تور آلمان ارزان: هزینه های سفر و زندگی در آلمان

به گزارش مجله انجمن دعوت، در مقایسه با کشور های اروپایی، هزینه زندگی در آلمان تقریبا ارزان و مناسب است. زمانی که اندازه هزینه ها و قیمت ها را در بزرگترین شهر های آلمان مثل برلین و مونیخ با شهر های اروپایی دیگر مقایسه کنید متوجه می گردد که اینجا همه چیز نسبتا قیمت مناسب تری دارد. آلمان از جنبه های مختلفی شرایط ایده آل تری نسبت به خیلی از مقاصد مطرح دارد و بالا بودن سطح آموزش و مهارت، تعادل هزینه های زندگی و کار، عایدی مناسب، ارتباطات اجتماعی خوب و شرایط تامین احتیاج های اولیه و خانه نیز در این کشور طوری در کنار هم قرار گرفته که زندگی را برای مردم راحت تر می سازد. شاید پول تنها شاخص یک زندگی شاد و لذت بخش نباشد، اما باید بدانید که مردم آلمان عایدیی بالاتر از استاندارد های جهانی کسب می نمایند و همین موضوع تا اندازه زیادی روی تامین راحت احتیاج های زندگی و آرامش فکری خانواده ها در آلمان بسیار موثر است. علاوه بر این حدود 20 درصد از جمعیت ثروتمند کشور آلمان تقریبا 4 برابر بیشتر از 20 درصد جمعیت افراد ضعیف تر جامعه عایدی دارند و این یعنی در این کشور هم تفاوت های طبقانی به وضوح دیده می گردد.

تور آلمان ارزان: هزینه های سفر و زندگی در آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مثل خیلی از کشور های جهان اندازه خرج و مخارج در شهر ها و منطقه ها مختلف آلمان کنفاوت است. مثلا در شهر های بزرگ غرب آلمان معمولا همه چیز گران تر است و شهر های کوچک تر شرق است و این موضوع بیشتر در خصوص هزینه اجاره خانه و خرید ملک دیده می گردد.

در ادامه این مقاله مجله انجمن دعوت ما همراه باشید تا با هم جزئیات هزینه ها و خرج و مخارج برای زندگی و سفر به آلمان بیشتر آشنا شویم.

واحد پول آلمان

واحد پول آلمان، یورو است. ارزی که از سال 2002 به عنوان پول رایج کشور های حوزه اتحادیه اروپا تعیین شد و اگر قرار باشد تا به آلمان سفر کنید و یا برای مدتی در آن زندگی کنید، بهتر است حتما همراه خودتان یورو داشته باشید چون خیلی از فروشگاه ها و رستوران ها کارت اعتباری و چک مسافرتی قبول نیمی نمایند و برترین کار تبدیل ارز از طریق دستگاه های ATM است. که برای اینکه اطلاعات کامل تری در خصوص تبدیل پول در آلمان و جزئیات آن بدانید، می توانید قسمت پول رایج آلمان را در وب سایت مجله انجمن دعوت مطالعه کنید.

سطح زندگی و هزینه ها در آلمان

در مقایسه با خیلی از کشور های اروپایی، هزینه های زندگی در آلمان واقعا مناسب است. قیمت غذا، مسکن، لباس و نیاز های اولیه زندگی در آلمان شباهت زیادی به میانگین هزینه های امارات متحده عربی دارد و تقریبا 5 درصد بیشتر است. باید بدانید که میانگین هزینه ها در سوئیس حدود 59 درصد و در ایلند تقریبا 66 درصد از آلمان بیشتر است و این یعنی شرایط زندگی در آلمان واقعا راحت تر است. به علاوه هزینه ها و قیمت ها در آلمان معمولا ثابت است و در هر سال کمتر از 2 درصد افزایش قیمت اتفاق می افتد. به طور کلی اندازه هزینه های زندگی و اجاره ملک در قسمت های شرقی آلمان تا اندازه زیادی کمتر است. در خصوص شهر های مختلف آلمان هزینه ها کمی فرق دارد و اگر هنوز تصمیم نگرفته اید در کدام شهر زندگی کنید در ادامه مجله انجمن دعوت برترین و مقرون به صرفه ترین شهر های آلمان را به شما معرفی می نماید.

برترین شهر های آلمان برای پیدا کردن کار که شانس پیدا کردن شغلی مناسب در این شهر های آلمان معمولا بیشتر است به علاوه این شهر ها در فهرست برترین شهر های جهان برای زندگی هم قرار دارند و از این لحاظ هم می توانند شرایط مناسبی را برای شما رقم بزنند:

  1. مونیخ
  2. دوسلدورف
  3. فرانکفورت
  4. برلین
  5. هامبورگ
  6. Stuttgart
  7. نورمبرگ

مقرون به صرفه ترین شهر های آلمان برای زندگی مخصوصا برای کسانی که می خواهند هزینه های زندگی و سفر به آلمان را تا اندازه زیادی کاهش دهند، معمولا شهر های بزرگ و مرکز آلمان نسبت به شهر های کوچک تر گران تر هستند که در ادامه می توانید با فهرست مقرون به صرفه ترین آن ها آشنا شوید.

  1. Leipzig
  2. Bochum
  3. Kiel
  4. Siegen
  5. Jena
  6. Osnabruck
  7. Bremen

حال که با مقرون به صرفه ترین و برترین شهر های آلمان برای کار آشنا شدید باید بدانید که کدام شهر ها برای کاهش هزینه های زندگی خانوادگی در آلمان مناسب تر است. مثلا در خصوص Leipzig و دوسلدورف برای خانواده های 4 نفره؛ هزینه ها در دوسلدورف حدود 1660 یورو هزینه اجاره خانه یک خانه 3 اتاقه می گردد و برای هر ماه زندگی در این شهر باید 2913 یورو خرج کنید. اما در Leipzig برای همان آپارتمان تنها به 890 یورو در ماه و حدود 2277 یورو برای سایر هزینه ها نیاز دارید. این یعنی هزینه های زندگی در دوسلدورف برای یک ماه حدود 4573 یورو و برای Leipzig تقریبا 3167 یورو می گردد.

عایدی در آلمان

باید بدانید که تقریبا 75 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در آلمان شاغل هستند و حدود 78 درصد از شاغلین مرد ها و 711 درصد خانم ها هستند. میانگین بیشترین عایدی در این کشور حدود 33652 دلار در ساله که بالاتر از میانگین عایدی ساله جهانست. در ادامه می توانید با حدود عایدی بعضی از شغل ها در آلمان آشنا شوید.

  • باغبان: 2005 یورو
  • نانوا: 2164
  • نجار: 2342
  • راننده اتوبوس: 2493
  • آشپز: 2980
  • طراح: 3680
  • مکانیک هواپیما: 3791
  • مترجم: 4053
  • علوم کامپیوتری: 4583
  • وکیل: 5506
  • خلبان: 6927

اجاره ملک در آلمان

مثل هر مقصد دیگری در جهان اجاره و خرید ملک در آلمان هم دقیقا به این موضوع بستگی دارد که شما می خواهید در کدام شهر یا کدام منطقه ساکن شوید. معمولا شهر های شرقی آلمان هزینه های پایین تری دارند و شهر های بزرگ تری که در غرب هستند مبالغ بالاتری برای اجاره و یا خرید ملک دریافت می نمایند. باید بدانید که تقریبا باید یک سوم عایدی خودتان را به اجاره ملک و سکونت در آلمان اختصاص دهید. انتخاب درست مکان و شهر مناسب برای زندگی شما در آلمان می تواند اندازه زیادی در هزینه هایتان را کاهش دهد.

برای اجاره خانه یک اتاقه در مرکز شهر باید تقریبا 700 یورو و برای اجازه همان آپارتمان در جایی دورتر می توانید ماهی 500 یورو بپردازید و اجاره یک آپارتمان بزرگ و مبله نزدیک به مرکز شهر حدودا از ماهی 1000 تا 1500 یورو می گردد.

هزینه تحصیل در آلمان

خیلی از دانشگاه های آلمان رایگان هستند و تحصیل در آن ها فرصت مناسبی برای برخورداری از برترین امکانات و شرایط آموزشی بدون پرداخت هزینه یا با هزینه های بسیار پایین است. در این دانشگاه ها تنها مبلغی که باید پرداخت کنید، هزینه تعیینی برای سرویس، فعالیت های ورزشی و غذا است که آن هم بخاطر راحتی دانشجو ها فراهم شده است. برای دانشگاه های پولی هم معمولا هزینه ها برای هر ترم لیسانس حدود 250 یورو می گردد که این موضوع به دانشگاه و رشته ای که در آن تحصیل می کنید بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در آلمان می توانید این بخش را در وب سایت مجله انجمن دعوت مطالعه کنید.

هزینه خدمات در آلمان

بیشترین اندازه هزینه های زندگی در آلمان صرف اجاره خانه می گردد و معمولا 20 درصد عایدی به ملزومات زندگی و سایر هزینه های اولیه مرتب است.به طور کلی برای مواردی مثل آب، گاز، برق و گرمایش و سرمایش یک آپارتمان 82 متر مربعی باید حدود 214.71 در ماه پرداخت کنید. هزینه اینترنت ماهانه هم حدود 29.99 یورو در ماه می گردد.

هزینه خوراک و ملزومات زندگی در آلمان

در خصوص هزینه خوراک و خوردن یک وعده غذا در رستوران ها هم تقربا هزینه ها به شهری که در آن هستید، بستگی دارد. به طور کلی هزینه یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت حدود 10 یورو و یک ساندویچ در رستوران مک دونالد تقریبا 7.19 یورو می گردد. برای زندگی در آلمان تقریبا هر ماه برای تامین نیاز های اولیه زندگی مثل غذا و لباس به حدود 450 یورو نیاز دارید و به طور کلی هزینه های هر ماه زندگی در این کشور حدود 2480 یورو می گردد که البته بیشترین اندازه هزینه ها هم معمولا به اجازه ماهیانه خانه مربوط می گردد. در ادامه می توانید با فهرست قیمت بعضی از ضروری ترین خوارکی ها آشنا شوید.

  • 1 لیتر شیر: 0.73 یورو
  • 500 گرم نان سفید: 1.29 یورو
  • 12 عدد تخم مرغ: 1.67 یورو
  • 1 کیلو سیب: 2.29 یورو
  • 1 کیلو پرتقال: 2.38 یورو
  • 1 کیلو موز: 1.59 یورو
  • 1 کیلو پیاز: 1.14 یورو
  • آب معدنی 1.5 لیتری: 0.35 یورو

هزینه حمل و نقل در آلمان

حمل و نقل در آلمان واقعا راحت و در دسترس است و افراد زیادی در این کشور از حمل و نقل عمومی و دوچرخه برای جابجایی استفاده می نمایندو معمولا هزینه ها نسبتا پایین است و تاکسی به عنوان گران ترین راه برای حمل و نقل تنها در موادری که واقعا دسترسی به سایر وسیله ها غیر ممکن و یا سخت باشد مورد استفاده قرا می گیرد. هزینه یک بلیط یک طرفه در آلمان تقریبا 2.70 یورو و هزینه تاکسی از 3.50 یورو آغاز می گردد و به ازای هر کیلومتر 2 یورو به آن اضافه می گردد. قیمت هر لیتر بنزین در این کشور هم حدود 1.39 یورو می گردد.

منبع: گردگرد
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 822

به "تور آلمان ارزان: هزینه های سفر و زندگی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: هزینه های سفر و زندگی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید