بچه ها 12 تا 16 ساله را تایید کرده است. این خبر امروز (دوشنبه) در بیانیه ای از طرف دولت این کشور اعلام شد. در ایتالیا تا به حال بیش از 34.6 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده و حدود 38 درصد شهفرایندان اولین دوز ازواکسن کرونا را دریافت کرده اند.

البته هنوز در آلمان کمیسیون دائمی واکسیناسیون توصیه ای در این باره نکرده است.

کارشناسان و متخصصان بیماری های عفونی در آلمان بر سر الزام واکسیناسیون بچه ها در برابر ویروس کرونا اختلاف نظر دارند. برخی بر این باورند که عدم واکسیناسیون باعث به خطر افتادن سلامتی بچه ها در خیز چهارم کرونا خواهد شد.

کارل لایترباخ، کارشناس بیماری های عفونی و متخصص امور درمانی حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان از الزام واکسیناسیون بچه ها گفته است.

به اعتقاد وی اهداف برنامه واکسیناسیون عمومی مردم آلمان در برابر همه گیری کرونا تنها زمانی تامین می شوند که واکسیناسیون شامل بچه ها و نوجوانان آلمان نیز بشود.

لایترباخ حتی گفته است که عدم واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان می تواند باعث به مخاطره افتادن سلامتی آن ها در خیز چهارم همه گیری کرونا شود.

برخلاف نظر لایترباخ، کریستیان بوگدان یکی از اعضای کمیسیون دائمی بررسی واکسیناسیون در آلمان گفته است که احتمال دارد، این کمیسیون از توصیه عمومی برای واکسیناسیون کرونا در مورد بچه ها و نوجوانان خودداری ورزد و واکسیناسیون کرونا را تنها محدود به آن دسته از بچه های کند که سابقه بیماری های مزمن و شدید دارند.

ماکرون و همسرش علیه کرونا واکسینه شدند

فرانسه هم کمپین واکسیناسیون سراسری را به همه بزرگسالان گسترش می دهد. نخست وزیر فرانسه با اعلام این خبر شب گذشته از روزی سمبولیک سخن گفت. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم دوشنبه شب در پیامی توئیتری اعلام کرد که وی و همسرش واکسن کرونا را دریافت کردند. جزئیات درباره زمان واکسیناسیون و نوع واکسن هنوز تعیین نشده است. رئیس جمهور 43 ساله فرانسه در ماه دسامبر به کرونا مبتلا شد و چند روز بعد تست کرونای همسرش هم مثبت شد.

در فرانسه با حدود 67 میلیون سکنه حدود 25 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

اجرای طرح آزادی سفر برای افراد واکسینه شده در اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا با آزادی سفر برای افراد کاملا واکسینه شده در اروپا موافقت کرده است. این نهاد بروکسل روز دوشنبه اعلام کرد که این افراد دیگر نیازی به رفتن به قرنطینه و ارائه تست منفی کرونا ندارند. برای افراد بهبود یافته این فرایند می تواند به مدت نیم سال ادامه یابد. بچه ها زیر 6 سال همراه با والدین واکسینه شده خود هم نیازی به قرنطینه ندارند.

لهستان هم از هفتم ژوئن واکسیناسیون بچه ها بالای 12 سال را آغاز می کند. این خبر را کمیسر امور واکسیناسیون دولت لهستان اعلام کرد. به گفته وی بعد از پایان تعطیلات تابستان باید در ماه سپتامبر یک کمپین واکسیناسیون در مدارس آغاز شود. بر اساس اطلاعات دولتی در لهستان حدود 2.58 میلیون دختر و پسر در سنین بین 12 تا 15 سال وجود دارند.

بر اساس اطلاعات دولتی در لهستان تا به حال بیش از 20 میلیون دوز واکسن کرونا در این کشور تزریق شده است. حدود 7 میلیون نفر هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. لهستان حدود 38 میلیون سکنه دارد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهی مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 1,211 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 126نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 3,383 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 1 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 1,820 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 82 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساع اخیر 3186 نفر به کرونا مبتلا شده و 16 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند..

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,667,324 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 109,528 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,487,339نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,782نفر در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,217,821نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,782نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,678,390نفر به کرونا مبتلا شده اند و 79,953 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,689,918 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 89,148 نفرهم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 500

به "کرونا در اروپا، از رکود اقتصادی در سوئیس تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از رکود اقتصادی در سوئیس تا هشدار درباره لغو محدودیت ها در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید