خواص اعجاب انگیز زردچوبه و عسل

به گزارش مجله انجمن دعوت، زردچوبه و عسل هزاران سال است به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی به نام عسل طلایی در پزشکی آیورودا نیز شناخته شده.هنگامی که زردچوبه با عسل ترکیب شده، تبدیل به یک معجون طبیعی ارزشمند برای مقابله با بسیاری از بیماری ها می گردد.

خواص اعجاب انگیز زردچوبه و عسل

ترکیب معجزه گر زردچوبه و عسل

ترکیب زردچوبه و عسل، به عنوان یک آنتی بیوتیک قدرتمند طبیعی در بدن عمل می نماید. زردچوبه یک ریزوم از خانواده زنجبیل است. طعم و رنگ آن باعث خاص بودن سبک غذاهای آسیایی می گردد. با این حال زردچوبه و عسل همراه یکدیگر نیرویی غیرقابل توقف هستند.

این ادویه سالیان زیادی به عنوان دارویی برای معالجه بیماریهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است، اما این امر تنها نتیجه تحقیقات صورت گرفته طی سال های اخیر است که علم به علت نقش زردچوبه در سلامتی انسان، اجزای آن را مورد آنالیز قرار داده است.

از زمان آغاز تحقیقات، بیش از 5000 مطالعه توانایی های درمانی این ادویه را تأیید نموده اند. از طرفی، زردچوبه توانایی تعدیل ژن ها و صفات فیزیولوژیکی، حمایت از یکپارچگی سلولی، جلوگیری از آسیب دیدگی DNA و RNA ، کاتالیز کردن پروتئین ها و یون های فلزی و موارد دیگر را دارد. نتایج مربوط به درمان انواع مختلف بیماری ها نشان داده اند که زردچوبه، یک ادویه فوق العاده است.

فواید زردچوبه

تحقیقات نشان داده اند که زردچوبه ماده مؤثری است:
تخریب سلول های سرطانی
کورکومین موجود در زردچوبه، سلول های سرطانی را، بدون آسیب رساندن به سلولهای سالم ، می کشد. این ادویه می تواند همراه با شیمی درمانی معمولی عمل کند تا فرایند درمان موثرتر گردد. دکتر بهارات آگاروال ، استاد طب سرطان دانشگاه تگزاس گفت: سرطانی وجود ندارد که نتوانیم به طور مؤثر با کورکومین در آزمایشگاه درمان کنیم.
خاصیت ضد قارچی
تعیین شده است که استفاده موضعی از روغن زردچوبه، به عنوان یک ماده ضد قارچ، بلافاصله موثر است و قارچ ها طی یک هفته از بین می فرایند. این ادویه نسبت به فلوکونازول که داروی رایج ضد قارچ می باشد، قوی تر است. همچنین، در برابر کاندیدا که یک قارچ انگلی است، بسیار مؤثر است.
خاصیت آنتی اکسیدانی
کورکومین رنگدانه ای است که باعث زرد شدن رنگ زردچوبه می گردد و آنتی اکسیدان های قدرتمند زرد چوبه ناشی از همین ماده هستند. اکسیداسیون سلولی باعث آسیب به DNA می گردد که این امر مقدمه اصلی بیماری هایی مانند سرطان، تصلب شرایین و انحطاط عصبی است. زردچوبه التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.
دفع فلزات سنگین
تأثیرات زیست محیطی فلزات بیشتری را نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ بشر، به مواد غذایی، آب و هوا وارد نموده اند. کبد آسیب ناشی از این فلزات را تحمل می نماید زیرا مجبور است این مواد را از بدن پاکسازی کند. زردچوبه فراوری صفرا را تحریک می نماید، عملکرد کیسه صفرا را بهبود می بخشد و می تواند به بازسازی سلولهای کبدی یاری کند.
حمایت از سلامت مغز
عامل پیدایش بیماری انحطاط عصبی، التهاب است. ضد التهابات قوی موجود در زردچوبه با پاسخ های التهابی ناشی از مواد غذایی، استرس و محیط زیست مقابله می نمایند.

آروماتیک تورمرون، فیتوکمیکال موجود در زردچوبه است که رشد و بازسازی سلول های بنیادی عصبی را تحریک می نماید و به سلول های عصبی امکان برقراری ارتباط با یکدیگر را می دهد. سالهاست که استفاده از زردچوبه به عنوان درمانی برای آلزایمر و آسیب های ناشی از سکته مغزی مورد مطالعه قرارگرفته است.

خواص ضد باکتریایی
زردچوبه بسیاری از باکتریهای مضر شایع را بدون عوارض جانبی مضر از بین می برد. از آنجا که زردچوبه یک گیاه است، بدن بدون آسیب طولانی مدت یا مقاومت انباشته شده، قادر به سوزاندن آن می باشد، برخلاف آنتی بیوتیک های مصنوعی که در صورت مصرف بیش از حد مشکل ایجاد مینمایند.
غشاهای سلولی و سد خونی
عفونت های ناشی از باکتری هایی مثل استافیلوکوکوس اورئوس، انتروکوک فکالیس، ای. کلی ، سودوموناس آئروژینوزا، هلیکوباکتر پیلوری و موارد دیگر. به این علت مصرف زردچوبه برای شرایط دستگاه گوارش بسیار عالی است.

زردچوبه با تمام این خصوصیات شگفت انگیز، می تواند یک درمان همه جانبه واقعی باشد. این ادویه را با عسل ترکیب کنید و به این ترتیب معجون شما آماده است!

چه چیز خاصی در خصوص عسل وجود دارد؟

عسل به غیر از طعم فوق العاده اش، یک سوپرفود محسوب می گردد. عسل سرشار از مواد مغذی، دارای شاخص گلیسمی پایین، ماده ای ضد قارچ و ضد باکتری است. عسل با خواص ضد التهابی خاص خود، به خوبی با زردچوبه ترکیب می گردد تا به این ترتیب فواید هر دو ماده به دست آید.

تعیین شده است که عسل باعث القای آپوپتوز (مرگ) در سلولهای سرطانی می گردد و از آسیب رادیکالهای آزاد که منجر به استرس اکسیداتیو می شوند، جلوگیری می نماید.

عسل بهتر از داروهای شیمیایی نقش آنتی بیوتیک را در بدن عمل می نماید. داروهای ضد باکتری بیش از حدِ لازم به وسیله پزشکان تجویز شده اند که منجر به تکامل باکتری ها و مقاومت آنها در برابر داروها می گردد.

در صورت مصرف داخلی، آنزیم های موجود در عسل، پراکسید هیدروژن فراوری می نمایند، که مانع رشد باکتری ها می گردد. ثابت شده است در صورت مصرف موضعی، پروتئینی به نام دفنسین(بخشی از سیستم ایمنی زنبور عسل) با باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک مبارزه می نماید.

عسل خام محلی در پیشگیری و درمان آلرژی فصلی مؤثر است. بدن شما با مصرف مقادیر کمی از گیاهان محلی به وسیله گرده آنها که به وسیله زنبور عسل فرآوری می گردد، آنتی بادی های مورد احتیاج خود را برای تحمل مواد آلرژی زا می سازد. این موارد در حالی است که مصرف عسل هیچ یک از واکنش های مضر مرتبط با داروهای ضد آلرژی بدون نسخه از قبیل خواب آلودگی و خشکی دهان را ایجاد نمی نماید.

مصرف زردچوبه به عنوان دارو

زردچوبه در حالت خام به راحتی به وسیله بدن مورد استفاده قرار نمی گیرد. چربی، فلفل سیاه و حرارت، کاتالیزورهایی برای آزادسازی قدرت شفابخش این ادویه هستند. برای بهبود قابلیت فراهمی زیستی، دستور العمل تهیه ترکیب را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید، فلفل سیاه اضافه کنید، یا آن را با آب داغ (نه آب جوش) مخلوط کنید و به صورت چای مصرف کنید.

به علت وجود بسیاری از ترکیبات فیتوشیمیایی پیچیده، در صورت مصرف هر یک از موارد زیر، خوردن زردچوبه منع مصرف دارد.

آنتی اسیدها (به جای این مواد جوش شیرین را امتحان کنید)

رقیق نماینده های خون

داروهای دیابت

طرز تهیه ترکیب زردچوبه و عسل

شما به موارد زیر احتیاج دارید:

100گرم عسل خام، غیرپاستوریزه و تصفیه نشده

1قاشق غذاخوری پودر زردچوبه (اشعه داده نشده)

شما باید مواد را در یک کاسه کوچک عسل و زرد چوبه را ریخته و هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

مواد را در یک ظرف شیشه ای در دمای اتاق نگهداری کنید.

در صورت احتیاج هر روز می توانید از این ترکیب بهره ببرید.

اگر احساس بیماری کردید، میزان مصرف آن را بالا ببرید:

روز اول - نصف قاشق غذاخوری هر ساعت

روز دوم - نصف قاشق غذاخوری هر 2 ساعت

روز سوم - نصف قاشق غذاخوری 3 بار در روز

اگر برای مصرف مواد را مستقیماً از شیشه بیرون می آوید، به جای اینکه بلافاصله آن را قورت دهید، اجازه دهید به آرامی در دهان حل گردد. غشاهای موجود در دهان شما بسیار نازک هستند و باعث می شوند این مخلوط با سرعت بیشتری جذب جریان خون شما گردد. به این ترتیب با مصرف این معجون طبیعی به سرعت دوباره سر پا خواهید شد!

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: davataz.ir شناسه مطلب: 678

به "خواص اعجاب انگیز زردچوبه و عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص اعجاب انگیز زردچوبه و عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید